TISZTHELYETTES SZAKKÉPZŐ ISKOLA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Fucsku Sándor vezérőrnagy MH ÖHP, parancsnok A MAGYAR HONVÉDSÉG RÉSZVÉTELE A VÖRÖSISZAP-KATASZTRÓFA KÖVETKEZMÉNYEINEK FELSZÁMOLÁSÁBAN.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben Készítette: Szilágyi Sándor szakképzési igazgató-helyettes január DSZC Brassai Sámuel.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Pályaválasztási szülői értekezlet Készítette: Gede Eszter
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az OKJ kialakításának elvei és az új szakképesítések bevezetése
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Mayer József Budapest február 27.
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
középfokú felvételi eljárás
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Felhasználóképzés a kórházban
Merre tovább a középiskola után?
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Kimeneti mérés – OKJ rendszerű szakmai vizsgák
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

TISZTHELYETTES SZAKKÉPZŐ ISKOLA MAGYAR HONVÉDSÉG KINIZSI PÁL TISZTHELYETTES SZAKKÉPZŐ ISKOLA AZ MH KINIZSI PÁL TISZTHELYETTES SZAKÉPZŐ ISKOLA BEMUTATÁSA (a képzés átalakításának lehetőségei) 2018.09.20. Dr. Vartman György okl. mk. őrnagy

A katonai szakképzés programjainak átalakítása a HEFOP 3. 2 A katonai szakképzés programjainak átalakítása a HEFOP 3.2.1 Új szakképzési szerkezet alprogramban A program részei (2005-2007. márc.): Munkakörelemzés Validálás Feladatelemzések, kompetenciaprofilok készítése A foglalkozások/munkakörök kompetenciaprofiljainak összehasonlítása A foglalkozási/munkaköri csoportok jellemzői és a szakmai követelmények összehasonlító elemzése Az új OKJ előkészítése A szakmai és vizsgakövetelmények kidolgozása A központi programok elkészítése A folyamat jellemzői: Három főosztály koordinálásával valósult meg HM és az MH is átszervezésre került a folyamat alatt KJGY szervezetek szűntek meg Az MH KPTSZI működésének többszöri módosítása Több mint tízezer szakértő dolgozott a programban Több mint 5 milliárd forint a program költségvetése Felnőttképzés hangsúlyosabb megjelenése

A SZENTENDREI OBJEKTUM SZERVEZETEI MH Kinizsi Pál Tiszthelyettes Szakképző Iskola: új alapító okirata van az intézménynek a 92/2008. (HK 13.) HM határozat módosítása után; az iskola szolgálati elöljárója az MH KKB parancsnoka, 84/2007. (HK 12.) HM határozat 8. d) pont; az iskola felett tanügyigazgatási területen a HM Személyzeti Főosztály gyakorolja a felügyeletet; a megbízott igazgató után Dr. Kovács Tibor mk. ezredes nyerte el a nyilvános pályázat eredményeként az igazgató (pk.) beosztást (1609/2007 HM határozat 2007. XII. 01-től 2012. VIII. 01-ig). MH Központi Kiképző Bázis: alapító okiratát a 84/2007. (HK 12.) HM határozat módosítása tartalmazza; parancsnoka: Dr. Isaszegi János mk. vezérőrnagy.

A TISZTEHELYETTES SZAKKÉPZÉS IRÁNYÍTÁSI, FELÜGYELETI RENDSZERE HM SZEF MH KKB Kamarai Jogkört Gyakorlók tárcaszintű feladatok végzése, az oktatás/képzés tanügyi irányítása a szolgálati elöljárói feladatok végzése a szakmai felkészítés feltételeinek biztosítása, a képzés tartalmának kidolgozása Honvédelmi Miniszter VKF MH KINIZSI PÁL TISZTHELYETTES SZAKKÉPZŐ ISKOLA Kabinetfőnök

AZ MH KPTSZI FUNKCIONÁLIS SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE IGAZGATÓSÁG IGAZGATÓ Logisztikai részleg Igazgató szakképzési helyettes Igazgató gazdasági helyettes Tanulmányi és tervező részleg Igazgató katonai helyettes Hallgatói század Könyvtár 3. szakképző csoport Szolnok 2. szakképző csoport 1. szakképző csoport Logisztikai oktatási részleg Szakképzési részleg Általános katonai felkészítő részleg Elektronikai oktatási részleg Idegennyelvi részleg Légijármű szerelő oktatási részleg Légivezetési és repülésbiztosító oktatási részleg

Állandó állomány feltöltöttsége Szervezeti elem ti tts. legs. ka. össz. feltölt. (%) B M I. Vezető szervek Igazgatóság 5 4 2 3 10 7 70 Szüf-ség 1 100 Logisztikai részleg Tan. és terv rlg. 9 Vez szerv. ö 11 8 20 18 31 28 90 1. Szakképző cs. 14 15 32 88 2. Szakképző cs. 19 12 22 16 41 68 3. Szakképző cs. 17 71 Hallgatói század Idegennyelv. rlg. Oktatási szervek összesen 46 34 47 37 106 84 79 % Összesen 57 44 45 29 137 112 82 %

AZ MH KPTSZI-n FOLYTATOTT KÉPZÉSEK Fsz. Képzési forma Iskolai rendszerű Felnőtt-képzés Belső-képzés Jogszabály 1. Alapfokú katonai vezetőhelyettes I-II. (részszakképesítések) X levelező 17/2008. HM rendelet 2. Honvéd tiszthelyettes II. 3. Honvéd tiszthelyettes I. 4. Honvéd zászlós 5. Ht. és szerz. katonák át- és továbbképzési tanfolyamai 17/2003 HM KÁT-HVKF int. 6. STANAG nyelvtanfolyamok

