Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2008 Versenyképesség Minőség Boldogulás Menner Ákos.
Advertisements

SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29. A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Teljesítményértékelési rendszer
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Emberi erőforrás menedzsment
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Budapest, november Mentorálási tapasztalatok – Kalocsa.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Szervezetfejlesztés II. előadás
A szaktanácsadásról.
Life is game! But do not only play with a game!
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Felhasználóképzés a kórházban
AGRION Vállalkozásfejlesztő Iroda
A gyermeki jogok érvényesítése
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment Teljesítmény-menedzsment.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A hazai mezőgazdasági tudásrendszer működési sajátosságai
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Előadás másolata:

Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés Kun András SEEM

Fogalma Olyan integrált fejlesztési rendszer működtetése, amelyben a stratégia megvalósításához szükséges kompetenciákat figyelembe véve határozzák meg az üzleti stratégiából levezetett fejlesztendő területeket, és jelölik ki az egyéni és csoportos fejlesztési akciók irányát.

Jellemzői Figyelem a hosszú távon. A fejlesztést a szervezet mindennapi működésébe integrálja. Segít az egyéni karriercélok elérésében, a motiváció fenntartásában.

Stratégiai kihívások A fejlesztés integrációja A fejlesztés proaktívvá tétele Fejlődési motiváció, szervezeti és egyéni szükségletek összhangba hozása A szervezeti változ(tat)ásokhoz illeszkedő fejlesztés program Belső fejlesztés vagy külső felvétel

A fejlesztési rendszer illeszkedése más EEM rendszerekhez Kiemelten: Emberierőforrás-áramlás: make or buy Teljesítményértékelés: visszacsatolás

Alanyai Különbözőségek a formális oktatástól: kor, tanulóképesség, cél, motiváció Orientációja: egyéni vagy csoportos A felnőttképzés sajátosságai: A tanuló szerepe: belső igény Előzetes tapasztalatok szerepe Motiváció: munkahelyi megfelelés, belső motiváció Irányultság: alkalmazható tudás

A fejlesztés folyamata Képzési szükségletek felmérése, képzési célok Megtervezés Lebonyolítás Értékelés

Képzési iránti szükséglet megfogalmazása Munkavállaló Egység, csoport vezetője Valamely EEM rendszer Technológiai változás Szervezetalakítás, -fejlesztés Külső környezet változásai

Szükségletfelmérés kérdései Képzést igénylők száma és jellemzőik Munkafeladatok, -körök komplexitása Fontosság, kiterjedtség Idő Kliens elkötelezettsége Erőforrások

Információforrások Egyének és vezetőik A munkakört jelenleg betöltők Egyéb érintettek (belső és külső vevők, munkatársak stb.) Egyéb EEM rendszerek információi

Tervezés kérdései Általános és konkrét célok Képzés tartalma Módszer Erőforrások Értékelés módja, ütemezése Résztvevő személyzet Támogató média Részvétel (elő)feltételei Képzés szervezetbe illesztése

Lebonyolítás On-the-job eszközök Off-the-job eszközök Akciótanulás Mentorálás Coaching Részvétel projektben Rotáció Off-the-job eszközök Formális képzés Tréningek: szimulációk, helyzetgykorlatok, outdoor, Tanulmányutak, konferenciák E-learning

Értékelés Résztvevők Elsajátított ismeretek, attitűdök (tartalom) Megváltozott viselkedés Eredmények