ERASMUS beszámoló Készítette: Herbst Boglárka, IV.évf. szociális munka szak, nappali tagozat; Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola 2018.12.29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sport és határterületei szakirodalmának keresése könyvtári katalógusokban Pándi Dóra TE könyvtáros.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
…több, mint 20 éve a piackutatásban… TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS MARKETING KFT. TREND INTERNATIONAL MARKET RESEARCH LTD. TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
MIÉRT AZ AVASI? németes szemmel. Németes képzésformáink:  5 éves német két tanítási nyelvű képzés  emelt óraszámú német tagozat  németet lehet tanulni.
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet oktatási programjának tapasztalatai a közötti időszakban Sterner Zoltán VIII. Nemzetközi.
ERASMUS GRAZBAN Pädagogische Hochschule Steiermark.
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
A Europe Direct és más európai uniós tájékoztató hálózatok szerepe Székesfehérvár 2009.március 24.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Mercedes-Benz-Iskola
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
1Transzplantációs Alapítvány
Erasmus+ program HU01-KA  
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
Automataváltás - hanggal!!!
SZÁMVITEL.
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Automataváltás - hanggal!!!
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Intézményfejlesztés a román-magyar határmentén
Öt éve az Európai Unióban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
A bölcs ember Cliccate per sfogliare..
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Diák tárlatvezetők képzése
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A Sztetoszkopók bemutatkoznak….
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Konfliktusok az iskolában
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Készítette: Boros Bence
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Nap és/vagy szél energia
Pályázatkiíró: Tempus Közalapítvány Budapest
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
DARUS.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zsolnay Vilmos születésének 190. , szobra felállításának 110
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
Evangelische Hochschule Dresden
A Közlekedési Kultúra Napja 2018.
Könyvbemutató rendezvény, OEE Bajai Csoport, Pörböly,
Körmöczi Márta Országos Egészségbiztosítási Pénztár
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Az interdiszciplináris oktatás felé Óbudai Árpád Gimnázium
„Vásárolj okosan” Mobil kiegészítők vásárlási szokásai
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Németország BESZÁMOLÓ 2014
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
A harmadik Magyar Köztársaság első évtizede
“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni”
Előadás másolata:

ERASMUS beszámoló Készítette: Herbst Boglárka, IV.évf. szociális munka szak, nappali tagozat; Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola 2018.12.29.

Hol voltam félévig? A 2012/2013 tavaszi félévet a németországi Albert- Ludwigs- Universität Freiburg egyetemen töltöttem. A város Dél- Németországban található a francia és svájci határhoz is közel, Baden-Württemberg tartományban. Az ország egyik legmelegebb tartománya, legnaposabb városa pedig Freiburg. Készítette: Herbst Boglárka, IV.évf. szociális munka szak, nappali tagozat; Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola 2018.12.29.

A város képekben Készítette: Herbst Boglárka, IV.évf. szociális munka szak, nappali tagozat; Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola 2018.12.29.

A város képekben Városháza - kávézók és cukrászdák az előtte lévő téren Villamos forgalom Készítette: Herbst Boglárka, IV.évf. szociális munka szak, nappali tagozat; Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola 2018.12.29.

A város képekben Augustinerplatz- kultúrák és művészek találkozásának ad helyet Martinstor- kaputorony Készítette: Herbst Boglárka, IV.évf. szociális munka szak, nappali tagozat; Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola 2018.12.29.

Amit tanultam A 2013-as nyári félévben tanultam Freiburgban (SoSe 2013) Caritaswissenschaft und Christliche Sozial Arbeit-ot. Kommunikációt, projektmenedzsmentet, interjúzást és Caritas történetet Három fős csapatokban a félév során „mini” kutatást végeztünk egy általunk kiválasztott témában. A kutatáshoz kapcsolódóan interjúztunk, amiket aztán feldolgoztunk és elemeztünk. Csoportfoglalkozáson érzékenyítettük magunkat. A csoport célja az volt, hogy összehangoljuk a nonverbális és verbális kommunikációnkat. Feedback-t Német nyelvet! (nyelvtanfolyam) Készítette: Herbst Boglárka, IV.évf. szociális munka szak, nappali tagozat; Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola 2018.12.29.

„hivatalos bejegyzés” Beiratkozni az egyetemre! Bejelentkezni a városba (Bürgeramt) Európai Egészségbiztosítási kártyával egy kinti baleset biztosítót felkeresni (AOK-BW, Techniker Krankenkasse Freiburg ) Német bankszámlát nyitni (Deutsche Bank, Sparkasse) Féléves bérlet vásárlása a félév folyamán ingyen használhatod a villamosokat, buszokat és régiós vonatokat kb. 50km-es körzetben Készítette: Herbst Boglárka, IV.évf. szociális munka szak, nappali tagozat; Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola 2018.12.29.

Az erasmusos válaszol Miért jelentkeztem? Azért pályáztam meg az ösztöndíjat, hogy ne kelljen dolgozzak. A VHF mellett az első évtől kezdve mindig dolgoztam, kicsit megelégeltem és végre csak egyetemista akartam lenni. Milyen papírokat kellett kiutazás előtt beszerezzek? A legfontosabb a Tanulmányi és Támogatói szerződések voltak. Miután ezeket a küldő és fogadó intézmény is aláírta azután már csak jegyet kellett vásárolni egy útra, Freiburgba. Izgultam-e, volt-e bennem bizonytalanság? Naná! Alacsony önbizalom esetén gyakran felmerülnek a „Jól csinálom?” „Tudom én ezt teljesíteni?” kérdések és társai. Jól érezted magad ? - Összességében jól éreztem magam. Készítette: Herbst Boglárka, IV.évf. szociális munka szak, nappali tagozat; Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola 2018.12.29.

Az erasmusos válaszol Szerintem fejlődtem-e? Határozottan. A kezdeti bizonytalanságot felváltotta az érzés, hogy igenis képes vagyok rá. Sokat tanultam, mint a Caritasról úgy saját magamról is. Mi a véleményem a programról, ajánlanám-e másoknak? Szerintem nagyon jó, hogy van egy olyan program, melynek révén más európai városokban is tanulhatunk. Ajánlani pedig azért ajánlanám, mert fontosnak tartom a látókörünket bővíteni, amire az Erasmus jó lehetőséget nyújt. Alapból fél évig élsz egy másik európai városban, amihez egy idő után észrevétlenül, de egy kicsit idomulsz. Rengeteg kultúra találkozik, új embereket ismersz meg és megtudsz egy csomó olyan dolgot amit eddig nem. És külön: Nekem nagyon jó érzés volt nagy előadóban, külföldi diákokkal tanulni. Nemzetközinek éreztem magam  Készítette: Herbst Boglárka, IV.évf. szociális munka szak, nappali tagozat; Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola 2018.12.29.

Készítette: Herbst Boglárka, IV. évf Készítette: Herbst Boglárka, IV.évf. szociális munka szak, nappali tagozat; Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola 2018.12.29.