SZTE TTIK NAGYKÖVETI HÁLÓZAT KIALAKÍTÁSA Dr

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
„Webra” nyílt beszerzési rendszer gyakorlati bemutatása Szeged, június 18. Készítette: Fekete Tibor Irodavezető-helyettes Telefon:
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A év értékelése és a év újdonságai
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Pályaválasztási tanácsadás
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
szakmai referens, országos versenyszervező
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Monostoriné Hörcsik Renáta
GEIK, Általános Informatikai Intézeti Tanszék
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Mikáczó Viktória tanársegéd
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
A Budapesti Corvinus Egyetem mint díjnyertes pályázó tapasztalatai
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
középfokú felvételi eljárás
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Kétszintű érettségi vizsga
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Programjaink fizikából a es tanévben
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
KRÉTA-ESL Bemutató.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

SZTE TTIK NAGYKÖVETI HÁLÓZAT KIALAKÍTÁSA Dr SZTE TTIK NAGYKÖVETI HÁLÓZAT KIALAKÍTÁSA Dr. Farsang Andrea, EFOP 344 AP4 alprogram vezető Workshop, SZTE TTIK 2018. február 6. EFOP-3.4.4-16-2017-00015

A nagyköveti hálózat kialakításának célja Az EFOP 344 keretein belül zajlik az SZTE TTIK NAGYKÖVETI HÁLÓZAT KIALAKÍTÁSA ill. az ehhez kapcsolódó évente adományozott ,,A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM TERMÉSZETTUDOMÁNYI ÉS INFORMATIKAI KARÁNAK BIOLÓGIA / MATEMATIKA / FÖLDRAJZ / KÉMIA / INFORMATIKA / FIZIKA   NAGYKÖVETE" kitüntető cím díjazási folyamatának kialakítása. CÉLOK: a kari utánpótlás nevelés, beiskolázás elősegítése képzéseink közoktatásbeli népszerűsítése a közoktatás és a felsőoktatás közötti kapcsolatok kialakítása és fejlesztése kiemelkedő tevékenységet kifejtő középiskolai tanárokkal a kapcsolat erősítése Középiskolai tanárok munkájának segítése ……….. ddd

A hálózat kialakításának lépései A már meglévő egyetemi, kari és intézeti szintű kapcsolatok feltárása és a nálunk képzésben lévő teljes hallgatói beiskolázási adatainak felmérése, kiértékelése. A begyűjtött adatok alapján egy hálózatépítési terv kialakítása. Kapcsolatfelvétel az iskolákkal, leendő mentortanárokkal, nagykövetekkel. Felkérő levelek kiküldése a leendő nagyköveteknek a hálózatban való részvételre, belépési nyilatkozatok begyűjtése A mentortanárok felkészítése a feladataikra. Folyamatos kapcsolattartás és a munka segítése. ddd

Mentorok feladatai a tehetséges hallgatók felismerése, továbbtanulásának segítése az adott szakterületen, hozzájárulva ezzel az SZTE sikeres beiskolázási programjához; együttműködés az SZTE oktatóival és tanár szakos hallgatóival, a közös programok segítése; a célt segítő helyi iskolai programok szervezése, megvalósítása; a sikeres programok, jó gyakorlatok hálózaton belüli disszeminációja; mondja el véleményét a témában megjelenő kiadványokról, tréningekről, előadásainkról az SZTE beiskolázási programjaiban való aktív részvétel. ……. ddd

A nagyköveti hálózat tagjainak kínáljuk Közvetlenül értesülnek az SZTE MTMI szakterület közoktatást érintő programjairól (tanulmányi versenyek, beiskolázási programok, tanártovábbképzések stb.) kedvezményekkel vehetnek részt az SZTE TTIK által szervezett szakmai továbbképzéseken, tanártovábbképzéseken amennyiben kirándulást szerveznek Szegedre, osztályaik ingyenes tárlatvezetésen vehetnek részt az egyetem fő szervezeti egységeiben, laboratóriumaiban segítséget kapnak diákjaik pályaválasztásához kapcsolódó feladataikban egy aktív pedagógus közösség részévé válnak Jogosulttá válnak az SZTE TTIK Nagykövete Pályázat benyújtására ddd

