SZTE TTIK NAGYKÖVETI HÁLÓZAT KIALAKÍTÁSA Dr SZTE TTIK NAGYKÖVETI HÁLÓZAT KIALAKÍTÁSA Dr. Farsang Andrea, EFOP 344 AP4 alprogram vezető Workshop, SZTE TTIK 2018. február 6. EFOP-3.4.4-16-2017-00015
A nagyköveti hálózat kialakításának célja Az EFOP 344 keretein belül zajlik az SZTE TTIK NAGYKÖVETI HÁLÓZAT KIALAKÍTÁSA ill. az ehhez kapcsolódó évente adományozott ,,A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM TERMÉSZETTUDOMÁNYI ÉS INFORMATIKAI KARÁNAK BIOLÓGIA / MATEMATIKA / FÖLDRAJZ / KÉMIA / INFORMATIKA / FIZIKA NAGYKÖVETE" kitüntető cím díjazási folyamatának kialakítása. CÉLOK: a kari utánpótlás nevelés, beiskolázás elősegítése képzéseink közoktatásbeli népszerűsítése a közoktatás és a felsőoktatás közötti kapcsolatok kialakítása és fejlesztése kiemelkedő tevékenységet kifejtő középiskolai tanárokkal a kapcsolat erősítése Középiskolai tanárok munkájának segítése ……….. ddd
A hálózat kialakításának lépései A már meglévő egyetemi, kari és intézeti szintű kapcsolatok feltárása és a nálunk képzésben lévő teljes hallgatói beiskolázási adatainak felmérése, kiértékelése. A begyűjtött adatok alapján egy hálózatépítési terv kialakítása. Kapcsolatfelvétel az iskolákkal, leendő mentortanárokkal, nagykövetekkel. Felkérő levelek kiküldése a leendő nagyköveteknek a hálózatban való részvételre, belépési nyilatkozatok begyűjtése A mentortanárok felkészítése a feladataikra. Folyamatos kapcsolattartás és a munka segítése. ddd
Mentorok feladatai a tehetséges hallgatók felismerése, továbbtanulásának segítése az adott szakterületen, hozzájárulva ezzel az SZTE sikeres beiskolázási programjához; együttműködés az SZTE oktatóival és tanár szakos hallgatóival, a közös programok segítése; a célt segítő helyi iskolai programok szervezése, megvalósítása; a sikeres programok, jó gyakorlatok hálózaton belüli disszeminációja; mondja el véleményét a témában megjelenő kiadványokról, tréningekről, előadásainkról az SZTE beiskolázási programjaiban való aktív részvétel. ……. ddd
A nagyköveti hálózat tagjainak kínáljuk Közvetlenül értesülnek az SZTE MTMI szakterület közoktatást érintő programjairól (tanulmányi versenyek, beiskolázási programok, tanártovábbképzések stb.) kedvezményekkel vehetnek részt az SZTE TTIK által szervezett szakmai továbbképzéseken, tanártovábbképzéseken amennyiben kirándulást szerveznek Szegedre, osztályaik ingyenes tárlatvezetésen vehetnek részt az egyetem fő szervezeti egységeiben, laboratóriumaiban segítséget kapnak diákjaik pályaválasztásához kapcsolódó feladataikban egy aktív pedagógus közösség részévé válnak Jogosulttá válnak az SZTE TTIK Nagykövete Pályázat benyújtására ddd
A tanulmány Célja: A felvételi, valamint alumni adatok alapján középiskolai tanárok adatbázisának létrehozása, majd pedig a felvételi adatok segítségével azon középiskolák azonosítása, melyek esetében a beiskolázást nagyban segítheti a szaktanár személye. ddd
A tanulmány: Tartalom 1. Bevezetés, indokoltság, célok 2. Az SZTE adott szakjára felvett hallgatók adatainak rendezése, rangsorok felállítása 2.1. A középiskolák rangsorolása és értékelése az adott szakra felvett hallgatók létszáma alapján (2007-2017) 2.2. A felvett hallgatók megoszlása településenként és régiónként, a legtöbb hallgatót adó települések azonosítása, valamint a bázis középiskolák távolság alapján történő rangsorolása 2.3. A középiskolák rangsorolása és értékelése a hallgatók érkezésének folyamatossága alapján 2.4. A hallgatókat küldő középiskolai intézmények minőségi rangsorolása 3. Szaktanári adatbázis létrehozása 4. Következtetések, javaslattétel 4.1. A felvételizőket küldő intézmények/munkaközösségek összesítő rangsorolása 4.2. Javaslattétel nagykövetek személyére vonatkozóan a fenti adatbázisok alapján 4.3. Szakspecifikus következtetések levonása a különböző listák/rangsorok alapján, összefoglalás ddd
Menetrend javaslat 1. 1. Nagyköveti rendszert megalapozó intézeti tanulmányok készítése, adatok feldolgozása (2017 szeptember 2018 február) 2. A nagyköveti intézeti tanulmányok főbb eredményeit bemutató minikonferencia 2018. február 6-án (intézetenként 10-10 perc ppt összefoglaló a szakspecifikus eredmények bemutatásával, a hálózat építésében a jó gyakorlatok átadása). 3. Nagyköveti rendszert megalapozó intézeti tanulmányok véglegesítése és beküldése 2018. február 15. 4. nagyköveti díj kiírásának véglegesítése, 2018 febr. 16-i Kari tanácson tájékoztatás.
Menetrend javaslat 2. 5. Nagyköveti hálózat tagjainak kialakítása intézetenként (a nagyköveti rendszerről tájékoztató levelek kiküldése személyenként, meghívással, valamint belépési nyilatkozattal) (Intézeti kapcsolattartók nevesítése) 2018. március végéig!!! 6. Kari honlap fejlesztés a középiskolai mentorprogram/nagyköveti rendszer tartalmaival 7. A nagyköveti hálózatba belépett tagoknak a nagyköveti díj felhívásának és pályázati anyagának kiküldése, pályázatok beérkezésének határideje 2018 május 4. 8. A pályázat elbírálása 2018 május 25-ig, intézeti oktatási bizottságok koordinálásával, Intézeti Tanács felterjesztésével. 9. plakettek, oklevelek tervezése, elkészítése, díjazáshoz szerződés előkészítése diploma osztóig (2018 július)
Workshop program Dr. Farsang Andrea (TTIK oktatási dékánhelyettes): az SZTE TTIK Nagyköveti rendszer kialakításának koncepciója Dr. Sipos György (Földrajzi és Földtudományi Intézet): A Földrajz BSc szak felvételi adatainak elemzése Dr. Nagy Lászlóné és Dr. Molnár Erika (Biológia Intézet): A Biológia Intézet beiskolázási adatai az elmúlt 6 év tükrében Dr. Kosztolányi József (Bolyai Intézet): A Bolyai Intézet és a középiskolák kapcsolata Dr. Berkesi Ottó (Kémiai Intézet):Kapcsolati rendszer kiépítése a középfokú oktatási intézmények, és az SZTE Kémiai Intézete között Dr. Németh Tamás: Nagyköveti rendszer kialakítása az Informatikai Intézetnél Dr. Farkas Zsuzsanna: Hogyan abszolválják az első félévet a fizika BSc-sek? Dr. Farsang Andrea (TTIK oktatási dékánhelyettes): Javaslat az SZTE TTIK BIOLÓGIA / MATEMATIKA / FÖLDRAJZ / KÉMIA / INFORMATIKA / FIZIKA NAGYKÖVETE” kitüntető cím alapítása és a díjazás folyamatára ddd
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!