ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP -3.4.2.A/11-2-2012-0032 2018.12.31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Advertisements

„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
HHR.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
„Adjunk esélyt mindenkinek
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP -3.4.2.A/11-2-2012-0032 2018.12.31.

A projekt célja a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi) szervezete és működése alkalmassá váljon az inkluzív nevelés megvalósítására: megújuljon az intézmények pedagógiai gyakorlata, megvalósuljon a gyermekek körében megnyilvánuló képességbeli és tanulási szükségleteihez való alkalmazkodás 2018.12.31.

Együttműködve Bárczi Gusztáv Módszertani Központ és Nevelési Tanácsadó Festetics Karolina Központi Óvoda Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola, II. Rákóczi Ferenc Tagiskola Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola 2018.12.31.

Tevékenységek Adaptációs folyamat Átvezetési és egyéni fejlesztési tervek adaptációja, felkészítések a programok használatára (10 óra) Iskolarendszerből a munkahelyekre történő átvezetést segítő programok adaptációja, felkészítések Egyéni átvezetési programok nyomon követő modelljének kidolgozása team-ben Jó gyakorlatok adaptációja team-ben Tanácsadás az adaptációs folyamathoz 2018.12.31.

Tevékenységek Team munka Intézmények közötti együttműködési formák kidolgozása team-ban Pedagógiai dokumentumok módosítása team-ban Innováció kidolgozása team-ben, integrációs projekt Individualizált fejlesztés támogatására fejlesztő eszközök kidolgozása, átadása Többségi pedagógus segítése gyógypedagógia tanácsadással Digitális taneszközök használata: hospitálási lehetőség hospitációs tréninggel 2018.12.31.

Tevékenységek Attitűdformáló program Óvoda, 1-6 évfolyam integrációs szabadidős programok, 7-12 évfolyam érzékenyítő osztályfőnöki órák tréninggel Ú j szereplők bevonása fórum (szülők, fenntartó, civilek), integrációs kerekasztal 5 alkalom Szakmai műhely munkaerő-piaci környezet kialakításához: „Kipróbálom” program kidolgozása, a munkaerő-piaci érzékenyítés, film a tevékenység disszeminációjához 2018.12.31.

Tevékenységek Fejlesztő iskolai oktatás szakmai továbbfejlesztése Magántanulói protokoll kidolgozása Konferencia Képzések Eszközbeszerzés Felsőoktatási gyakorlóhelyek biztosítása, hospitálás, hospitációs trénig az integráló intézményekben az együttnevelés bemutatására Esélyegyenlőség Nyilvánosság Környezeti fenntarthatóság 2018.12.31.

Képzések Befogadó intézményekre vonatkozóan: Az intézményvezetők inklúzióra és a változások kezelésére való felkészítést biztosító 30 órás akkreditált képzés Továbbképzési program az együttnevelés pedagógiai gyakorlatának megismertetésére 60 óra  Gyógypedagógiai intézményre vonatkozóan: Szervezetfejlesztést biztosító akkreditált képzési program 30 óra Mindkét célcsoport: IKT felkészítés Adaptációs felkészítés 2018.12.31.

Indikátorok Mutató Mutatószám Ellenőrzés Az együttnevelést támogató akkreditált továbbképzésen és felkészítésen szerzett tanúsítványok, igazolások száma 100 Tanúsítvány, Igazolás, Jelenléti ívek Akkreditált pedagógus továbbképzésen felkészített vezetők száma 15 Tanúsítvány, Jelenléti ívek A többségi intézménybe vagy munkaerő-piaci átvezetéshez egyéni átvezetési programba bevont SNI tanulók száma 20 Osztálynapló, átvezetési tervek A különböző integrációs formákba bevont szülők, diákok és helyi társadalmi szereplők száma 120 Jelenléti ívek Integráló intézmények száma 3 Pedagógiai program 2018.12.31.

Fenntartás: 5 év A sikeres együttnevelést, a társadalmi integrációt, a munkaerő-piaci esélyek javítását szolgáló nevelési, oktatási gyakorlat folytatása (szervezeti átalakítás esetén is) Eszközök rendeltetésében és tulajdonviszonyában 5 évig változás nem történik, használatából jogtalan előny nem származik. A fejlesztés eredménye a Támogató előzetes jóváhagyása nélkül nem idegeníthető el, nem terhelhető meg, nem adható bérbe. 2018.12.31.