Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető Az együttnevelést segítő pedagógusok munkaközösségének tudásmegosztásra építő szakmai tervei, kiemelten az egyéni fejlesztés kérdéskörét. Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Munkaközösség 20/2012. EMMI rendelet 138/A. § Az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat az egységes szakmai eljárás érdekében munkaközösséget működtet, amelynek tagjai az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat működési körzetében foglalkoztatott együttnevelést segítő pedagógusok.
Az egységes szakmai eljárás Az utazótanári ellátás egységes protokoll alapján történjen Az utazó gyógypedagógusok és a különböző fenntartású intézmények által főállásban foglalkoztatott gyógypedagógusok tevékenységének közös pontjai Annak számba vétele, hogy miben segíthetik egymás munkáját Együttműködés formái, keretei az osztályfőnökökkel, szaktanárokkal, szülőkkel Szakmai tanácsadás, segítségnyújtás Egységesség az alkalmazott módszerek, technikák, eszközök tekintetében Egységes fejlesztési terv Tájékoztatási kötelezettség egységesítése a szülők felé
Munkaközösségi feladataink Munkacsoportok megalakulása sérülés specifikusan: mozgásfejlesztők (szomatopedagógusok, konduktorok, SZIT, TSMT terapeuták) érzékszervi sérültek és beszédfogyatékosok fejlesztői (tiflo,- szurdopedagógusok, logopédusok) autista gyermekek fejlesztői tanulási és pszichés fejlődési zavarral küzdő gyermekek fejlesztői
Egyéni előrehaladású nevelés és oktatás 2011. évi CXC. Törvény 4.§ 41. (új 2016.09.01) Egyéni előrehaladású nevelés és oktatás a sajátos nevelési igényű tanuló számára engedélyezhető, a tanuló egyéni adottságához, fejlettségéhez igazodó továbbhaladást biztosító nevelési- oktatási forma.
Egyéni előrehaladású nevelés-oktatás 20/2012. EMMI rendelet 11. §. (3) (hatályos: 2017.01.01-től) A sajátos nevelési igényű tanuló részére, a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján az iskola igazgatója a tanuló egyéni adottságához, fejlettségéhez igazodó egyéni előrehaladású nevelést és oktatást engedélyez. Az engedélyben meg kell határozni, melyik tárgyból, melyik évfolyam utolsó tanítási napjáig kell a tanulónak a tanulmányi követelményeket teljesítenie. Az egyéni továbbhaladás - valamennyi vagy egyes tantárgyakból – különböző évfolyamokig, de legkésőbb - az e bekezdésben foglalt kivétellel - a negyedik évfolyam végéig tarthat.
Egyéni fejlesztési tervek a gyakorlatban többségi pedagógusoknak gyógypedagógusoknak akadályozott fejlődésből eredő hátránycsökkentés az ismeretszerzési folyamat minél kevesebb nehézséget jelentsen a tanuló képessé váljék a tanulási – ismeretszerzési folyamatban való aktív és eredményes részvételre a pedagógus az oktatási-nevelési folyamatot, a tanulás szervezését, a tanulási folyamat szerkezetét, tempóját, eszközeit a sajátos nevelési igényű tanulók egyediségéhez igazítsa. tanórai munkájába is tudatosan be tudja építeni az érintett tanulók speciális fejlesztésének elemeit, így a pedagógiai folyamat egészében érvényesíthető, a sajátos nevelési igénynek megfelelő differenciálás
Egyéni fejlesztési terv - fejléc Intézmény neve Gyermek neve, osztálya Születési hely, idő Anyja neve Re/-habilitációs óraszám Fejlesztési tervet készítette Diagnózis Fejlesztési javaslatok Javasolt terápia Kontroll