Milyen az inkluzív felsőoktatás szerintünk?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet oktatási programjának tapasztalatai a közötti időszakban Sterner Zoltán VIII. Nemzetközi.
Advertisements

Szakbolti kommunikációs stratégia. információ A mai nap Feltérképezzük, hogy milyen – Irányba folyik a kommunikáció – Kommunikációs csatornákon keresztül,
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
Tízből 8 magyar netező használ közösségépítő szájtot.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
Internet tudományos használata
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Berényi Eszter – Damásdi Judit
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szakdolgozatok védése
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
Miért a református hit- és erkölcstan?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
HELLO BULLSHIT NÉLKÜLI VILÁG!
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Szakdolgozatok védése
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Szombatiskola, mint baráti kör
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
HHR.
TILTÁS + INFORMÁLÁS. TILTÁS + INFORMÁLÁS TILTÁS (Tabu) INFORMÁLÁS -> PORNÓ -> test mint szexuális objektum.
A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
Reftantár bemutatása Merényi László.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
aka.ms/coauthorinword
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A gyermeki jogok érvényesítése
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
„Vásárolj okosan” Mobil kiegészítők vásárlási szokásai
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
A tehetséggondozás kihívásai
“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni”
Előadás másolata:

Milyen az inkluzív felsőoktatás szerintünk? Cserti-Szauer Csilla, Futár András, Katona Vanda ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar PODIUM Zárókonferencia 2018. április 19. Vanda

Könnyen érthető előadás Előadásunkat a könnyen érthető kommunikáció szabályai szerint készítettük. A könnyen érthető kommunikáció segít, hogy a szövegeket minél többen megértsék. Érthető mondatokban fogalmazunk. Nem használunk idegen kifejezéseket. Ha idegen kifejezést használunk, rögtön meg is magyarázzuk. Képekkel segítjük a megértést. Vanda

Kik vagyunk? A Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán dolgozunk oktatóként és kutatóként. András

Mit jelent az inkluzív munka az egyetemen? Hagyományos tanítás és kutatás Participatív és emancipatív tanítás és kutatás A sérült ember a tanárok és kutatók társa A sérült ember egyetemet végez A sérült ember nem vesz részt A sérült embert megkérdezik Csilla

Mi a participatív oktató- és kutatótárs szerepe? Átadja a tapasztalatát abban a témában, amiben érintett. Kiegészíti a nem sérült oktatók és kutatók tanult tudását. Segít a módszereket és az eredményeket a sérült emberek jellemzőihez formálni. Jelenléte közelebb hozza a sérült emberek életét a nem sérült emberek életéhez. Segít megérteni azt, hogy a sérült emberek sokfélék. Csilla

Mik András élményei a közös munkáról? Régóta vágyam és álmom volt hogy a Bárczinak tagja legyek. Kutató és oktatótársnak lenni nagy felelősség. Fontosnak tartom az érzékenyítést is. Fontosnak tartom, hogy a másságomról is beszéljek. A fogyatékos szó nem jó szó nekem, mert a rossz tulajdonságomat fejezi ki. A sérült szót szeretem. Az órákon mindenki egyenrangú a másikkal. Fontos, hogy segítsünk egymásnak és szeressük a másik embert. A PODIUM projektben segítek az új participatív oktatótársaknak is felkészülni az órákra. Részt vettem az egyik partnertalálkozón is Belgrádban, ahol eredményes előadást mutattunk be a munkánkról. Inkluzív munkánkért díjat kaptunk a felsőoktatás megváltoztatásáért. András

Mi az inkluzív kutatás? Az inkluzív kutatásban a sérült és nem sérült emberek együtt dolgoznak. A kutatás azt jelenti, hogy együtt keresnek választ nehéz kérdésekre. Az inkluzív kutatásban a sérült embereknek fontos szerepük van. A sérült emberek beszélnek az életükről a kutatóknak. A kutatók meghallgatják a sérült emberek tanácsait. A sérült emberek a kutatás különböző részeiben dolgozhatnak. Vanda

Miért jó az inkluzív kutatás? A kutatási eredmények könnyebben eljutnak a sérült emberekhez. A kutatók a sérült emberekkel közösen könnyebben találnak ki fontos kérdéseket. Az inkluzív kutatás segíti a sérült emberek önérvényesítését. Lehetővé teszi, hogy a sérült emberek véleménye megjelenjen az egyetemen. A kutatók megtapasztalják, hogy a sérült emberek a saját életük szakértői. Vanda

Mi az inkluzív szeminárium? Az inkluzív szeminárium azt jelenti, hogy egyetemi órákat tartunk közösen. Az órákon a sérült emberek oktatótársak. Az oktatótársak beszélnek a diákoknak a saját életükről. Például beszélnek az önálló életvitel nehézségeiről is. Az oktatótársak és a nem sérült tanárok együtt készülnek fel az órákra. Az oktatótársak együtt tartják az órákat a tanárokkal. Az oktatótársak részt vesznek a diákok projektcsoportjaiban is. Vanda

