A „Képzés minőségének és tartalmának

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Az OH TÁMOP fejlesztései
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalata felnőttképzésben
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Modláné Görgényi Ildikó

ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
Modláné Görgényi Ildikó
Szakképzés a gazdaság szolgálatában TÁMOP lehetőségek
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

A „Képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Eredmények Juhászné Víg Éva programiroda vezető Budapest, 2010. november. 16. 1 1

Megelőző fejlesztések, szakmai anyagok HEFOP 3.2.1 „A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése. Új szakképzési szerkezet”, HEFOP 3.5.1 „Korszerű felnőttképzési módszerek kifejlesztése és alkalmazása”, SZFP (Szakiskolai Fejlesztési Program), Korábbi szakképzési és felnőttképzési kutatások, elemzések, Korábbi fejlesztési anyagok és tapasztalatok, Korábbi szakmai hazai és nemzetközi projektek eredményei. 2

ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” 3 3

Tájékoztató adatok Felügyelő Tanács (30 fő) tagjai szaktárcák képviselői, kamarák, munkaadó és munkavállalói szervezetek, érdekképviseletek fenntartók, szakmai szervezetek. Tanácsadó Testület (23 fő). Sikeres közbeszerzés (24 nyílt eljárás, 4 központosított megrendelés). Szinergiák érvényesülése a TÁMOP projektek között.

Alprojektek Pályakövetés rendszere Minőségbiztosítás Vizsgarendszer fejlesztése Tananyagfejlesztés Mérés-értékelés Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai ismereteinek fejlesztése Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztése A munkahelyi gyakorlati képzés ösztönzése Képzési kereslet növelése 5

Szakértők (tartalomfejlesztő, mentor, lektor, egyéb) száma Megbízási szerződéssel 2569 fő Közbeszerzéssel 4184 fő Összesen 0-9AP 7753 fő 6

Rendszerfejlesztések 1. alprojekt (PRK) 2. alprojekt (MBR) 3. alprojekt (VER) Rendszerek központi összehangolása az NSZFI informatikai rendszerével, felhasználóbarát megoldások.

1. alprojekt: Pályakövetés rendszere Célok A szak- és felnőttképzés számára készüljön el a szakképzés pályakövetési rendszere. Kötelező indikátorok Output indikátor: adatbázisra épülő honlap Eredmény indikátor: 25.000 fő 8

1. alprojekt eredményei Alternatívák a PKR jogi szabályozására. Automatikus elemző rendszer, amely - rendszeres riportokat készít minden érdeklődőnek, - képes konkrét összefüggéseket bemutatni az iskoláknak, munkaadónak, munkavállalónak. A szakképzés munkaerő-piaci hasznosulásának adatait tartalmazó mátrix/kód (kimenet, modultartalom, FEOR, TEÁOR összefüggés, munkaadó igénye). Potenciális adatgazda: ONYF, APEH, FSZH + NSZFI VNY és OSAP adatainak felhasználása. Plusz adminisztrációs teherrel nem jár. 9

A képzők munkájában közvetlenül használható eredmények Információs forrásként használhatja a képző pályaorientációs és szakmaválasztást támogató munkájában. Visszacsatolást kap a munkaerő-piaci igényekről. 10

11

2. alprojekt: Minőségbiztosítás Célok Egységes minőségirányítási keretrendszer (modell, módszertan, szoftver- és adatbázis) létrehozása, mely a szak- és felnőttképzést folytató intézmények ön- és külső értékelését is magában foglalja, illeszkedik az európai minőségbiztosítási keretrendszerhez, erősíti a hazai szakképzés átláthatóságát és fejlesztését. Kötelező indikátorok 1000 szak- és felnőttképzést folytató intézmény felkészítése. Az intézmények 95%-a használja a kifejlesztett minőségirányítási rendszert. 12

2. alprojekt eredményei A felkészítés keretében közös gondolkodás (60 mentor). Módszertani kézikönyv az Egységes Szakképzési Minőségirányítási Keretrendszer bevezetéséhez (összehasonlíthatóságot biztosító egységes kötelező kulcs indikátor rendszer, célokhoz kapcsolt ajánlott kulcsindikátorok, szabadon választott indikátorok). Plusz adminisztrációs teherrel nem jár. NSZFI adatrendszereiből (VNY, OSAP) és az oktatási statisztikából (KIR-STAT) kerül feltöltésre. Minőségbiztosítási hálózat kialakítása: fejlesztő szakértők, mentorok, trénerek 1000 szak- és felnőttképző intézmény Közös platform az iskolai oktatásra és a felnőttképzésre az összehasonlíthatóság céljából. 13

