EFOP „esélyteremtés a köznevelésben”. c

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

Uniós források – Fejlesztési irányok (A gyermekvédelmi területek várható fejlesztései európai uniós forrásokból) Csizmár Gábor Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
KÖZÖS UTAKON – PÁRBESZÉD A TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSÉRT KONFERENCIA DECEMBER 2. DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS HELYETTES-ÁLLAMTITKÁR.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
PARTNERSÉGI MONITORING BIZOTTSÁG TÁJÉKOZTATÓ AZ LHH PROGRAMOK FOLYTATÁSA JÚNIUS 10.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
HHR.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Előadás másolata:

EFOP-3. 1. 7-16-2016-00001 „esélyteremtés a köznevelésben”. c EFOP-3.1.7-16-2016-00001 „esélyteremtés a köznevelésben” c. kiemelt projekt Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

Korai iskolaelhagyók aránya, EU indikátor (ESL indikátor) Az indikátor leírása: a 18-24 éves korosztályban alsó középfokú végzettséggel nem rendelkezők aránya, akik az adatfelvételt megelőző 4 hétben nem vettek részt oktatásban, képzésben. Alsó középfokú végzettségnek tekinthető a 2011-es ISCED 3 2 szintje (2014-től használatos), az 1997-es ISCED 3 A, B szintje. Az indikátor az EUROSTAT Munkaerőpiaci Felmérésén alapul.

A projekt előzménye A kiemelt projekt előzménye a TKKI által megvalósított TÁMOP-3.3.13-13/1-2013-0001 azonosítószámú Eötvös József Program Pedagógiai-szakmai szolgáltató intézet fejlesztése és Projektháló című kiemelt projekt. Ennek keretei között létrejött egy pedagógiai-szakmai szolgáltatatási háló, kezdeménye amely a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók esélyegyenlőségének és előrehaladásának segítése érdekében biztosított szolgáltatásokat a leghátrányosabb helyzetű térségekben és köznevelési intézményekben. Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

A projekt céljai A köznevelési intézményekben az esélyteremtő nevelést lehetővé tevő módszertani kultúra megerősítése, ezáltal a végzettség nélküli iskolaelhagyás mérséklése. Az esélyteremtő módszertant alkalmazó köznevelési intézmények tanárképzési felsőoktatási intézménnyel együttműködő köznevelési módszertani intézménnyé (módszertani partneriskola) válásának támogatása. Az iskolarendszeren kívüli hátránykompenzációt elősegítő programok (Tanoda, Második esély, Roma lányok korai iskolaelhagyásának csökkentése c. programok) egymáshoz illeszkedésének, eredményességének és nyomon követhetőségének fejlesztése. Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

A projekt felépítése EFOP-3.1.7-16-2016-00001 M GY H T A N O D Képzés Á N Y I N T É M Y F E J L S Z T A N O D M Á S O D I K E É L Y M GY H Képzés Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

Intézményfejlesztés Tevékenységei Igényekhez igazodó szakmai szolgáltatás nyújtása a projekt fejlesztésébe bevont 150 intézmény részére, mentorok, szupervizorok és fejlesztő szakemberek támogatásával. Az előd Támop projektben kifejlesztésre került esélyteremtő intézményfejlesztési program (ETIPE) disszeminációja, hatékonyságának vizsgálata. Továbbképzések szervezése, megvalósítása. Deszegregációs folyamatok előkészítésének és megvalósítá-sának támogatása a település kapcsolatrendszerét megcélozva (mini projektek, települési kerekasztal). Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

Intézményfejlesztésbe bevont intézmények Jelenleg 150 intézmény került előzetes kiválasztásra a pályázati felhívás szempontjai alapján. 30 25 7 10 8 2 2 17 1 1 8 1 12 1 9 A fejlesztésbe bevont intézményeken belül 30 módszertani partneriskola segíti majd a hálózati tanulás megvalósulását. 1 6 4 5 2 3 4 11 1 3 6 Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

Módszertani partneriskola („gyakorlóhely”) céljai Esélyteremtő működés segítése, módszertani kultúra kialakítása Befogadó szemléletű képzés/továbbképzések Felsőoktatási intézményekkel szakmai együttműködés Jó gyakorlatok terjesztése Új pedagógiai módszerek beépítése Hátránykompenzációs program hatásainak feltárása Műhelytalálkozók szervezése Hálózatosodás kialakítása Szemléletformálás, tudásmegosztás Hátrányos helyzetűek támogatása Végzettség nélküli iskolaelhagyás mérséklése Lemorzsolódás csökkentése Munkaerő-piaci esélyek növelése Társadalmi beilleszkedés elősegítése Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

