Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
„A családi napközi kettős szerepe a női foglalkoztatásban” – 2011
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Fehér Miklós Dombóvár, május 12.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Szatmári Többcélú Kistérség Társulás
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
A stratégiai tervezés módszertana
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
Humánszolgáltató Központ, Nagykőrös
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Stratégiai tervezés.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi napközi.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Az ÚMVP intézményrendszere
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
A nagyvárosi intézményhálózat működtetése
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás & Házi segítségnyújtás.
Integrált közösségi szolgáltató terek
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
PARTNERSÉG. Schwertner János Mi a partnerség? Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban: Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban:
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 2.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Foglalkoztatás-politika
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Szükségletfelmérés TÁMOP /1.
A hajdúnánási szociális rendszer és modellprogramok továbbfejlesztésének és összehangolásának lehetősége (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Családtámogató ellátások
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Az Ország Közepe kistérség szociális ellátó rendszerének korszerűsítése a szolgáltatások és a humán erőforrások fejlesztésével, az intézményi együttműködések.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
SZOCIÁLIS HÁLÓ SIÓFOKON Szociális gazdaság Készítette: Potocskáné Kőrösi Anita Siófok Város alpolgármestere december 4.
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
Előadás másolata:

Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Szociális ellátások tervezése és szervezése településen és kistérségben. Ellátásszervezéssel összefüggő szakértői feladatok. Elmélet és gyakorlati tapasztalatok a szociális szolgáltatások területén Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal

Szociális ellátások biztosítása Két alapszolgáltatás kötelező: étkeztetés, házi segítségnyújtás Lakosságszámtól függő ellátások, vagy azokhoz való hozzájutás 2000 fő felett családsegítés 3000 fő felett + idősek nappali ellátása 10 000 fő felett + egyéb nappali, 30000 felett + átmeneti elhelyezés 50000 felett + utcai szociális munka

A szociális ellátás biztosításának formái Önkormányzati fenntartású intézmény útján Önkormányzati/kistérségi társulás útján Nem állami fenntartóval kötött ellátási szerződés útján

A Kistérségi többcélú társulások célja (a kistérségi törvény alapján A kistérségi társulások intézményesítése A kistérségek összehangolt fejlesztése Az önkormányzati közszolgáltatások színvonalának kiegyenlítése

Kistérségi feladatellátás jogi szabályozása és az ellátás formái 2004. évi CVII. Törvény a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásairól 2009. évi . törvény a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről (kiemelten 8. számú melléklet) Ellátás biztosításának formái: A többcélú kistérségi társulás által fenntartott intézmény útján Intézményi társulás útján (Ttv. 8., 9. és 16. §-a szerinti intézményi társulások útján) A székhely önkormányzat, vagy más társult önkormányzat által fenntartott intézmény útján, megállapodás keretében A Szoctv. 120-122. §-a és a Gyvt. 96-97. §-a alapján kötött ellátási szerződés útján

Szakértő megjelenési esetei az ellátás tervezésében és szervezésében Önkormányzati ellátások hatékonyabbá tétele Önkormányzat által új ellátás létrehozás Ellátások kistérségi szintű biztosítása A már működő kistérségi együttműködés továbbfejlesztése, hatékonyabbá tétele

Önkormányzati fenntartású ellátások hatékonyabbá tétele, új ellátás létrehozás Szükséglet megjelenés Önkormányzati szándék megszületése a változtatásra Előzetes döntés a cselekvési szándékról Helyzet elemzés Tervezés A konkrét döntése a változtatásra Intézményi struktúra kialakítása /működési engedély iránti kérelem benyújtása Az intézményi feltételek megteremtése Forrás szükségelte, ellátás módosításának költségvetési szükségleteinek elfogadása Állami normatív támogatás feltételeinek vizsgálata Személyi feltételek biztosítása

Kistérségi szintű ellátások létrehozásának/módosításának lépései Szükséglet megjelenés Kistérségi szintű szándék megszületése az együttműködésre/módosítására A települési szándék megszületése Helyzet elemzés Tervezés A többcélú kistérségi társulás konkrét döntése az együttműködés területeire és formáira/módosítására A települések döntése a konkrét ellátások kistérségi szintű biztosítására/módosítására Működési engedély iránti /módosítás iránti kérelem benyújtása A települési szinten működő intézmények megszüntetése (Áht) (amennyiben szükséges) A települési szinten működő ellátások működési engedélyének visszavonásának kezdeményezése (amennyiben szükséges Intézményi költségvetés elfogadása Kiegészítő normatív támogatás igénylése (amennyiben szükséges Humán erőforrás biztosítása

A szakértő tevékenysége a Szociális ellátások tervezése és szervezése területén Helyzetelemzés Koncepció készítés Az ellátás létrehozásának/ módosításának segítése

Helyzetelemzés I. az új szociális szervezeti struktúra kialakítása előtt - már működő települési/ kistérségi szociális szervezetben   Társadalmi jellemzők: települések földrajzi elhelyezkedése és szerkezete gazdasági jellemzők – azonosságok és eltérések, ezek okai foglalkoztatás, demográfiai adatok /korfa/ lakáshelyzet szoc. szolgáltatások célcsoportjai /inaktívak, depriváltak, devianciák/ az együttműködés hagyományai és a változási hajlandóság

Helyzetelemzés II. A szociális szolgáltatások jellemzői: finanszírozási adatok, ezek változási tendenciái szolgáltatások típusai, szerepe az adott településen szolgáltatást végző szervezetek és a fenntartók kapcsolata, együttműködés sajátosságai személyi és tárgyi feltételek egyéb a szolgáltatást befolyásoló tényezők SWOT – elemzés készítése: erősségek - gyengeségek lehetőségek - veszélyek társadalmi szükségletek kielégítettsége

Koncepció készítés – jövőkép kialakítása Mire törekedjen a szakértő a jövőkép kialakításakor? A hatékony jövőkép ismérvei: Elképzelhető - bemutatja a jövőt. Kívánt – kifejezi a fenntartók, a szolgáltatók és a szolgáltatást igénybevevők hosszú távú érdekeit. Megvalósítható – realisztikus , megvalósítható célokat fogalmaz meg. Fókuszált – eléggé egyértelmű legyen a megfogalmazás, hogy a döntéshozatalt elősegítse. Rugalmas – a megfogalmazott javaslatok teret tudjanak adni egy –egy település, szolgáltató szervezet vagy ellátotti csoport sajátos igényeinek. Kommunikálható – az igazgatási és szociális rendszerben kevésbé járatos emberek számára is érthetővé kell tenni; rövid idő alatt sikeresen kifejthető legyen. Érdemes elkerülni minden zsargont és a szaknyelvi kifejezések túlzott használatát.

A szakértő szerepe az ellátások létrehozásának vagy változtatásának folyamatában Szemlélet formálás - kistérségi szintű gondolkodás hálózatok erős és gyenge kapcsolatai Változás menedzselés támogatása / A változás terjedelme, mértéke, hatóköre, szintje, módja, sebessége, célja/ Szociális szakemberek felkészítése, segítése a változások folyamatában: - tájékoztató - esetmegbeszélés - szupervízió

Tapasztalatok A kistérségi szociális szolgáltatások előnyei. A kistérségi szolgáltatások nehézségei. „ Akik a jövőt építik, tudják, hogy a nagyobb dolgok még csak következnek, és ők maguk segítik, hogy meg is érkezzenek” ( Melvin J. Evans)

Elérhetőségek: deak.sanyi@pr.hu orosz.zsu@pr.hu Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségek: deak.sanyi@pr.hu orosz.zsu@pr.hu