Béres Róbert Irinyi János Szakközépiskola Kazincbarcika

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fizikai Intézet 4026, Debrecen Bem tér 18/a,b
Advertisements

XXI. Országos Főépítészi Konferencia augusztus , Kecskemét Ipari melléktermékek hasznosítása építőanyagipari célra, különös tekintettel az.
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
FIZIKA Az elektromágneses spektrum Balthazár Zsolt Apor Vilmos Katolikus Főiskola.
FIZIKA Alapok Balthazár Zsolt Apor Vilmos Katolikus Főiskola.
„Zaj vagy zene?”. Rezgés vagy lengés Definíció: A rezgés vagy lengés olyan mozgást jelent amely ismétlődik egy egyensúlyi pont körül. A rezgés és lengés.
SPECIÁLIS ANDRAGÓGIA A BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSBAN Meditációs program a börtönben.
1 „Varratmentes Európa” program célja és tartalma Rajnai Gábor Miniszterelnöki Hivatala Stratégiai és Fejlesztéspolitikai Osztály Kárpát-medence Kincsei.
TOURINFORM GÖDÖLLŐI KISTÉRSÉG MEGNEVEZÉSŰ IRODA ÉVI MARKETING TERVE Készítette: Hámori Zsuzsanna irodavezető.
Szabadulás előtt megváltozunk? Mentori tapasztalatok Nagy Kornél október 11.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
Hullámmozgás. Hullámmozgás  A lazán felfüggesztett gumiszalagra merőlegesen ráütünk, akkor a gumiszalag megütött része rezgőmozgást végez.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
BGeSzC Magyar Hajózási Szakközépiskolája és Szakiskolája.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A digitális kultúra kettős köre és az ifjúság viszonya Rab Árpád Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont VIII. Nemzetközi.
Sajtó és szabadság: a médiairányítás a 20. századi Magyarországon
Az időskorúak dialíziskezelésének epidemiológiája
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A Levegő összetétele.
Alzheimer Café Újpalota
Dr. Kovács László Főtitkár
VI. Főcsoport elemei és vegyületei
Áramlástani alapok évfolyam
Beck Róbert Fizikus PhD hallgató
A napsugárzás jótékony hatásai:
2015. évi, Víz Világnapi „IX. FOTÓPOSZTER PÁLYÁZAT A VÍZRŐL”
Hostware.
1. dia A szakdolgozat címe
A mozgóképi közlésmód sajátosságai
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
A közigazgatás személyi állománya
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
Hangtan „Zaj vagy zene?”.
Bevezetés a kémiába.
I. Az anyag részecskéi Emlékeztető.
Komplex természettudomány 9.évfolyam
Debreceni Egyetem Fizikai Intézet.
Környezeti teljesítményértékelés
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Bevezetés a környezetvédelembe
I. Az anyag részecskéi Emlékeztető.
A FÖLD NAPLÓJA-ŐSIDŐ 4.6md-2,5 md
A közfoglalkoztatás gyakorlati tapasztalatai
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Ptolemaiosztól Newton-ig
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Hivatása bibliográfus
NAGYKITERJEDÉSŰ METEOROLÓGIAI MÉRŐHÁLÓZATOK ALKALMAZÁSI LEHETŐSÉGEI
Fényforrások 3. Kisülőlámpák
Halmazállapot-változások
REND ÉS RENDEZETLEN a molekuláktól a társadalmakig
2. A KVANTUMMECHANIKA AXIÓMÁI
Debreceni Egyetem Fizika Intézet.
Bevezetés a környezetvédelembe
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Fizikai kémia I. a 13. VL osztály részére 2013/2014
A Föld helye a Világegyetemben. A Naprendszer
A Tárgyjáték lehetőségei
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Kombinatorika Érettségi feladatok
Diplomamunka Készítette: Csányi István Csillagász MSc szakos hallgató
Atomok kvantumelmélete
az Erasmus felsőoktatási csereprogramként indult SZÁMOKBAN köznevelés, felsőoktatás, felnőtt tanulás, szakképzés, sport, ifjúsági cserék.
Előadás másolata:

Béres Róbert Irinyi János Szakközépiskola Kazincbarcika Rejtélyes részecskék Rejtélyes részecskék Rejtélyes részecskék Béres Róbert Irinyi János Szakközépiskola Kazincbarcika

Miért? Néhány éve már, hogy gondolkodom a világ milyenségéről. Különösen a részecskékről. A fényről. A sötét anyagról. Az antianyagról. Az időutazásról. 2018.12.25.

Részecskék A részecske Az antirészecske Higss,- mező és bozon: 1. ábra 2018.12.25.

Standard modell 4. ábra 5. ábra 2018.12.25.

A fény 6. ábra 2018.12.25.

