Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Diák tárlatvezetők képzése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Diák tárlatvezetők képzése"— Előadás másolata:

1 Diák tárlatvezetők képzése
a „Történetek egy családi albumból” című kiállításra Készítette: dr. Tóthné Hegyi Valéria MSZC Mezőkövesdi Szent László Gimnáziuma és Közgazdasági Szakgimnáziuma 2016

2 A PREZENTÁCIÓ MENETE Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés
Reflexió

3 SZOKATLAN Két részlet /hátrány vagy előny?/ Két tantárgy /vagy több?/
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió SZOKATLAN Két részlet /hátrány vagy előny?/ Két tantárgy /vagy több?/ Kortárs tárlatvezetés

4 CÉLCSOPORT ÉS IDŐKERET
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió CÉLCSOPORT ÉS IDŐKERET 12. évfolyamos diákok (vagy más):20fő 4 óra társadalomismeret (etika, osztályfőnöki, irodalom…) 6 óra történelem 1 projektnap sok-sok délután…

5 Fejlesztendő kompetenciák
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió Tolerancia Kritikai gondolkodás Szociális tanulás Fejlesztendő kompetenciák Kommunikáció Vitakultúra Elemzőkészség Forráselemzés

6 Megerősítés, szolidaritás
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A TÉMA INDOKLÁSA Nieto: 4 szakasz Megerősítés, szolidaritás Tisztelet Elfogadás Tolerancia Alapvető attitűd = tolerancia

7 TÁRSADALOMISMERET Kiindulópont: identitás 3 állítás Kézrajzok
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÁRSADALOMISMERET Kiindulópont: identitás 3 állítás Kézrajzok A medve, aki nem volt az Tanulság:„Mindenki, aki hozzánk hasonló: »mi«. Mindenki más: »ők«"(Rudyard Kipling)

8 Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÁRSADALOMISMERET Játék tanulságokkal: sarokjáték, újságon a csapat, orgonasíp, kizárás Gondolkodástérkép

9 Tolerancia diszkrimináció, rasszizmus
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió Tolerancia diszkrimináció, rasszizmus Akinek a szeme kék /Jane Elliott kísérlete/

10 TÚL AZ ISKOLÁN /Potyautas, Milgram/
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÚL AZ ISKOLÁN /Potyautas, Milgram/ Áldozat – elkövető – szemlélő

11 A POLITIKA HATÁSA A MINDENNAPI ÉLETRE /Szerelem papírrepülőn/
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A POLITIKA HATÁSA A MINDENNAPI ÉLETRE /Szerelem papírrepülőn/ Ismétlés: a kapcsolat megteremtése az eddigiek és a korábban tanult történelmi ismeretek között

12 TÖRTÉNELEM /Zanza.tv, handout/
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÖRTÉNELEM /Zanza.tv, handout/

13 A HOLOKAUSZTHOZ VEZETŐ ÚT
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A HOLOKAUSZTHOZ VEZETŐ ÚT

14 PROJEKTNAP Történelmi séták a pesti zsidó negyedben /Zachor/
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió PROJEKTNAP Történelmi séták a pesti zsidó negyedben /Zachor/

15 KŐ KÖVÖN /Néprajzi Múzeum/
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió KŐ KÖVÖN /Néprajzi Múzeum/

16 A TAPASZTALATOK ÖSSZEGZÉSE
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A TAPASZTALATOK ÖSSZEGZÉSE

17 Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió

18 FELKÉSZÜLÉS A TÁRLATVEZETÉSRE
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió FELKÉSZÜLÉS A TÁRLATVEZETÉSRE Önálló munka Anyaggyűjtés önállóan Kutatómunka Előadásmód Beszéd-gyakorlatok Gyakorlás Gyakorlás… Utolsó lépések Felkészülés a megnyitóra

19 Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió

20 Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A MEGNYITÓ

21 TÁRLATVEZETÉSEK Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés
Reflexió TÁRLATVEZETÉSEK

22 A PROJEKT ZÁRÁSA Mennyire érezted alaposnak a felkészülést?  4,69
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A PROJEKT ZÁRÁSA Mennyire érezted alaposnak a felkészülést?  4,69 Mennyire érezted úgy, hogy új dolgokat tanultál a felkészülés során?  4, 69 Mennyire érezted jól magad a felkészülés során?  4, 13 Mennyire érezted sikeresnek a tárlatvezetésedet?  4, 25 Mennyire érezted jól magad a kiállítás megnyitón összességében?  4, 1 Mennyire tartod sikeresnek az egész projektet?  4 (Kérdőív: Ispánovits Márta)

23 SZÉKELY MAGDA: SÚLYTALANSÁG
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió SZÉKELY MAGDA: SÚLYTALANSÁG

24 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Dr. Tóthné Hegyi Valéria


Letölteni ppt "Diák tárlatvezetők képzése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések