Az IKSZ tevékenység dokumentálása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
1 Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI FŐOSZTÁLY Oktatási és Nevelési Programok.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Pályaválasztási tanácsadás
Összeállította: Horváth Józsefné
Közösségi Szolgálat jogszabályi változások és ellenőrzés
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
középfokú felvételi eljárás
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Körmöczi Márta Országos Egészségbiztosítási Pénztár
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
tanév Iskolanyitogató
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

Az IKSZ tevékenység dokumentálása Kissné Papp Gabriella Premontrei Szent Norbert Gimnázium, Egyházzenei Szakgimnázium és Kollégium, Gödöllő

Iskolai dokumentáció Pedagógiai program Igazgató, tantestület Dokumentum Előkészítés Érintett Pedagógiai program Igazgató, tantestület Diák, iskola Iratkezelési szabályzat Koordináló pedagógus, osztályfőnök Jelentkezési lap iskola Diák, szülő Együttműködési megállapodás Intézményvezető, fogadóintézmény Napló Osztálynapló Osztályfőnök Koordináló pedagógus Törzslap Bizonyítvány Igazolás Intézményvezető, osztályfőnök

Pedagógiai kísérés Együttműködés: közös koordináció   DIÁK SZÜLŐ ISKOLA igazgató koordinátor osztályfőnök FOGADÓ-INTÉZMÉNY (mentor) kliens A gyermek támogatása Szülő nyilatkozata a jelentkezési lapon Együttműködési megállapodás Együttműködés: közös koordináció Együttműködés: koordinálás, mentorálás Közösségi szolgálati napló Szülői hozzájáruló nyilatkozat egészségi állapotról Pedagógiai kísérés Tanulói jelent- kezési lap

TÁJÉKOZTATÓ ANYAGOK Általános írásbeli tájékoztató a programról (PP, Szabályzat, Ütemterv alapján) – jelentkezési laphoz, honlapra az iskola sajátosságai határidők további információforrások ppt, fotók, kisfilmek – szülői értekezletre, diákoknak nyitó rendezvényre, kollégák tájékoztatására, fogadó intézmények munkatársai számára

Jelentkezési lap 133.§ 9.a a tanulónak közösségi szolgálati jelentkezési lapot kell kitöltenie, amely tartalmazza a közösségi szolgálatra való jelentkezés tényét, a megvalósítás tervezett helyét és idejét, valamint a szülő egyetértő nyilatkozatát,

iskolai közösségi szolgálatra Tanulói „Jelentkezési lap” Jelentkezési lap iskolai közösségi szolgálatra Alulírott ………………………………………………………………………….. tanuló a(z) ……………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………… iskola ………………………………… osztályos tanulója a ……………./……………… tanévben az alábbi területeken kívánok eleget tenni a közösségi szolgálatnak: a)      ………………………………………………. területen …………………. órában b)      ………………………………………………. területen …………………. órában c)      ………………………………………………. területen ………………… órában (tanévenként minimum egy, maximum három terület választható) …………………………………… tanuló aláírása Szülő, gondviselő nyilatkozata: Alulírott …………………………………………………………………………………….. fent nevezett tanuló közösségi szolgálatban való a jelzett területeken való részvételét támogatom és tudomásul veszem. …………………………………………… szülő, gondviselő aláírása

TANULÓI JELENTKEZÉSI LAP Csak tevékenységi körök Szülői hozzájáruló nyilatkozat + fotók, kisfilm - honlapra, évkönyvbe, stb./ tanulók szállításáról a szülők gondoskodnak /nyilatkozat egészségügyi állapotról Évente vagy csak 1-szer, a tevékenység teljes időtartamára ? Iktatás (IRATKEZELÉSI SZABÁLYZAT – 5 ÉV) Kik mentesíthetők a tevékenység kötelezettsége alól? SNI (szakértői javaslat + ig. határozat)/ felnőttoktatás Élsportoló, magántanuló NEM MENTESÜL!

DIÁKOK JELENTKEZÉSÉNEK MÓDJA Fogadó intézmény(ek) kiválasztása (lakóhely, Magyarország, külföld?-állandó lakcím?) Honlapon lévő listából, táblázatból papír alapon Google drive - „kérdőív” – összegző táblázat/szűrés Saját választás, ügyintézés ??? – követhetetlen Koordinátor személyes segítsége, érzékenyítés, kísérés szerepe

Honlapon jelentkezés, Gödöllő https://docs. google

DIÁKOK JELENTKEZÉSÉNEK MÓDJA Fogadó intézmények lehetőségei – napok, napszak, létszám, stb. Nem rendszeres tevékenységek, „akciók”, projektek faliújság E-mail Hangosbemondó facebook

Együttműködési megállapodás 133.§ e az iskolán kívüli külső szervezet és közreműködő mentor bevonásakor az iskola és a felek együttműködéséről megállapodást kell kötni, amelynek tartalmaznia kell a megállapodást aláíró felek adatain és vállalt kötelezettségein túl a foglalkoztatás időtartamát, a végzett tevékenységeket, a mentor nevét és feladatkörét.

Jogi háttér A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 133. § (1) A középiskola feladata és az intézmény vezetőjének felelőssége a tanuló választása alapján az iskolai közösségi szolgálat megszervezése állami, önkormányzati, civil, nonprofit szervezetnél, illetve a lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról szóló törvény hatálya alá tartozó szervezetnél, középiskola magánszeméllyel kötött megállapodása alapján magánszemélynél vagy saját intézményben. Ennek keretében meg kell szervezni a tanuló közösségi szolgálatának teljesítésével, dokumentálásával összefüggő feladatok ellátását. A tanuló osztályfőnöke vagy az ezzel a feladattal megbízott pedagógus a tanuló előmenetelét rögzítő dokumentumokban az iratkezelési szabályok megtartásával nyilvántartja és folyamatosan vezeti a közösségi szolgálattal összefüggő egyéni vagy csoportos tevékenységet. állami, önkormányzati, civil, nonprofit szervezetnél, illetve a lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról szóló törvény hatálya alá tartozó szervezetnél, középiskola magánszeméllyel kötött megállapodása alapján magánszemélynél vagy saját intézményben.

EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS a fogadó intézményekkel Nem csak egy évre célszerű megkötni Minden esetben kötelező? NEM, csak ahol mentor is szükséges Meglévő kapcsolatok felhasználása, újak keresése Diákok, szülők ajánlása Csak NONPROFIT szervezet lehet …. Szülők munkahelye? Magánszemélyek? Partnerek, kapcsolattartók nyilvántartása – együttműködés Pl.: tevékenységi területenként/településenként csoportosítani

Az együttműködési megállapodás elemei ISKOLA FOGADÓINTÉZMÉNY MINTA alapján a kötelező elemeket tartalmazza NE legyen túl hosszú

Az együttműködési megállapodás elemei Iskola adatai Fogadó szervezet adatai kapcsolattartó adatai Kapcsolattartó / mentor adatai kötelezettségei, vállalásai a programmal kapcsolatban felmerülő költségek és annak viselői a program ütemezése a részt vevő tanulók maximális száma a tevékenységek megnevezése a foglalkoztatás időtartama az adminisztráció és a teljesítésigazolás módja és rendje a szereplők felelőssége a program megvalósulása során felmerülő módosítási kérelmek bírálatának menete a felek elállási, felmondási joga

Tanítási napokon legfeljebb három órát, tanítási napon kívül legfeljebb öt órát lehet teljesíteni.

