Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
Működését meghatározó törvények,rendeletek
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Hallásvizsgálati eljárások
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Egyéni fejlesztési tervek
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Óvodából az iskolába Készítette: Bóczi Zsuzsanna november 13.
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető Az együttnevelést segítő pedagógusok munkaközösségének tudásmegosztásra építő szakmai tervei, kiemelten az egyéni fejlesztés kérdéskörét. Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető

Munkaközösség 20/2012. EMMI rendelet 138/A. § Az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat az egységes szakmai eljárás érdekében munkaközösséget működtet, amelynek tagjai az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat működési körzetében foglalkoztatott együttnevelést segítő pedagógusok.

Az egységes szakmai eljárás Az utazótanári ellátás egységes protokoll alapján történjen Az utazó gyógypedagógusok és a különböző fenntartású intézmények által főállásban foglalkoztatott gyógypedagógusok tevékenységének közös pontjai Annak számba vétele, hogy miben segíthetik egymás munkáját Együttműködés formái, keretei az osztályfőnökökkel, szaktanárokkal, szülőkkel Szakmai tanácsadás, segítségnyújtás Egységesség az alkalmazott módszerek, technikák, eszközök tekintetében Egységes fejlesztési terv Tájékoztatási kötelezettség egységesítése a szülők felé

Munkaközösségi feladataink Munkacsoportok megalakulása sérülés specifikusan: mozgásfejlesztők (szomatopedagógusok, konduktorok, SZIT, TSMT terapeuták) érzékszervi sérültek és beszédfogyatékosok fejlesztői (tiflo,- szurdopedagógusok, logopédusok) autista gyermekek fejlesztői tanulási és pszichés fejlődési zavarral küzdő gyermekek fejlesztői

Egyéni előrehaladású nevelés és oktatás 2011. évi CXC. Törvény 4.§ 41. (új 2016.09.01) Egyéni előrehaladású nevelés és oktatás a sajátos nevelési igényű tanuló számára engedélyezhető, a tanuló egyéni adottságához, fejlettségéhez igazodó továbbhaladást biztosító nevelési- oktatási forma.

Egyéni előrehaladású nevelés-oktatás 20/2012. EMMI rendelet 11. §. (3) (hatályos: 2017.01.01-től) A sajátos nevelési igényű tanuló részére, a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján az iskola igazgatója a tanuló egyéni adottságához, fejlettségéhez igazodó egyéni előrehaladású nevelést és oktatást engedélyez. Az engedélyben meg kell határozni, melyik tárgyból, melyik évfolyam utolsó tanítási napjáig kell a tanulónak a tanulmányi követelményeket teljesítenie. Az egyéni továbbhaladás - valamennyi vagy egyes tantárgyakból – különböző évfolyamokig, de legkésőbb - az e bekezdésben foglalt kivétellel - a negyedik évfolyam végéig tarthat.

Egyéni fejlesztési tervek a gyakorlatban többségi pedagógusoknak gyógypedagógusoknak akadályozott fejlődésből eredő hátránycsökkentés az ismeretszerzési folyamat minél kevesebb nehézséget jelentsen a tanuló képessé váljék a tanulási – ismeretszerzési folyamatban való aktív és eredményes részvételre a pedagógus az oktatási-nevelési folyamatot, a tanulás szervezését, a tanulási folyamat szerkezetét, tempóját, eszközeit a sajátos nevelési igényű tanulók egyediségéhez igazítsa. tanórai munkájába is tudatosan be tudja építeni az érintett tanulók speciális fejlesztésének elemeit, így a pedagógiai folyamat egészében érvényesíthető, a sajátos nevelési igénynek megfelelő differenciálás

Egyéni fejlesztési terv - fejléc Intézmény neve Gyermek neve, osztálya Születési hely, idő Anyja neve Re/-habilitációs óraszám Fejlesztési tervet készítette Diagnózis Fejlesztési javaslatok Javasolt terápia Kontroll