Vállalati felelősségvállalás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Környezeti Menedzsment
Advertisements

Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
Valóban felelős pénzügyeink Létezik-e fenntartható bank? Salamon János vezérigazgató
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Ízlelő a családbarát étterem november 12.. Kék Madár Alapítvány Missziónk A KMA egy befogadó, biztonságot adó társadalom eléréséért munkálkodik,
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Környezettudatos vállalati termékpolitika
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
A vállalkozások környezete
HEFOP Minőségirányítás 5. hét: a környezetközpontú irányítási rendszer kialakulása.
VÁLLALATOK TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁSA, REGIONÁLIS VIZSGÁLAT AZ ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI RÉGIÓBAN BME Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskola Budapest,
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Tartalmi keretek (3) PTE TTK Környezettudományi Intézet II.A környezetközpontú vállalatvezetés rendszere, gyakorlata Környezetközpontú vállalatvezetés.
Családi vállalkozás.
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja Homolka Éva Piac & Profit konferencia „Pénz,de honnan? Pénzszerzés és pénzgazdálkodás”
Zöld kommunikáció - esetek November 21.. Mit tudunk?
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja „Túlélés és fejlődés a közösség részeként” Dakó Andrea Piac & Profit konferencia.
Etikusság. Létezik-e a pénzügyekben avagy mi az a közösségi bank?
III. A logisztika jövője
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Greenwashing. Felelős Marketing CSR Kapcsolati marketing Közösség Integrált marketing TörvényMarketing Környezet Social Branding Internal marketing.
PARADIGMA VÁLTÁS A KÖRNYEZETVÉDELMI IPAR KOMMUNIKÁCIÓJÁBAN Kürti Deák Dóra – Biofilter – KÖRNYEZETVÉDELEM – TÁRSADALMI FELELŐSSÉG VÁLLALÁS.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Sponsorare necesse est
Minőség menedzsment 6.előadás
A vállalatok szerepe környezetük fenntartható fejlődésében
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
Környezettudatos marketing Tóth Gergely. Hogyan üzenhetünk?  Üzenet  Csatorna  Reklám  Plakátok  Költségvetés  Profizmus  Hitelesség?  Tettek.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Paradigmaváltás a kommunikációban Lakatos Zsófia június 5.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdasági és PÉNZÜGYI Elemzés 12.
„Nemzetköziesítés az oktatásban és a képzésben” Az Egész életen át tartó tanulás program ( ) eredményei és a tapasztalatok hasznosítása az Erasmus+
Vállalkozásmenedzsment I.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
Megéri-e társadalmilag felelősen vállalkozni?! És ha igen, akkor mit és hogyan is tegyük …….? 1.
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr 2015/16-os tanév II. félév WSUF Első óra.
Társadalmilag felelős működések különböző színterei a nonprofit, forprofit és állami, önkormányzati szektorban Herpainé Márkus Ágnes, igazgató Társadalmi.
Kulcs a sikeres kivitelezéshez Előadó: Rontó Géza, Védő és dekorációs bevonatok termékfelelős, Mapei Kft.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Gazdasági szervezetek működési jellemzői
Tájékoztató NGM_AK004.
Rugalmas munkavégzési lehetőségek a Grundfosnál
Biyovis a mi üzletünk.
Gazdasági szervezetek működési jellemzői
9. tétel.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Vállalati felelősségvállalás
Vállalati fenntarthatóság
Fenntarthatósági Fórum
Vállalkozási ismeretek
Környezeti innovációk, tisztább termelés, ipari ökológia
Motivációs szeminárium
Tökéletesen keveredő szennyeződések
Vállalati felelősségvállalás
A szervezetek teljesítményének
Gasztrokulturális örökség (GCH) ERŐFORRÁS VALORIZÁLÁS tanfolyam
Előadás másolata:

Vállalati felelősségvállalás Elemzési keretek

Fotó: www.chrisjordan.com

Nem minden vállalat van azonos szinten Vállalatok környezeti érdemrendje A környezetvédelem... Jellemzők Mások érdeke, akiket nem szeretünk ...érdektelen: ÓLOMFOKOZAT "Mi nem szennyezünk. Hagyjanak békén." Az előírásokat sem ismerik, elzárkóznak. Az ágazathoz viszonyítva: lemaradó, elégtelen. ...kötelező: VASFOKOZAT "Mindent szabályt betartunk. Sokat költünk ám rá." Az előírásokat részben betartják, vagy büntetést fizetnek. Cső végi megoldások. Az ágazathoz viszonyítva: kielégítő, közepes. Tóth G. 2003.