14

3. alprojekt: Vizsgarendszer fejlesztése Célok A vizsgaellenőrzési rendszer létrehozása, amely kiterjed a vizsgaszervezési tevékenységre, vizsgahely akkreditációra, egy-egy szakmai vizsga előkészítésének és lebonyolításának ellenőrzésére. A bemeneti kompetenciák mérési, értékelési módszertanának, eszközrendszerének kialakítása. Kötelező indikátorok Feltöltött szakmai vizsgaellenőrzési adatbázis (VER) Felkészítésben résztvevő szakmai vizsgaellenőrök: 33 fő Bemeneti kompetenciákhoz kifejlesztett mérési eszközök: 240 db Felkészített vizsgaelnökök, vizsgabizottsági tagok és jegyzők: (1%) 15

3. alprojekt eredményei 2000 modulhoz kapcsolódó helyszínakkreditációs követelmény- és dokumentumrendszer kidolgozása. Vizsgák minőségbiztosítási módszertanának kidolgozása. A Vizsgaellenőrzési kézikönyv kidolgozása. A vizsgaellenőrzés módszertanának kidolgozása. A vizsgahelyszín akkreditáció szempontrendszere. A hatósági és szakmai ellenőrzések szempontjai. Útmutató készítése a vizsgaellenőrzések lebonyolításához. A bemeneti kompetencia eszközcsomagok méréshez és értékeléshez (240 db). 16

Tartalomfejlesztés 3. alprojekt 4. alprojekt (SzTTR) 5. alprojekt (FB) A bemeneti kompetenciák eszközrendszerének kialakítása. Kompetencia-leírások, elemi vizsgafeladatok készítése. Tananyagfejlesztés.

4. alprojekt: Tananyagfejlesztés Célok A korábban megkezdett fejlesztést folytatva és annak eredményeire alapozva készüljenek tanulást-tanítást segítő tananyagok. Kötelező indikátorok 3000 darab, az alap-, páros és páros-többes modulokhoz kifejlesztett tartalomelem. Az összes tartalomelem 1%-ának kipróbálása. 19

4. alprojekt eredményei Tananyagbank (SzTTR) létrehozása, feltöltése, frissítése. Kompetencia elvű tananyagfejlesztő szakértői bázis kialakítása. Tartalomelemek különböző variációinak elkészítése (SNI, 30-as, 50-es szint). A tartalomelemek kipróbálása egyben a kipróbálásban résztvevők továbbképzése. Tartalomelem struktúrák meglévő tankönyvi tartalmak összevetései (a struktúrákban megtekinthetők tartalomelemenként is a kompetencia-leírások). Az alap, páros-többes modulokhoz kifejlesztett tartalomelemek. Közel 400 követelménymodul esetében jelezték SZVK-ra vonatkozó módosítási javaslataikat a tartalomfejlesztő szakértők. 20

21

Tartalomelemek

5. alprojekt: Mérés-értékelés Célok: Javuljon a munkaerő alkalmazkodó-képessége, munkavállalási esélye. A képzés kibocsátása rugalmasabban alkalmazkodjon a munkaerő-piac igényeihez. Feladatbank a felkészüléshez és a tanulói teljesítmény korszerű méréséhez. Kötelező indikátorok: Kompetencia leírások: 2000 darab Az elkészített mintafeladatok 10%-ának kipróbálása. 23

5. alprojekt eredményei 2000 követelménymodul kompetencia leírása: részletes feladatleírás, tulajdonságkompetenciák kifejtése. A fejlesztésbe bevont követelménymodul belső arányainak meghatározása, a feladat- és tulajdonságkompetenciák leképezése a vizsgafolyamatra. Feladatbank adatbázis és szoftver létrehozása, feltöltése mérés-értékelési eszközökkel. Az elkészült mérés-értékelési eszközök Feladatbankból történő lekérdezése, alkalmazása a képzés során, gyakorló feladatsor generálása. Módszertani anyagok a szóbeli és gyakorlati vizsgafeladatok készítéséhez. Speciális feladatok, módszertani anyag készítése a fogyatékkal élők számára. Gyakorlati vizsgafeladatok összeállításának szempontjai. A feladatok 10%-ának kipróbálása. Szakértői adatbázis létrehozása. 24

25

Továbbképzések 6. alprojekt 7. alprojekt 8. alprojekt Intézményi gyakorlati oktatók képzése munkahelyi körülmények között, vállalati oktatók képzése, idegen nyelvi képzés.

6. alprojekt: Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai ismereteinek fejlesztése Célok A szakmai elméleti és gyakorlati oktatók számára a továbbképzési rendszerbe illeszthető munkahelyi körülmények között végezhető tapasztalatszerzés rendszerének kiépítése. Kötelező indikátorok 50 fő munkahelyi tapasztalatszerzésben részt vett szakmai oktató. 27

6. alprojekt eredményei A munkahelyi tapasztalatszerzés továbbképzési rendszer kialakítása. Módszertani kézikönyv a szakmai oktatók munkahelyi tapasztalatszerzési továbbképzésének szervezésére és bonyolítására. Szakmai oktatók külső munkahelyi tapasztalatszerzése (PILOT program, 81 fő, 1-5 hónap). Zárófeladatok (módszertani ajánlások, oktatási segédanyagok). Gyakorlati továbbképzés által szerzett tapasztalatok, amelyek beépülnek a napi munkájukba. Javaslat a munkahelyi tapasztalatszerzés továbbképzési rendszerének fenntarthatóságára. 28

