A megelőző karbantartás és a hibaelhárítás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Advertisements

A felhasználói interfész A felhasználói interfész az a felület, amellyel a szoftver az ember felé „fordul”; amellyel a felhasználó nap mint nap találkozik.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
GUARDING YOUR BUSINESS ■ Linux disztribúciók és FreeBSD az upstream szemszögéből Czanik Péter Community manager syslog-ng upstream.
Kiszervezés szolgáltatói szemmel Tóth Zoltán november 9.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A év értékelése és a év újdonságai
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Gazdasági informatika - bevezető
Számítógépes Folyamatirányítás
Számítógép összeszerelése lépésről lépésre I.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Számítógépek jellemzői, ügyfél - kiszolgálók jellemzői, számítógépházak, tápegységek elnevezései, funkciói, főbb jellemzői Elmélet 1.
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Gyűjtőköri szabályzat
WE PROVIDE SOLUTIONS.
JSA/LMRA – Veszélyazonosítás a munkavégzés előtt
Becslés gyakorlat november 3.
A Repülésbiztonsági Kockázat
Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, október 20. EUCIP ITAF 4 modul, 200 vizsgázó ̶ a EUCIP ITAF képesítés.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kockázat és megbízhatóság
Kockázat és megbízhatóság
SZÁMVITEL.
IT feladatok kiszervezhetősége kis és közepes vállalatok esetén
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Szervezetfejlesztés II. előadás
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
Projektmunka Földrajzolok
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Körmendi Dániel MAS Meeting Scheduler.
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
OKOSTELEFONOS ALKALMAZÁS AZ ASZTMA GONDOZÁSBAN
Mentőhívás Készítette: Szluka Tibor.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Ivóvíz térfogatáram adatgyűjtő egység összeállítása és a beüzemelés egyes tapasztalatai Előadó: Kiss András.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Járműtelepi rendszermodell 2.
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
Előadás másolata:

A megelőző karbantartás és a hibaelhárítás Gyakorlat 4. Szakképzési Portál

A megelőző karbantartás célja A megelőző karbantartás rendszeres és szisztematikus átvizsgálást foglal magában,illetve az elhasználódott alkatrészek, anyagok és rendszerek kicserélését. A megelőző karbantartás segít megakadályozni különféle alkatrészek, anyagok és rendszerek meghibásodását, és garantálva biztos működését. A hibaelhárítás a számítógép-meghibásodás okának meghatározására és a hiba elhárítására irányuló szisztematikus tevékenység. A jó megelőző karbantartási program segít minimalizálni a meghibásodások számát. A hibaelhárítás tanult képesség. Nem minden hibaelhárítási folyamat egyforma. A szakemberek általában saját hibaelhárító fogásokat dolgoznak ki ismeretanyaguk és személyes tapasztalataik alapján. Szakképzési Portál

Hardverek karbantartása Távolítsuk el a szellőzőnyílásokon található port! Távolítsuk el a tápegységben található port! Távolítsuk el a számítógép belsejében található port! Tisztítsuk meg az egeret és a billentyűzetet! Ellenőrizzük és rögzítsük a kilazult kábeleket! Szakképzési Portál

Szoftver elemek karbantartása Tekintsük át a biztonsági frissítéseket! Tekintsük át a szoftveres frissítéseket! Tekintsük át az illesztőprogram-frissítéseket! Frissítsük a vírusdefiníciós adatbázist! Végezzünk vírus- és kémprogramkeresést! Távolítsuk el a szükségtelen alkalmazásokat! Végezzünk hibaellenőrzést a merevlemezeken! Töredezettség-mentesítsük a merevlemezeket! Szakképzési Portál

A megelőző karbantartás előnyei Növeli az adatok védelmét Meghosszabbítja az összetevők élettartamát Növeli az eszközök stabilitását Csökkenti a javítási költségeket Csökkenti a meghibásodások számát Szakképzési Portál

Biztonsági adatmentés A hibaelhárítás megkezdése előtt mindig tegyük meg a szükséges óvintézkedéseket a számítógépen lévő adatok védelmében. Bizonyos javítások, pl. egy merevlemez cseréje vagy az operációs rendszer újratelepítése, veszélyeztethetik a számítógépen lévő adatokat. Győződjünk meg arról, hogy minden lehetséges lépést megtettünk a javítás közbeni adatvesztés megakadályozásáért. Dokumentálás!!! Szakképzési Portál

A hibaelhárítási folyamat Adatgyűjtés az ügyféltől A kézenfekvő problémák kiszűrése Típusmegoldások kipróbálása Adatgyűjtés a számítógépről A probléma kiértékelése és megoldása Az eset lezárása az ügyféllel Szakképzési Portál

Adatok gyűjtése az ügyféltől Ügyfél információk Vállalat neve Kapcsolattartó neve Cím Telefonszám Számítógép-konfiguráció Gyártó és modell Operációs rendszer Hálózati eszközök Kapcsolódás típusa Szakképzési Portál

A kézenfekvő problémák kiszűrése Kilazult külső kábel csatlakozások Helytelen rendszerindítási sorrend a BIOS-ban Rendszerindításra nem alkalmas hajlékonylemez a meghajtóban A tápfeszültség-csatlakozó le van kapcsolva A túlfeszültségvédő kikapcsolt állapotban van Az eszköz nincs bekapcsolva Szakképzési Portál

Típusmegoldások kipróbálása Ellenőrizzük, hogy minden kábel a megfelelő helyre legyen csatlakoztatva! Távolítsuk el, majd csatlakoztassuk újra a kábeleket! Indítsuk újra a számítógépet vagy hálózati eszközt! Jelentkezzünk be egy másik felhasználóval Keressük meg és telepítsük fel az operációs rendszer legújabb javításait és frissítéseit! Szakképzési Portál

Adatgyűjtés a számítógépről Szakképzési Portál

Eseménynapló Amikor rendszer-, felhasználói-, vagy programhiba történik a számítógépen. Az eseménynaplóban megjelenik egy, a hibával kapcsolatos, újabb bejegyzés Milyen probléma történt A probléma dátuma és időpontja A probléma súlyossága A probléma forrása Melyik felhasználó volt bejelentkezve, amikor a probléma történt Az esemény azonosítószáma Szakképzési Portál

Eszközkezelő Device Manager Eszközkezelő megmutatja a számítógép által ismert összes eszközt és az operációs rendszer szerint a hibásan működőt, egy hiba ikonnal jelöli meg. Az ilyen típusú hibát egy ("!") jelöli. Amennyiben egy eszköz le van tiltva, azt egy vörös körben található X-szel jelöli meg az operációs rendszer. Szakképzési Portál

A probléma kiértékelése és megoldása Problémamegoldási tapasztalat Más szakemberek segítsége Internetes keresés Hírcsoportok Gyártói webhelyek Számítógépes kézikönyvek Használati utasítások Online fórumok Technikai webhelyek Szakképzési Portál

Az eset lezárása az ügyféllel Egyeztessük a megoldást az ügyféllel! Az ügyfél ellenőrizze le a probléma megoldottságát. A probléma megoldása során készült minden papírmunka biztosítása az ügyfél számára! A probléma megoldásához igénybevett lépések dokumentálása a munkavédelmi lapon és a javítási naplóban. A javításhoz használt minden összetevő dokumentálása. A probléma megoldásához igénybevett időtartam lejegyzése. Szakképzési Portál