A pedagógiai fejlesztések háttere és gyakorlata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április „Mondd el és meghallgatom. Írd le és elolvasom. Vonj be és megtanulom.”
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
Az érvényesülés feltételei - a pályakezdő diplomásokkal szembeni munkaerő-piaci elvárások vizsgálata Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája október.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
TEHETSÉG MŰHELY GYAKORLATI KÉRDÉSEI
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Pedagógus szerep és változásai
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
A matematikatanítás aktuális kérdései február
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Az „I. Nagy Tavaszi Rábcatorkolás” vetélkedő
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Projektmunka Földrajzolok
A program általános célja
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Life is game! But do not only play with a game!
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Emberi jogi képzés A tananyag és a képzés filozófiája
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Az első hat év programja
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
A személyiség mint komponensrendszer
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Belügyi Rendészeti Ismeretek
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

A pedagógiai fejlesztések háttere és gyakorlata Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem vilmosv@axelero.hu 2018.12.31.

2018.12.31.

Miről lesz szó? 29 45 11 8 1 2018.12.31.

MIRŐL LESZ SZÓ? Bevezetés A fejlesztés háttere (miért? hogyan? mit/kit?) Konkrét példák Összegzés 2018.12.31.

2018.12.31.

Egy tantervelméleti „tanmese” A bogyógyűjtögető nemzetség Halfogás, csapdaállítás, kardfogú tigrisek elijesztése Fővarázsló, Vének Tanácsa A hívek száma növekedett A tigrisek elijesztésének 50 módszere Lángnyelvek csiholása, messzehordó íjak készítése (Ballér Endre, 1978) 2018.12.31.

A bemelegítés összegzése Nem az új tanításával kezdünk Bemelegítés, ráhangolódás Előzetes tudás Közös munka Együttgondolkodás, motiváció Egyeztetett célok, elvárások 2018.12.31.

Miért? 1979: napi 1 millió tudományos publikáció 1996-97: több természettudományos és műszaki publikáció, mint az írásbeliség kezdetétől a II. világháborúig tudományok fejlődése tanulási képesség 2018.12.31.

Miért? 1230 gramm, fali lebeny alsó része 15%-kal szélesebb Thomas Harvey, Princeton, patológus Steven Levy, New Jersey Month, újságíró Marian Diamond, Berkeley Egyetem, Kalifornia, neuroanatómus Sandra Witelson, agykutató, 1996 2018.12.31.

Miért? Félbillió idegsejt, 100 billió szinapszis TKA-AKT tanulás-új kapcsolatok kapcsolatok-környezet 2018.12.31.

Miért? homloklebeny felső, halántéklebeny hátsó tekervénye (asszociációs mező) gondolkodás, tervezés, emlékezet, figyelem, Heschl-kör (tanulás) neuronok, gliasejtek 2018.12.31.

Hogyan? Motiváló módszerek Tanulásszervezés Az alma titka A négy sarok titka Tantervi hálók, térképek A fejlesztés értékelése 2018.12.31.

Multidiszciplináris megközelítés Irodalom Zene Családi ismeretek Történelem Természet- ismeret Témák Tervezés és gyártás Dráma Matematika Földrajz Üzlet Képzőművészet 2018.12.31.

Interdiszciplináris megközelítés Irodalom Természet- ismeret Olvasási képesség, Szövegértés Kooperatív tanulás Gondolkodási képesség Matematikai kompetencia Kutatási képességek Földrajz Történelem 2018.12.31.

Fejlesztendő képességek A térkép Kulcskérdések Főbb témák, kulcsfogalmak Fejlesztendő képességek Értékelés 2018.12.31.

„Mondd el és meghallgatom. Írd le és elolvasom. Vonj be és megtanulom (ősi kínai mondás) 2018.12.31.

Értékelési szempontok 1 = egyáltalán nem 2 = egy kicsit 3 = igen 4 = nagyon A téma Most már többet tudok a témáról 1 2 3 4 A munkaformák Jó volt csoportban dolgozni 1 2 3 4 Komolyan vettem a feladatokat 1 2 3 4 Ismerem az alábbi szavak jelentését Fogyasztói társadalom 1 2 3 4 Értékrend 1 2 3 4 Fenntartható fejlődés 1 2 3 4 2018.12.31.

Fejlesztendő területek Saját vélemény Mások véleménye Tanári vélemény Tervek Visszajelzések 2018.12.31.

KILÉPŐKÁRTYÁK BIZONYTALAN VAGYOK. NEM TUDTAM FIGYELNI. MÁR KÖNNYEBB. ELVESZTETTEM A FONALAT. MAGABIZTOS VAGYOK. JÓL MENT. TÚL SOK VOLT EZ NEKEM. MINDENT ÉRTETTEM. JOBBAN IS MEHETETT VOLNA. UNATKOZTAM. SEGÍTSÉGRE VAN SZÜKSÉGEM. TETSZETT AZ ÓRA. 2018.12.31.

2018.12.31.

Mit? Alkalmasság, ügyesség „Alapvetően értelmi (kognitív) alapú tulajdonság, de fontos szerepet játszanak benne motivációs elemek, képességek, egyéb emocionális tényezők.” (Pedagógiai Lexikon, 1997) 2018.12.31.

Mit? anyanyelvi kommunikáció idegen nyelvi kommunikáció matematikai kompetencia természettudományos kompetencia digitális kompetencia a hatékony, önálló tanulás szociális és állampolgári kompetencia kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség (Nat-2007) 2018.12.31.

Mit? terület meghatározás a kompetenciához kapcsolódó elengedhetetlen ismeretek, képességek, attitűdök 2018.12.31.

2018.12.31.

TANULÁS ÉS TANÓRAI TERVEZÉS KAPCSOLATA KÖVETKEZTETÉS FEJLESZTÉS A TANULÁSÉRT HELYZET HOVÁ ? HOGYAN ? TANULÁS ÉS TANÓRAI TERVEZÉS KAPCSOLATA 2018.12.31.

A „tengeri csikó” (hippokampusz) Következtetés A „tengeri csikó” (hippokampusz) csodája 2018.12.31.

Következtetés Development 2018.12.31.

„Mellesleg persze tanulhatna is valamit, de ha egy tizenéves igazán meg akar valamit tanulni, azt rendszerint sokkal gyorsabban teszi, mint az iskola képzeli.” (Csányi Vilmos: Az emberi természet) 2018.12.31.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! vilmosv@axelero.hu 2018.12.31.