BEOSZTÁSOK ELKÉSZÍTÉSE TÍPUSA szerint: Osztályonként Tevékenységi körönként Fogadó intézményenként (jelenléti ív! /nyilvántartás minta) FORMÁJA szerint Táblázat – heti beosztás Névsor, lista

TELJESÍTETT ÓRÁK NYILVÁNTARTÁSA Közösségi szolgálati napló: Bevezető, ETIKAI normák, órák + tapasztalatok, élmények, reflexió (a tanuló tulajdona) Osztályonként táblázat – félévkor, év végén Napló/e-napló – félévkor, év végén (havonta?) Törzslap – záradék vagy „tantárgyi” sor? / végső 50 órás záradék bizonyítvány – év végén záradék

Dokumentáció

A tevékenység dokumentálása a tanuló által. Igazolás, elszámolás

Szempontok a reflexióhoz

Osztálynapló és törzslap 133.9. b) b) az osztálynaplóban és a törzslapon a kijelölt pedagógusnak dokumentálnia kell a közösségi szolgálat teljesítését,

ZÁRADÉKOK TÖRZSLAP – teljesítéskor/tanév végén? BIZONYÍTVÁNY – minden tanév végén Igazolom, hogy a tanuló a ......../........ tanévben ........ óra közösségi szolgálatot teljesített. (korábban: …. tanévig …) Nyári teljesítés – következő tanévhez (A tanuló teljesítette az érettségi bizonyítvány kiadásához szükséges közösségi szolgálatot.) VÁLTOZÁS: az 50 óra közösségi szolgálat teljesítése az érettségi megkezdésének feltétele! A tanuló teljesítette a rendes érettségi vizsga megkezdéséhez szükséges közösségi szolgálatot.

Új/saját záradékok Nem teljesítés esetén az iskola megfelelő záradékot alakíthat ki a 20/2012. EMMI rendelet Iskola által alkalmazott záradékok 39. pont alapján.

Igazolás 133.§ 9.c c) az iskola a közösségi szolgálat teljesítéséről a tanulói jogviszony tanév közbeni megszűnésekor igazolást állít ki két példányban, amelyből egy példány a tanulónál, egy pedig az intézménynél marad,

IGAZOLÁSOK KÉT PÉLDÁNY – diák – iktatás /iskolaváltásnál LEHET kiadni - Mikor adjuk át? – záró rendezvény IRATKEZELÉSI SZABÁLYZAT – IKSZ teljesítését igazoló dokumentumok (jelentkezési lap, együttműködési megállapodások, igazolások) 5 évig nem selejtezhetők -

Igazolás minta Alulírott …………………………………………………………………………………………….... a(z) ……………………………………….…………………………………………………………………… …………………………………………………………. OM-azonosító  iskola intézményvezetője igazolom, hogy a(z) ….……...………………………………………………………… ………………………….......................................... nevű tanuló a ………/……… tanévig ……… óra közösségi szolgálatot teljesített. ……………………. dátum …………………….. ………………………………………………… az intézményvezető aláírása (P. H.)

Iratkezelési szabályzat 133.§ 9. d az iskola a közösségi szolgálattal kapcsolatos dokumentumok kezelését az iratkezelési szabályzatában rögzíti,

SZAKMAI OH ELLENŐRZÉS Időpont: 2017. január 2. és 2017. március 31. között. Mire terjed ki ? A vizsgálat az IKSZ visszamenő több éves dokumentációjára terjed ki elsősorban. Kiket érint? Véletlenszerűen kiválasztott 150-200 érettségit adó intézményt. A vizsgálatot az OH munkatársai végzik a 2011. évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről Nkt. 77. § (3) bekezdés alapján.

AZ ELLENŐRZÉS CÉLJA Jellemző országos helyzetkép – jelentés elkészítése Visszajelzés az intézményeknek a jobbítás szándékával, jó gyakorlatok felmutatásával - írásbeli visszacsatolás. www.oktatas.hu/kozneveles/ellenorzesek/kollegiumok_szakmai_ellenorzeserol www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/ellenorzesek/Fegyelmi_jelentes

Felkészülni mivel lehet? Élménybeszámolók a honlapra (minta: kozossegi.ofi.hu/Archivum/Élménybeszámolók Pedagógiai program, Együttműködési megállapodások: Jelentkezési lapok, Törzslapok, Bizonyítványok, Osztálynaplók, Igazolások iskolaváltás esetén, 2016. évi nyári vizsgákban való jelentkezést törlő igazgatói határozatok 100/1997. (VI.13. Kormányrendelet  12.§(15a) A szakértői bizottság mentességről szóló határozatai. A közösségi szolgálati napló a diák tulajdona.