A HONVÉD TISZTHELYETTES SZAKKÉPZÉS BELÉPÉSI FELTÉTELEI A képzési dokumentumok a Magyar Közlöny 2008. évi 105-ös számában jelent meg! Rendeletben száma 17/2008. (VII. 18.) HM rendelet. A Honvéd tiszthelyettes szakképesítés II. esetén: 8. évfolyam elvégzésével tanúsított alapfokú iskolai végzettség, + bármilyen szakképesítés; „B” kategóriás gépjárművezetői engedély (szakmai vizsga megkezdésének feltétele); pályaalkalmassági (egészségügyi alkalmasság) és szakmai alkalmasság; 2 éves, csapatszolgálatban eltöltött, szerződéses katonai gyakorlat. A Honvéd tiszthelyettes szakképesítés I. esetén: érettségi; pályaalkalmassági (egészségügyi alkalmasság) és szakmai alkalmasság. A 32-es képzés esetében felmerül a kérdés szükség van-e a MH-ben érettségi nélküli őrmesterekre?

A szürke területek az ágazatokat jelölik. A Honvéd tiszthelyettes I. és II. szakképesítés ágazatai és szakirányai a 2008/09 tanévben A szürke területek az ágazatokat jelölik. Rész- szakképesítés

A Honvéd tiszthelyettes II-es szakképesítés a 2008/09 tanévtől Kisalegység parancsnok ágazat A képzés időtartama 18+14 hét. A szakmai képzés az Alapfokú katonai vezető-helyettes II. részszakképesítés után14 hét időtartamban megoldható. Tartalma a könnyűlövész ágazati képzésre épül. Rész- szakképesítés

A HONVÉD ZÁSZLÓS SZAKKÉPZÉS BELÉPÉSI FELTÉTELEI Az 54-es szintkódú Honvéd zászlós (az ágazat megjelölésével)3 szakképesítés esetén: középiskolai érettségi és a Honvéd tiszthelyettes I. vagy II. ágazat (szakirány) szakképesítés vagy a Kamarai Jogkört Gyakorló állásfoglalása alapján a tiszthelyettes képzésben, szakképzésben, polgári életben korábban megszerzett képesítés vagy képzettség; pályaalkalmassági (egészségügyi alkalmasság) és szakmai alkalmasság; minimum 6 év katonai szolgálat; „B” kategóriájú gépjárművezetői engedély (szakmai vizsga megkezdésének feltétele); államilag elismert alapfokú „C” típusú, vagy STANAG 1.1.1.1. nyelvvizsga (híradó ágazatnál STANAG 2.2.2.2. volt de jelenleg nincs még megjelentetve az SZVK rendeletben); állományilletékes parancsnok és a haderőnemi vezénylő zászlós támogató javaslata; előmeneteli bizottság rangsorolása, főtörzsőrmesteri rendfokozat.

Megjelentetésük 2009. szeptemberére várható!? A Honvéd zászlós szakképesítés ágazatai és szakirányai a 2008/09 tanévben Kamarai Jogkört Gyakorlók az új SZVK rendeletben kerültek megnevezésre! („A honvédelmi miniszter hatáskörébe tartozó szakképzésről és a szakmai vizsga szervezéséről” szóló 97/2008. (HK 18.) HM utasítás) Megjelentetésük 2009. szeptemberére várható!?

AZ MH KPTSZI-n FOLYTATOTT KÉPZÉSEK ÁTLAGOS LÉTSZÁMADATAI Fsz. Képzési célja Képzési forma Képzést szabályzó jogszabály Átlagos éves hallgatói létszám Nappali képzés Felnőtt-képzés Belső-képzés 1. Alapfokú katonai vezetőhelyettes I-II. (részszakképesítés) X levelező 17/2008. HM rendelet 0 fő! 2. Honvéd tiszthelyettes II. 3. Honvéd tiszthelyettes I. ~ 100 fő /100 fő 4. Honvéd zászlós ~ 120 fő 5. Ht. és szerz. katonák át- és továbbképzési tanfolyamai 17/2003 HM KÁT-HVKF int. ~ 800 fő 6. STANAG 1.1.1.1. és 2.2.2.2. angol nyelvtanfolyamok Éves képzési létszám összesen: ~ 1100-1200 fő

A tiszthelyettes képzés feladatai és alternatívái A hiányzó képzések pótlásának megoldása. A két éves képzés (jogszabályi módosítások, LLL problémakör, intézményi megvalósíthatóság, szerkezet: Mivel töltsük fel?, Iskola szervezeti megfelelőségének kérdése, problémás ágazatok-képzési létszámok). 1,5 éves képzés (jogszabályi módosítások, megvalósíthatóság, tanfolyami képzések?) Gyors fejlesztési lehetőség (szakma bemenet? => OKJ felső index 3-as?, beosztásra felkészítő céltanfolyam a végzősöknek ahol szükséges (jogi szabályozás módsításának szükségessége=tanfolyami képzés)). Részszakképesítés és már meglévő szakma képzettség problémája. Globális probléma megoldás Honvéd tiszthelyetes I. és Honvéd zászlós képzések kölcsönhatása. GAZDASÁGI VÁLSÁG => Szűkülő források!!!!

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!

A Honvéd zászlós képzés modulrendszere és jelenlegi helyzete Problémák Beiskolázási terv és az SZVK közötti ellentmondások (Képzési igény van de nincs megjelentetve). Kidolgozáshoz rendelkezésre álló kevés idő!!! Mely kimenetek kidolgozását valósítsuk meg?