A mi érdekünk ...piaci kényszer: BRONZFOKOZAT "Ez ma már a partnerek és a tulajdonosok elvárása, piaci trend. Mi megfelelünk." Az előírásokat többnyire betartják, vagy büntetést fizetnek. Cső végi megoldások. Esetenként tanúsított, de lanyha környezetközpontú irányítási rendszer; más, iparági elvárásnak számító eszközöket viszont alkalmaznak. Esetleges külső kommunikáció. Az ágazathoz viszonyítva: jó. ...megtakarítás: EZÜSTFOKOZAT "Csökkentjük a kockázatokat, megtakarítunk, hatékonyabban működünk." Az előírásokat betartják. Tisztább termelés, energiahatékonyság, más megelőző módszerek. Életteli ISO 14001, környezeti teljesítményértékelés és más eszközök használata. A termék életciklus szemlélete. Működik a külső kommunikáció. Az ágazathoz viszonyítva: kiemelkedő. ...piaci lehetőség: ARANYFOKOZAT "Új piacokra jutunk be, fogyasztói csoportokat hódítunk meg. Jövőnk ígéretes területe." Mint az ezüstfokozat, de középpontban állnak a környezetbarát termékek, szolgáltatások. Erőteljesebb, stratégiai jelentőségű és valóban kétoldalú külső környezeti kommunikáció. Az ágazathoz viszonyítva: élenjáró.

Mások érdeke, akiket szeretünk ...unokáink és a Föld érdeke: GYÉMÁNTFOKOZAT "Vállalatunk érték alapú. Célunk a közösség szolgálata, a nyereség csak ennek eszköze. Jót akarunk tenni a világgal." Mint az aranyfokozat, de a középpontban az értékek állnak. Új, környezettudatos vállalatirányítási eszközöket fejlesztenek ki a cégnél. A környezetvédelem mellé a társadalmi felelősség és a helyi gazdaság iránti felelősség is felzárkózik - tettekkel alátámasztva. A cég a fenntarthatóság érdekében befolyásolja a gazdasági környezetet. Nemcsak az ágazatban, de bármely vállalathoz viszonyítva élenjáró. "Ritka, mint a fehér holló."

besorolás pontszám Helyi gazdasági szerep Környezeti hatások Társadalmi felelősség fenntartó 22-25 Kiváló, főnyeremény az érintettek számára Tevékenysége, termékei javítják a környezet állapotát Élenjáró, segíti a helyi közösséget közösségi 18-21 Példás teljesítményű erősíti a közösséget Kiváló, maximálisan teljesíti az elvárásokat Társadalmilag jó, de vannak kérdőjelek körülötte megfelelő 13-17 átlagos elfogadható Öncélú 8-12 Életképes, de igazságtalan Felelőtlen, indokolatlanul terheli a rendszereket Felelőtlen, dolgozóit, érintettjeit megkárosítja kártevő 4-7 Rombolja a helyi gazdaságot Kockázatos és szabálytalan Elfogadhatatlan, kizsákmányoló, káros.

https://www.youtube.com/watch?v=0OS3ioIYLmU https://www.youtube.com/watch?v=E0GgZY_tyRk https://www.youtube.com/watch?v=1Uzs3rbshrU

A valóban felelős vállalat kritériumai Ízlelő családbarát étterem jellemzői Minimális szállítás A munkatársak max. 50 km-es körzetből járnak be. Az alapanyagok legnagyobb részét helyi gazdáktól szerzik be. Törzsvendégeik és állandó partnereik is környékbeliek. Maximális igazságosság Céljuk, hogy fogyatékkal élőknek teremtsenek, kreatív, színvonalas és kellemes foglalkozási lehetőséget és ezáltal hozzájáruljanak ahhoz, hogy ők is teljes életet élhessenek. Nulla ökonomizmus A profitmaximalizálás nem cél. A profit eszköz a vállalkozás hosszú távú és stabil működtetéséhez. Optimális méret Kisvállalkozás, 10 fő állandó munkatárssal. Termék (hasznos, szükséges, fenntartható) Magas minőségű, egészséges meleg ételek, melyekkel hozzájárulnak az emberek egészséges táplálkozásához. A helyi alapanyagok használata miatt valószínűleg környezeti szempontból is fenntartható (vagy ahhoz közelítő) termékek. http://www.kovet.hu/tudasbazis/tanulmanyok-cikkek/masert-vallalkozok-20-izlelo-csaladbarat-etterem

3. Feladat Mutassa be egy Ön által ma bemutatott vállalat belső és külső CSR tevékenységét, az ismertetett keretrendszerek alapján és értékelje a felelősségvállalás szintjét. Valóban felelős vállalatról beszélhetünk? Ha a cég nem közismert, térjen ki a vállalat bemutatására is.