A fény kettős természete Hullámok Részecskék Kétréses kísérlet 9. ábra 7. ábra 8. ábra 2018.12.25.

Foton keletkezése hő hatására Természetes körülmények 10. ábra Mesterséges körülmények 11. ábra 2018.12.25.

Fekete lyuk 12. ábra 13. ábra 14. ábra 2018.12.25.

Sötét anyag 15. ábra 16. ábra 2018.12.25.

Hat dimenziós tér 17. ábra 2018.12.25.

Antianyag 18. ábra 2018.12.25.

Események az Univerzumban 21. ábra 19. ábra Fehér törpék ütközése Fekete lyuk neutron csillagot nyel el 20. ábra Kettős neutroncsillag ütközése 2018.12.25.

A részecske mozgása Brown mozgás Schrödinger hipotézise 22. ábra 2018.12.25.

Párhuzamos univerzumok 23. ábra 24. ábra 25. ábra 2018.12.25.

Időutazás Miért és hogyan kapcsolódik az időutazás a részecske fizikához. Az elképzelt időutazás. 26. ábra 2018.12.25.

Időutazás Szerintem miért nem lehet az időben előre utazni? 27. ábra 2018.12.25.

Ahol a kérdésekre „fény” derülhet 28. ábra 2018.12.25.

Irodalomjegyzék Stephen Hawking: Az idő rövid története, Akkord Kiadó 2004. Richard P. Feynman: QED A megszilárdult fény, SCOLAR Kiadó 2003. Giles Sparrow: Az Univerzum közelről, GABO Könyvkiadó 2001. Donald H. Menzel: Csillagászat, Gondolat Budapest 1980. http://www.starbug.hu/tudomany_sotet_anyag_energia.php http://hirek.csillagaszat.hu/kulonleges_elmeletek/20120424-kemeny-balhorog-a-sotet-anyag-elmeletenek.html http://www.vilaglex.hu/Lexikon/Html/StandMod.htm http://www.origo.hu/tudomany/20120712-higgs-bozon-standard-modell-szuperszimmetria.html http://titan.physx.u-szeged.hu/~benedict/ketreses.pdf http://www.youtube.com/watch?v=LbubPpizIwg http://mno.hu/tudomany/miert-ilyen-rejtelyes-az-isteni-reszecske-1088688 2018.12.25.

Ábrajegyzék 1. ábra: http://physik.kfunigraz.ac.at/itp/sicqft/research.php?id=2&det=2 2. ábra: http://fractalforest.blogspot.hu/2010/02/masodik-napon.html 3. ábra: http://www.pozitivnap.hu/technika-es-tudomany/egyre-kozelebb-vagyunk-az-isteni-reszecskehez 4. ábra: http://www.physicsmasterclasses.org/exercises/hands-on-cern/old_hu/stdmod/stdmod.htm 5. ábra: http://hu.wikipedia.org/wiki/Elemi_r%C3%A9szecske 6. ábra: http://oktel.hu/szolgaltatas/kamerarendszer/a-kepalkotas-alapjai/fenytan-es-szinelmelet/ 7. ábra: http://phet.colorado.edu/hu/simulation/wave-interference 8. -9. ábra: http://alag3.mfa.kfki.hu/mfa/nyariiskola/02e_Schrodinger/index.htm 10. ábra: http://tudasbazis.csillagaszat.hu/nap/nap-energiatermeles.html 11. ábra: http://www.blatox.hu/hu/news/1/7/uv-a-fenycso-mukodese-az-uv-a-feny-keletkezese-merese 12. ábra: http://en.wikipedia.org/wiki/Black_hole 13. ábra: http://www.vitorlazas.hu/az-5-megoldatlan-fizikai-rejtely.html 14. ábra: http://www.csillagkapu.hu/fizika.php?oldal=feregjarat 15. -16. ábra: http://www.origo.hu/tudomany/vilagur/20071115-sotet-energia-a-sotet-anyag-nyomaban.html 17. ábra: http://www.news.wisc.edu/13422 18. ábra: http://tudomany.ma.hu/tart/cikk/h/0/98418/1/tudomany/Megvan_az_antianyag 19.-20.-21. ábra: http://www.youtube.com/watch?v=SLVSci0kiP0 22. ábra: http://hu.wikipedia.org/wiki/Brown-mozg%C3%A1s 23. ábra: http://paranemnormal.hu/tag/parhuzamos-univerzum/ 24. ábra: http://maarc.hu/index.php/mindent-a-parhuzamos-univerzumokrol/ 25. ábra: http://www.youtube.com/watch?v=pV_AFZInpqE 26.-27. ábra: saját szerkesztés 28. ábra: http://www.gizmag.com/higgs-boson-cern-alternative-particle/23319/ 2018.12.25.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet Béres Róbert Irinyi János Szakközépiskola Kazincbarcika