Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M(m)ÁV - projekt - - EGY VIRTUÁLIS UTAZÁS AZ ÉN VILÁGÁBÓL MÁSOK MEGISMERÉSE FELÉ -

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M(m)ÁV - projekt - - EGY VIRTUÁLIS UTAZÁS AZ ÉN VILÁGÁBÓL MÁSOK MEGISMERÉSE FELÉ -"— Előadás másolata:

1 M(m)ÁV - projekt - - EGY VIRTUÁLIS UTAZÁS AZ ÉN VILÁGÁBÓL MÁSOK MEGISMERÉSE FELÉ -

2 Miért a „másság” téma? rendszeresen előfordul irodalom órán a művészek életrajzában elfogadási problémák jelentkeztek osztályszinten korábban fontos aktuális társadalmi probléma iskolaváltás küszöbén jó felkészítés lehet

3 Célcsoport: 8. osztály egyik csoportja 12 fős kiscsoport – intuitívabb foglalkozások érettebbek a „másság” témájának a feldolgozására képesek akár iskolai kereteken kívül is kooperációban dolgozni a projekt alkalmas középiskolai korosztály számára is e téma feldolgozására mind osztályfőnöki, irodalom, dráma órákon

4 FEJLESZTENDŐ KOMPETENCIÁK

5 Miért időszerű ez a téma? Értékválság tapasztalható Családi élet / kulturális élet / érzelmi intelligencia Problémák Egyéni? Egyedi? Különös? Különleges?

6 Z-generáció

7 Közösségi elmagányosodás

8 Probléma IKT eszközök áradata (okos telefon, tablet, iphone, számítógépek …) Mire használja a diák? Hol tanulja meg használni? otthon / infó óra / egyéb … Cél: -az IKT eszközök valódi eszközként való használata -IKT kompetenciák fejlesztése

9 Miért a M(m)ÁV elnevezés? Szójáték 1. Élményutazás kisebb megállókkal 2. Mindannyian mások vagyunk című dal 3. Mindannyian Ások Vagyunk – egy találó közös pont

10 - EGY VIRTUÁLIS UTAZÁS AZ ÉN VILÁGÁBÓL MÁSOK MEGISMERÉSE FELÉ – 5 TANÓRA ALATT A PROJEKT FELÉPÍTÉSE

11 O. Típusú találkozás Őszi szünetben előzetes feladat életút térkép készítése az első órára

12 1. állomás Ráhangolás a Mindannyian (m)Ások Vagyunk Tézis valódi értelmére

13 Útvonalterv Kiindul ó á llom á s: az “É n ” vil á gom Á tsz á ll á s: a “ Te ” vil á g á ba C é l á llom á s: az “ Ő ” megismer é se Mott ó : “ A m é lys é g, az ugyanolyan, mint a magass á g. Csak m á shonnan kell n é zni. ” Kiss Ott ó

14 Beszélgető-kör a másságról

15 Képek inspirációként

16 Hasonlóságok és különbségek köztünk Álljon balra, az aki … - játék Összegzés a projektfalon

17 Kivel „utazom” a héten együtt?

18 1’-em a tiéd Egymás eddigi életút-térképének megismerése

19 „Játék” az érzelmekkel

20 GYURKOVICS TIBOR: A SÁNTA HÖLGY 2. állomás

21 Asszociációk a konkrét műhöz Lánc- mesélés Érzelmek azonosítása a műben Saját belső kérdések megfogalmazása Ikt worditout.com

22 Csoport-Quiz - Socrative -

23 Csoportfeladatok

24 Tematizált feladatok 4 csoportban Központban: a Sánta Hölgy -Életút készítése -Jellemkép -Interjú szerepjátékkal Központban: a gyerekek -A gyerekek cselekedetének indítékai -Kik lehetnek a gyerekek? -Dialógusok tovább gondolása -szerepjáték

25 Szövegelünk - IKT feladatok a fogyatékosságról-

26 - MÉLYREPÜLÉS - 3. foglalkozás

27 Csoportreakciók

28 Csoportfeladatok prezentálása

29

30 Vita-kör A Sánta Hölgy szándékosan kerülte az emberek társaságát. A gyerekek unalomból találtak ki egyre gonoszabb dolgokat. A gyerekek valóban jóvátették a rosszindulatú cselekedeteiket. Valóban a szeretet képes megváltoztatni az embereket.

31 - KITEKINTŐ - 4-5. foglalkozás

32 Bizalom - játék

33 Heti csoportküldetések prezentálása 1.Ki is az a Zemlényi Zoltán?

34 Interjú Márta nénivel, a fejlesztő pedagógussal.

35 Jelnyelv

36 Kreatív „írás”

37 Másság az osztályban - merülés-

38 Mottók A projekt elején: “A mélység, az ugyanolyan, mint a magasság. Csak máshonnan kell nézni.” Kiss Ottó A projekt zárásaként: „Ne ítéld meg a testvéredet, amíg nem jártál legalább 2 mérföldet a mokaszinjában.” indián mondás

39 A projekt értékelése Cél: az önmegfigyelés, önértékelés Módszerek: - ☺ ⊖ ☹ az Útvonalterven -Az „Úti élmények” megfogalmazása az utolsó órán egy kis kártyán -Google Drive űrlap kitöltése – összegzés -Szóbeli önértékelés & jegy

40 A diákok véleménye „ Tetszett a hét, mert jó csoportba kerültem, és izgalmas feladatokat oldottunk meg. Szeretnék máskor is így dolgozni. Az is tetszett, hogy más emberek szemszögéből ismerhettük meg az életet.” „Jó volt együtt dolgozni a csoportban. Sok dolgot megtudtam a többiekről. Azt is megtanultam, hogy ne ítéljek meg senkit a külseje alapján, hiszen nem ismerjük a történetét.„ „ Érdekes feladatokat kaptunk. Főleg a jelnyelv keltette fel az érdeklődésemet. Szeretnék még projekteket csinálni.” „Jók voltak a számítógépes feladatok. A kedvencem a SOCRATIVE volt. Szívesen csinálnék hasonlókat.”

41 Köszönöm a figyelmet! Dénesné Szak Andrea deszak71@gmail.com


Letölteni ppt "M(m)ÁV - projekt - - EGY VIRTUÁLIS UTAZÁS AZ ÉN VILÁGÁBÓL MÁSOK MEGISMERÉSE FELÉ -"

Hasonló előadás


Google Hirdetések