A tanulmány Célja: A felvételi, valamint alumni adatok alapján középiskolai tanárok adatbázisának létrehozása, majd pedig a felvételi adatok segítségével azon középiskolák azonosítása, melyek esetében a beiskolázást nagyban segítheti a szaktanár személye. ddd

A tanulmány: Tartalom 1. Bevezetés, indokoltság, célok 2. Az SZTE adott szakjára felvett hallgatók adatainak rendezése, rangsorok felállítása 2.1. A középiskolák rangsorolása és értékelése az adott szakra felvett hallgatók létszáma alapján (2007-2017) 2.2. A felvett hallgatók megoszlása településenként és régiónként, a legtöbb hallgatót adó települések azonosítása, valamint a bázis középiskolák távolság alapján történő rangsorolása 2.3. A középiskolák rangsorolása és értékelése a hallgatók érkezésének folyamatossága alapján 2.4. A hallgatókat küldő középiskolai intézmények minőségi rangsorolása 3. Szaktanári adatbázis létrehozása 4. Következtetések, javaslattétel 4.1. A felvételizőket küldő intézmények/munkaközösségek összesítő rangsorolása 4.2. Javaslattétel nagykövetek személyére vonatkozóan a fenti adatbázisok alapján 4.3. Szakspecifikus következtetések levonása a különböző listák/rangsorok alapján, összefoglalás ddd

Menetrend javaslat 1. 1. Nagyköveti rendszert megalapozó intézeti tanulmányok készítése, adatok feldolgozása (2017 szeptember 2018 február) 2. A nagyköveti intézeti tanulmányok főbb eredményeit bemutató minikonferencia 2018. február 6-án (intézetenként 10-10 perc ppt összefoglaló a szakspecifikus eredmények bemutatásával, a hálózat építésében a jó gyakorlatok átadása). 3. Nagyköveti rendszert megalapozó intézeti tanulmányok véglegesítése és beküldése 2018. február 15. 4. nagyköveti díj kiírásának véglegesítése, 2018 febr. 16-i Kari tanácson tájékoztatás.

Menetrend javaslat 2. 5. Nagyköveti hálózat tagjainak kialakítása intézetenként (a nagyköveti rendszerről tájékoztató levelek kiküldése személyenként, meghívással, valamint belépési nyilatkozattal) (Intézeti kapcsolattartók nevesítése) 2018. március végéig!!! 6. Kari honlap fejlesztés a középiskolai mentorprogram/nagyköveti rendszer tartalmaival 7.  A nagyköveti hálózatba belépett tagoknak a nagyköveti díj felhívásának és pályázati anyagának kiküldése, pályázatok beérkezésének határideje 2018 május 4. 8. A pályázat elbírálása 2018 május 25-ig, intézeti oktatási bizottságok koordinálásával, Intézeti Tanács felterjesztésével. 9. plakettek, oklevelek tervezése, elkészítése, díjazáshoz szerződés előkészítése diploma osztóig (2018 július)

Workshop program Dr. Farsang Andrea (TTIK oktatási dékánhelyettes): az SZTE TTIK Nagyköveti rendszer kialakításának koncepciója Dr. Sipos György (Földrajzi és Földtudományi Intézet): A Földrajz BSc szak felvételi adatainak elemzése Dr. Nagy Lászlóné és Dr. Molnár Erika (Biológia Intézet): A Biológia Intézet beiskolázási adatai az elmúlt 6 év tükrében Dr. Kosztolányi József (Bolyai Intézet): A Bolyai Intézet és a középiskolák kapcsolata Dr. Berkesi Ottó (Kémiai Intézet):Kapcsolati rendszer kiépítése a középfokú oktatási intézmények, és az SZTE Kémiai Intézete között Dr. Németh Tamás: Nagyköveti rendszer kialakítása az  Informatikai Intézetnél Dr. Farkas Zsuzsanna: Hogyan abszolválják az első félévet a fizika BSc-sek? Dr. Farsang Andrea (TTIK oktatási dékánhelyettes): Javaslat az SZTE TTIK BIOLÓGIA / MATEMATIKA / FÖLDRAJZ / KÉMIA / INFORMATIKA / FIZIKA NAGYKÖVETE” kitüntető cím alapítása és a díjazás folyamatára ddd

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!