KPSZTI felméréshez készült kérdőív - „önellenőrző” lista SEGÍTSÉG LEHET KPSZTI felméréshez készült kérdőív - „önellenőrző” lista

Jogi háttér Végrehajtási rendelet 5. 9 d) az iskola a közösségi szolgálattal kapcsolatos dokumentumok kezelését az iratkezelési szabályzatában rögzíti, e) az iskolán kívüli külső szervezet és közreműködő mentor bevonásakor az iskola és a felek együttműködéséről megállapodást kell kötni, amelynek tartalmaznia kell a megállapodást aláíró felek adatain és vállalt kötelezettségein túl a foglalkoztatás időtartamát, a végzett tevékenységeket, a mentor nevét és feladatkörét.  Záradék: 46. Igazolom, hogy a tanuló a ......../........ tanévben ........ óra közösségi szolgálatot teljesített. BI 47. A tanuló teljesítette a rendes érettségi vizsga megkezdéséhez szükséges közösségi szolgálatot Tl.   Tl

Jogi háttér Végrehajtási rendelet 3. (2a) A közösségi szolgálat az intézményben meghatározott munkaköri feladatok ellátására nem irányulhat. (2b) A tanuló a közösségi szolgálatot a lakóhelyén lévő, 133. § (2) bekezdés szerinti intézményben is teljesítheti. (3) A tanulót fogadó intézménynek a (2) bekezdés a) és h) pontjában meghatározott tevékenységi területen minden esetben, a (2) bekezdés b) pontjában meghatározott esetekben szükség szerint mentort kell biztosítania. (4) A gimnázium, a szakgimnázium a 9-12. évfolyamos, a szakközépiskola a 9-13. évfolyamos tanulói számára szervezi meg a legalább ötven órás közösségi szolgálatot, vagy annak teljesítésére időkeretet biztosít. (5) A közösségi szolgálatot az adott tanuló esetében koordináló pedagógus az ötven órán belül - szükség szerint a mentorral közösen - legfeljebb öt órás felkészítő, majd legfeljebb öt órás záró foglalkozást tart. (6) A közösségi szolgálat teljesítése körében egy órán hatvan perc közösségi szolgálati idő értendő azzal, hogy a helyszínre utazás és a helyszínről hazautazás ideje nem számítható be a teljesítésbe.

Jogi háttér II. Végrehajtási rendelet 2. (2) A közösségi szolgálat keretei között folytatható tevékenység a) az egészségügyi, b) a szociális és jótékonysági, c) az oktatási,  d) a kulturális és közösségi, e) a környezet- és természetvédelemi,  f) a katasztrófavédelmi, g) az óvodás korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal, az idős emberekkel közös sport- és szabadidős, h) az egyes rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerveknél bűn- és baleset- megelőzési

Jogi háttér Végrehajtási rendelet 4. (7) A közösségi szolgálat helyszínén a szolgálattal érintett személy segítése tanítási napokon alkalmanként legkevesebb egy, legfeljebb háromórás, tanítási napokon kívül alkalmanként legkevesebb egy, legfeljebb ötórás időkeretben végezhető. (8) A közösségi szolgálat során a tanuló naplót köteles vezetni, amelyben rögzíti, hogy mikor, hol, milyen időkeretben és milyen tevékenységet folytatott. (9) A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező elemeként a) a tanulónak közösségi szolgálati jelentkezési lapot kell kitöltenie, amely tartalmazza a közösségi szolgálatra való jelentkezés tényét, a megvalósítás tervezett helyét és idejét, valamint a szülő egyetértő nyilatkozatát, b) az osztálynaplóban és a törzslapon a kijelölt pedagógusnak dokumentálnia kell a közösségi szolgálat teljesítését, c) az iskola a közösségi szolgálat teljesítéséről a tanulói jogviszony tanév közbeni megszűnésekor igazolást állít ki két példányban, amelyből egy példány a tanulónál, egy pedig az intézménynél marad,