Szervezet-fejlesztés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
RÉTHI GÁBOR Szervezetfejlesztés HURO0901/138/2.1.2.
A VÁROSRÉGIÓ DEFINIÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI Horváth Sarolta Noémi Ph.D. hallgató Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Szociális kompetencia
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kockázat és megbízhatóság
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
Egészségügyi közbeszerzések
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Budapest, november Mentorálási tapasztalatok – Kalocsa.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Szervezetfejlesztés II. előadás
1993-as közoktatási törvény
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Compliance és Corporate Governance
Önköltségszámítás.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Felnőttképzés a közművelődésben
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Az „Open Banking” Kagylója
A talajok mechanikai tulajdonságai III.
Környezetgazdaságtan 6. előadás A környezeti szabályozás eszközei
Előadás másolata:

Szervezet-fejlesztés A változások kezelése

Szervezetfejlesztés Szervezettervezés Szervezetfejlesztés A szervezet strukturális-formálisjellemzőinek megváltoztatása (RBS) Szervezetfejlesztés A szervezet tagjainak magatartásformáit kívánja változtatni (OD) A hazai szervezetfejlesztési gyakorlat sajnos a szervezetet többnyire mint struktúrát értelmezi, pedig ennél a szervezetfejlesztés bonyolultabb, ugyanis a szervezet az emberi magatartás révén válik élővé, tehát az ún. humánszféra meghatározó jellegű. Nem mindegy, hogy „struktúráról”, vagy az „emberi tényezőre épített struktúráról” beszélünk, amikor a szervezet értelmezzük. Igen szemléletes példa a különbség érzékeltetésére a következő: „ A vállalati szervezet két játékhoz hasonlítható: a sakkhoz és a labdarúgáshoz. A sakk struktúrája szabályos és áttekinthető. Valamennyi figurának sajátos szerepe van a játszmában, de mozgásterük korlátozott. MINDEN TILOS, AMI NINCS ELŐÍRVA. A sakk az ésszerűség, a számítás, és a tervezés játéka; érdekes, intelligensjáték, de csak a két játékos és nem a sakkfigurák számára. Egészen más a helyzet a labdarúgásban, amelyben nem két, hanem 22 játékos vesz részt. Amellett, hogy a játékban minden játékosnak meghatározott szerepe van, mindenkinek át kell tekintenie az egész játékot, mivel a játékosok nemcsak önmagukért, hanem a csapat érdekében játszanak. A FUTTBALLNBAN MINDEN MEGENGEDETT, AMI NEM TILOS. A játékban a kezdeti struktúra állandóan változik, de a jó csapat a mindenkori helyzetnek megfelelő struktúrával alkalmazkodik. A rendszer, amely változás közben is működik, önmagát szervezi. Egyébként a csapatot vezetik is, de nem parancsolgatással, hanem az edző és a játékosok közötti tökéletes munkamegosztással.” 2018.12.25. Változások kezelése

Szervezettervezés Célja: A szervezet stabilitásának és rugalmasságának egyensúlyát megteremteni Képes legyen a szervezet a külső és belső változásokhoz alkalmazkodni 2018.12.25. Változások kezelése

Szervezettervezés Mutatók Egyértelmű célmeghatározó és megvalósító képesség Összhang a feladatok, hatáskörök felelősségek között Döntési folyamatok gyorsasága és minősége Egyértelmű koordinációs mechanizmusok Megfelelő válaszadási képesség a változásokra Centralizáció/decentralizáció helyes aránya Általános teljesítmény javulás 2018.12.25. Változások kezelése

Szervezetfejlesztés Célja: A munka humanizálása Lehetőség az önmegvalósításra Innovációs készségek és képességek fejlesztése A szervezeti és vállalti identitástudat megteremtése 2018.12.25. Változások kezelése

Szervezetfejlesztés Mutatók Tudás és ismeretek szintje Hozzáállás (feladat, probléma, stb.) Magatartás változás Célokkal való azonosulás Biztonságérzet, elégedettségi szint 2018.12.25. Változások kezelése

Változások fajtái Új eljárások integrálása a régi kultúrába Eredeti szervezeti kultúra nem összeférhetetlen a jövőképpel Újeljárások felváltják a régi kultúrát Az eredeti szervezeti kultúra nem alkalmas az új eljárások befogadására A kultúra váltás csak mindezek után következik!!! 2018.12.25. Változások kezelése

Változások folyamata 1. Az egészséges veszélyérzet felkeltése, figyelemfelhívás a baljós jelekre fellazítás Az erős irányítás megteremtése A jövőkép és stratégia kialakítása Tervezés A jövőkép hatékony interpretálása 2018.12.25. Változások kezelése

Változások folyamata 2. Az alkalmazottak bevonása az átfogó cselekvésbe Rövidtávú sikerek megtervezése és véghezvitele A fejlődés konszolidációja, a változás céljainak megvalósítása Megszilárdítás Az új szemléletmód intézményesítése 2018.12.25. Változások kezelése

A kudarc okai Túl gyors a változás, túl alacsony bevonás Az emberekre ráerőltetik a változást Kompromisszumos stratégia Valami váratlan mindig felbukkanhat Proaktív szemlélet hiánya 2018.12.25. Változások kezelése

Változási folyamat tervezése saját intézményre Harmadik gyakorlat Változási folyamat tervezése saját intézményre 2018.12.25. Változások kezelése