ETIPE - Esélyteremtő intézményfejlesztési program és eszközrendszer Célcsoportok: óvodák, általános iskolák, középiskolák, kollégiumok Alapelvek, prioritások Autentikus intézményfejlesztés kiemelten kezeli a hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók szükségleteihez igazodó szemlélet- és tanulási paradigma-váltást, a reflektív gondolkodás fejlesztését. A fejlesztés az intézményben meglévő, előzetes tudásra, a mérések és vizsgálatok eredményeire épít. Az esélyteremtő intézmény a gyermekek/diákok körében személyre szabott fejlesztést valósít meg, melynek lényege: a jelenlegi és a kívánt állapot (szociabilitás, képességek, tudás, kapcsolatok….) közötti különbségből fakadó szükségletek minél pontosabb, méréseken, vizsgálatokon alapuló feltárása és az erre épülő, differenciált fejlesztés. Elutasítja a negatív diszkrimináció minden megnyilvánulási formáját, adottságként fogadja el és kezeli a gyermeki/tanulói sokféleséget. Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

Az esélyteremtő intézmény kulcsszavai ETIPE - Esélyteremtő intézményfejlesztési program és eszközrendszer A program és eszközrendszer sajátosságai Teljes intézményi közösség elköteleződésével és folyamatos tevékenységével valósulhat meg. Tudatosság és tervszerűség, valamint a folyamat jelleg, aminek nincs előre kitűzhető végállapota, hiszen állandó megújulást, a változó társadalmi elvárásokra való reagálást igényel. A fejlesztés területeit, összetevőit az óvoda, az iskola és a kollégium mindhárom (intézményi, csoportszobai/osztálytermi és a gyermek/tanuló) szintjén értelmezi. Az esélyteremtő intézmény kulcsszavai személyes figyelem bizalom tudatosság rendszerszemlélet kölcsönös tisztelet partnerség hitelesség konkrétság őszinteség méltányosság felelősségvállalás aktivitás Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

ETIPE - Esélyteremtő intézményfejlesztési program és eszközrendszer Várható eredmények Hatékonyabban valósul meg az alapkészségek és a kulcskompetenciák fejlesztése, amelynek eredményeként javulnak az országos kompetenciamérés tanulói és intézményi eredményei. Erősödik az intézmények hátránykompenzáló képessége, ezáltal csökken a kudarcélmény, a korai iskolaelhagyás. A sikeres óvodai és iskolai beilleszkedés, a személyiség kibontakoztatása, a szülők bevonása garanciája lehet az életkezdési és munkaerő-piaci esélyek növelésének, ezáltal a társadalmi felzárkózásnak. A minden gyermekre, fiatalra kiterjedő esélyteremtés hosszú távon a társadalmi mobilitás irányába hat.

Hátránykompenzáció Tevékenységei Tanoda program Második esély iskolai program A 3.3.15 Tanoda támogató pályázat keretein belül kiválasztott tanodák részére: bemeneti-, kimeneti mérések elvégzése (eDia, kompetenciamérés, intelligencia tesztek, egyéb). egyéni fejlesztési tervek készítése, képzések biztosítása, hálózatépítés, a tanodák eredményességének mérése. Az elődprojektben kifejlesztett továbbképzések akkreditációja, képzések szervezése a Második esély iskolák programot megvalósítók számára szakmai műhelytalálkozók szervezése. Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

Tanoda, második esély Régiós eloszlása Második esély iskolák 100 71 5 1 9 5 15 21 2 3 22 38 Tanodák Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

Roma lányok programpillér A roma lányok végzettség nélküli iskolaelhagyásának megelőzése program megvalósítói részére képzés fejlesztés-, és szervezés. Az egymástól tanulás támogatás és a hálózatosodás elősegítésének érdekében országos konferencia és regionális szakmai műhelytalálkozók szervezése. Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

Roma lány pillérben résztvevő programszolgáltatók Régiós eloszlása Roma lány nyertesek 29 12 1 1 14 6 Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET! Esélyteremtés a köznevelésben EFOP-3.1.7-16-2016-00001