Adatvezérelt employer branding Tóth-Nagy Péter Hive Creative Kft.
Employer branding eddig… Megrendelői brief = csak kommunikációs ötletek VISZONT! nincs releváns információ a szervezetről Nem látszik az eredmény, DE PÉNZBE KERÜLT. Megrendelői brief kommunikációs ötletek Csocsóasztal + zöldalma a kollégáknak + karácsonyi buli! + egy kis FB kampány. Kommunikációs sémák. Mindeközben: Nem ismert a munkáltatói márkaérték. Nincs releváns infó a szervezet belső állapotáról. Nem látszik az eredmény. De pénzbe került.
Mit tapasztalunk? régiek elmennek az új lehetőségek és magasabb fizetés miatt új jelenség: az új dolgozók hamar elmennek a cégtől Miért? nem ismeri a cég a potenciális dolgozói véleményét kommunikál a cég, de nem látszik eredménye a munkaerő megtartásban az employer branding NEM MŰKÖDIK
EMPLOYER BRANDING OLIMPIA BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ SZERVEZET/ FEJLESZTÉS KÜLSŐ KOMMUNIKÁCIÓ MEGTARTÁS TOBORZÁS
Miért megy el a friss munkavállaló? Mert nem azt kapják a TOBORZÁS során, amit ígértek nekik. Mi lehet az oka? Más gondolnak a cégvezetők, mást éreznek a dolgozok és lehet, hogy más a „valóság” is.
Mi kell a sikeres toborzáshoz? A vállalat és az egyén identitásának összhangba hozása A munkatársak képe A vezetés képe Munkáltatói márka vs. Fogyasztói márka
Esettanulmány szellemi területről 5 munkáltatói márkaértékből (EVP) 3 valós Vezetői kép: innovatív vállalat vagyunk Dolgozói kép: megbízható, erős vállalat vagyunk, de egyáltalán nem innovatív (bár látjuk, hogy azt mondják, hogy innovatívak vagyunk) Toborzáskor a leendő munkavállalónak közvetített üzenetek: 5 EVP (amiből 2 nem valós) Innovatív És az nem, hogy MEGBÍZHATÓ (mert ezt eddig nem tudták)
Miben segít az adatvezérelt employer branding? Megismerjük a munkavállalóink valódi véleményét és igényét (BIZALMAS légkörben) Eljut az információ középvezetőinkhez és munkatársainkhoz Megtaláljuk a jövőbeni munkavállalóinkat, megtudjuk, hogyan szóljunk hozzájuk Tisztába tesszük a brandünket: valós értéket fogunk közvetíteni, így azt az infót kapja az álláskereső, ami a valóság (nem csak nekünk, neki is), így nem lesz csalódott, és ott dolgozik, abban, amit választott – így lesz elégedett.
Milyen weboldalon kommunikál a célközönségünk?
Szakácsok
Programozók
Recepciósok
Visszacsatolás Az employer branding aktivitás és eredménye PONTOSAN tervezhető, mérhető Pontosan meghatározható: ki a célközönség, ők mit olvasnak reális kép a belső és külső kommunikációról a célközönség szemében kik a véleményvezérek, akik meghatározóak a cég megítélésében melyek azok a vállalati intézkedések, események, amelyek befolyásolják a cég megítélését
Employer branding ezentúl médiaelemzés szervezetfejlesztés EB kommunikáció közel 10 éve foglalkozunk employer brandinggel, illetve kommunikációs szakemberek (Hive Creative), szervezetfejlesztő pszichológusok (COVA), és monitoring szakértők (Neticle) közösen fejlesztették ezt a módszert.
Employer branding ezentúl
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Tóth-Nagy Péter info@hivecreative.hu +36 30 283 1727