Gerillareklám, vírusmarketing Reklámelmélet Gerillareklám, vírusmarketing
Gerillareklám Reklámok hatásának elkerülése A reklámosok ezért minden lehetőséget megragadnak Ambient reklám: A gerilla reklám egyik fajtája A környezeti elemeket használja fel Különleges helyekre helyezik el a reklámot
Ambient reklám The Economist gazdasági hetilap
Outdoor nagy díj Canes reklámfilmfesztivál
Gerilla reklám, gerilla marketing Az eszköz felhasználásának időpontjában újszerű nem szokványos Hatását a média megsokszorozza Alternatív szituációk Példa: szõke hölgyek „azonos jogokért, bánásmódért” tüntetnek a Parlament elõtt, majd már a médiával közösen vonulnak a Blondie nevû szórakozóhely elé, ahol a tulajdonos, miután megdobták egy elõre bekészített tortával, mindenkit meginvitál a nyitóbulira.
Vírusmarketing Az emberek valamilyen motiváció, motívum alapján hajlandóak továbbítani az üzenetet az interneten Pl.: ajándék (te is nevess rajta), benfenntesség (nekem megküldik!), csoporttagság (közétek tartozom!) A hagyományos, egyirányú információáramlás többszörösen interaktívvá válik. Many to many!
Vírusmarketing Az internetes network fontos elemei: Mikromarket: földrajzilag távol álló egyéneket fog össze Hub: elosztó, csomópont (aktív továbbküldő) Bunch: fürt, a hub-baé kapcsolatban álló személyek
Buzz - zsongás Ha egy reklámmal kapcsolatos mindenféle kontaktus elér egy kritikus tömeget, beindul a „zsongás. Ez pedig növeli az emlékezeti hatást és a tetszési indexet. Mindenki erről beszél!
Balatoni nyár