Miért jó az inkluzív szeminárium? A diákok találkozhatnak és beszélhetnek sérült emberekkel. A sérült emberek hatással vannak a közös munkára és a hallgatókra. A sérült emberek történetei segítik a tanulási és tanítási folyamatot. A diákok megtapasztalhatják, hogy mit jelent a „Semmit rólunk nélkülünk”. Például nem beszélünk az oktatótársakról, amikor nincsenek a teremben, vagy velük egyeztetünk. A diákok megtapasztalják, hogy a sérült emberek a saját életük szakértői. A szakértő azt jelenti, hogy ők tudják a legjobban, hogy mi a jó nekik. Vanda

Hogyan dolgozunk együtt? Több oktatóval tanítunk együtt. Inkluzív módszerrel dolgozunk. Az inklúzió azt jelenti, hogy mindenki egyenrangúan részt vesz a munkában. Az inklúzió nem azt jelenti, hogy mindenkinek ugyanazt kell csinálni. Interaktív módszerekkel dolgozunk. Az interaktív azt jelenti, hogy a diákok aktívan dolgoznak az órákon. A diákok csoportokban dolgoznak és megosztják a véleményüket. A hallgatók együtt dolgoznak az oktatótársakkal. Végighallgatjuk egymást tisztelettel. Vanda

Hogyan dolgozunk együtt? Projektekkel dolgozunk. A projekt azt jelenti, hogy a diákok döntik el, hogy milyen témát és hogyan dolgoznak fel. A projekt a vizsgamunka. A diákok és az oktatótársak együttműködve vagy együtt oldanak meg feladatokat. Például társasjátékot, filmeket vagy képkiállítást csinálnak. Kooperatív módszerrel is dolgozunk. A kooperatív azt jelenti, hogy a diákok és az oktatók egyenlő tagjai a csoportnak. Például csoportosan vizsgáznak. Ez az alkalom olyan, mint egy ünnep. A vizsgán mindenki kérdezhet és elmondhatja a véleményét. A projektek csoportos munkák, aminek terméke van. Pl. társasjáték, videó, fotókiállítás Csoportosan vizsgáznak a hallgatók. Megmutatják egymásnak, hogy mit csináltak. Kérdeznek egymástól és véleményt mondanak egymás és saját munkáiról. Vanda

Hogyan dolgozunk együtt? Információs és kommunikációs technológiákat (IKT) alkalmazunk. Az információs és kommunikációs technológiák azt jelentik, hogy számítástechnikai eszközöket, internetes felületeket használunk a tanításhoz és az információk átadásához. Ilyen eszközök például az interaktív tábla, moodle (elektronikus tanulmányi rendszer), Facebook zárt csoport, videómegosztó oldalak. A hallgatók a projektmunkák során is használják ezeket az eszközöket. Például blogot írnak, videót készítenek. Csilla

Mi a közös munka nehézsége? Az emberek néha furcsán viselkednek. Beszélgetnünk kell a sokszínűségről. A sokszínűség azt jelenti, hogy mindenki más és mindenki értékes. Az órák közös megtervezéséhez és előkészítéséhez sok idő kell. A közös kutatáshoz is sok idő kell. Az egyetem nem mindenkinek akadálymentes. Például nem minden szöveg van meg könnyen érthető nyelven. A csoportmunka és az együttműködés gyakran nehéz feladat. Csilla

Hova tovább? Más egyetemi órákon is alkalmazzuk az inkluzív módszert. Az inkluzív módszert nemzetközi projektjeinkben is alkalmazzuk. Közösen kutatunk és írunk Nancy Rice amerikai professzorral az inkluzív szemináriumokról. Új kutatásokban alkalmazzuk a módszert. Ilyen az Útra fel! projekt a pályaválasztásról. Kutatásokat tervezünk, hogy az inkluzív módszer megalapozottabb legyen. Létrehozunk egy módszertani segédanyagot. Képzést tervezünk participatív oktatók és kutatók számára. PODIUM és Tallinni Egyetem, Csilla

Hogyan foglalkoztassunk participatív kutatókat és oktatókat? A sérült emberek taníthatnak vendégként. A vendég azt jelenti, hogy csak egyszer jönnek el egy félévben és nem kapnak pénzt. A sérült személyeknek joguk, hogy a felsőoktatásban dolgozzanak. A legjobb az, ha a sérült emberek fizetést kapnak a munkájukért. Csilla

Milyen üzeneteink vannak? Nem kell mindenkinek ugyanazt csinálni, hogy egyenrangúak legyünk. Fontos, hogy a részvétel ne üres jelenlét legyen. Fontos, hogy a participatív oktató és kutatótársak fel tudjanak készülni egy képzés keretében. Sérült személyek a felsőoktatásban is dolgozhatnak. Futár András én-versével zárjuk a bemutatónkat. Vanda és András

Köszönjük a megtisztelő figyelmet! Cserti-Szauer Csilla - szauer.csilla@barczi.elte.hu Futár András - elvan@freemail.hu Dr. Katona Vanda - katona.vanda@barczi.elte.hu