7. alprojekt: Szakmai tanárok, szakoktatók idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztése Célok A szakképzésben oktató szakmai tanárok és szakoktatók nyelvismeretének fejlesztése háromhetes hazai háromhetes külföldi nyelvtanfolyam keretében Szakmai nyelvi tananyagsegédletek létrehozása Kötelező indikátorok 132 fő idegen nyelvi alapismeretekkel rendelkező szakmai tanár, oktató és szakoktató szakmai idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztése. 30

7. alprojekt eredményei Külföldi partnerkapcsolatok kialakítása – Anglia, Írország, Németország Szintfelmérők után hazai és külföldi képzések gépészet, faipar, idegenforgalom, vendéglátás, informatika, építészet, kereskedelem, marketing, logisztika, művészetek területeken. Módszertani anyagok, útmutatók, idegen nyelvi szaknyelvi segédletek. 31

8. alprojekt: Munkahelyi gyakorlati képzés ösztönzése Célok A tanulószerződéses munkahelyi gyakorlati képzés modernizációja. Innovatív tananyagok, eszközök, módszerek a munkahelyi gyakorlati oktatók és a tanulók személyes és szakmai kompetenciáinak javításához. A munkahelyi gyakorlati képzés új formáinak azonosítása. Kiterjesztési koncepció megalkotása a fentiek gyakorlati alkalmazására. Közvetett módon a tanulószerződések számának emelkedése. 33

8. Alprojekt: Munkahelyi gyakorlati képzés ösztönzése Kötelező indikátorok 200 fő képzésben részesített – gazdálkodó szervezetnél munkahelyi gyakorlati képzéssel foglalkozó – szakember. A tanulói és hallgatói szerződések folyamatos bővülése, előirányozva azok 10%-os bővülését 2013-ra a 2008. év adataihoz, mint bázisadathoz képest. 34

8. alprojekt eredményei Továbbképzési program és tananyag a munkahelyi gyakorlati oktató szakemberek képzéséhez. Esettanulmányok a munkahelyi gyakorlatok nyomonkövetéséről. Támogatott pályakezdés „gyakornoki év” koncepcióhoz irányítási, jogszabály módosítási, finanszírozási javaslatok. Oktatástervezési és oktatásszervezési módszertani útmutató a gyakorlati képzéshez. Oktatásszervezési példatár 8 szakmához. Jó gyakorlatok, külföldi példák összegyűjtése. 35

9. alprojekt: Képzési kereslet növelése Elsődleges cél a széleskörű tájékoztatás. Szakmai közönség folyamatos tájékoztatása. Populáris eszközökkel történő szemléletformálás. Kötelező indikátor: A projekt végére a honlap látogatottsága eléri a 25 000 főt. 36

9. alprojekt eredményei Weblap és webfórum létrehozása, működtetése: - 121.314 egyedi látogatás a honlapon - információs hírlevél Folyamatos disszeminációs hálózat (27) Kiállítások, fesztiválok (Educatio, Közoktatási Konferencia, Sziget Fesztivál (2009-2010), munkaügyi központ régiós rendezvényei, stb.) Módszertani filmsorozat (10 rész) Hiányszakmák népszerűsítésére on-line játék (30 000 fiatal részvételével) „Szakmák színháza” 7 régióban – közel 3000 fiatal részvételévek (Jordán Tamás - Szombathelyi Színház) Szakmaválasztáshoz, pályaválasztáshoz, pályaorientációhoz pályaválasztási és beiskolázási kiadvány szülőknek és tanulóknak. (Valamennyi iskolafenntartónak, iskolának) 37

Kiadványok 38

Keresztkomponensek Informatika (1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 alprojekt) Tartalomfejlesztés (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 alprojekt) Továbbképzések (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 alprojekt)

Forrásfelhasználás 8 kifizetési kérelem (8 x átlag 640 tétel=5120 db teljesítés-igazolás igazoló dokumentuma) 3 szakmai beszámoló 2 szerződésmódosítás (évek közötti forrás-átcsoportosítás közbeszerzések miatt, zárolás miatti határidő-módosítás).

Humánerőforrás 40 fő saját közalkalmazott 75 fő intézeti közalkalmazott Átlag 10 fő ügyviteli munkatárs 3 műszaki szerkesztő 314.080 munkaóra 24 hónap alatt.

Kontrolling tevékenység Szakmai és pénzügyi kontrolling Ctr_Kap mappa tartalma 61.509 fájl. Egyéb, általános célú ellenőrzések Szakértői portál: 45.892 fájl.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Juhászné Víg Éva juhaszne.eva@nive.hu www.kepzesevolucioja.hu