Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Ádám László Középiskola és Szakiskola, Nagykőrös 1.
A SZOLNOKI MŰSZAKI SZAKKÖZÉP- ÉS SZAKISKOLA BEMUTATÁSA.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A MAGYAR SZAKKÉPZÉSI RENDSZER ÁTALAKULÁSA Szegedi Szakképzési Centrum – A Jövőd itt kezdődik! |
Békés megye szakképzése vállalkozó szemmel Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Üzletközpont március 27. Juhos János alelnök.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Üdvözöljük a iskolaév beiskolázási bemutatóján
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Pályaválasztási szülői értekezlet Készítette: Gede Eszter
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Felvételi a középfokú iskolákba TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben
cím: Nyíregyházi SZC Wesselényi Miklós Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma OM: Telefon: 70/
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Tanulószerződés-kötés
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Pályaválasztási tanácsadás
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Mayer József Budapest február 27.
PÁLYAVÁLASZTÁS? SZAKMAVÁLASZTÁS?
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
középfokú felvételi eljárás
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Nagykanizsai Szakképzési Centrum
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
TÉNYEK UTÁN CSELEKVÉS Viziné Molnár Anna Uzsoki Utcai Kórház
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Rendkívüli felvételi eljárás
Pályaválasztási tájékoztató
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Középfokú felvételi eljárás a 2017/2018. tanévben
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Hiányszakmák Veszprém megyében és a kamara pályaorientációs tevékenységei Papp Annamária Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Veszprém, 2017. november 10.

Hiányszakmák Hiányszakma: ahol leginkább szükség van szakember utánpótlásra A megyei hiány-szakképesítésekre a Veszprém Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság (MFKB) tesz javaslatot az NGM felé A bizottságnak 25 hiány-szakképesítést kell megjelölnie A javaslatban szerepelnie kell 18 szakközépiskolai (ebből legalább 5 „női szakmához” sorolható), valamint 7 érettségire épülő (ebből legalább 3 „női szakmához” sorolható) szakképesítésnek

Szabóky Adolf Szakképzési Ösztöndíj Azok a tanulók, akik a megyében az adott tanévre meghatározott hiányszakmák valamelyikét tanulják, ösztöndíjban részesülhetnek (nappali, államilag támogatott, iskolai rendszerű szakképzésben) Ösztöndíj mértéke 10.000 – 35.000 Ft/hó szakközépiskolában, 20.000 – 50.000 Ft/hó szakgimnáziumban, tanulmányi eredménytől függően

Hiány-szakképesítések a 2018/19-es tanévben A felsorolásban az MFKB javaslata olvasható, a vonatkozó Kormányrendelet fogja tartalmazni a tényleges hiány-szakképesítéseket az adott tanévre vonatkozóan Ács Elektronikai technikus Asztalos Faipari technikus Családi gazdálkodó Gépgyártástechnológiai technikus Eladó Gyakorló ápoló Épület- és szerkezetlakatos Kereskedő Festő, mázoló, tapétázó Pénzügyi-számviteli ügyintéző Gépi forgácsoló Vegyész technikus Hegesztő Ipari gépész Kistermelői élelmiszerelőállító,falusi vendéglátó Kőműves Mezőgazdasági gépész Női szabó Szakács Szerszámkészítő Szociális gondozó és ápoló Villanyszerelő Víz-, csatorna- és közmű-rendszerszerelő

Pályaorientáció A Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szerepvállalása a pályaorientáció területén A kamara segítséget nyújt a szakma-, pálya- és iskolaválasztás előtt álló általános iskolai felső tagozatos tanulóknak a munkaerőpiaci igényeknek megfelelő helyes szakmaválasztás meghozatalában. A pályaorientáció célja pályaválasztással kapcsolatos tájékoztatás segíteni az eligazodást és tájékozódást a képzési kínálat, az oktatott szakmák terén a megfelelő szakmaválasztással csökkenjen a lemorzsolódás, növekedjék a munkaerőpiacon való hatékony elhelyezkedés a pályaválasztás előtt álló diákok szakképzés felé irányítása, kiemelten a hiány és keresett szakképesítésekben

Pályaorientáció Tájékoztató előadások oktatási intézményekben osztályfőnöki órákon és szülői értekezleteken Pályaválasztási tréning játékos, interaktív tájékoztatás a továbbtanulási lehetőségekről, az egyes középiskolai képzési formák jellemzőiről, a tanulószerződés rendszeréről és a hiányszakmákról beszélgetés a szakmákról, azok fontosságáról, sokszínűségéről pályaalkalmassági teszt Üzemlátogatások szakmai tevékenységek bemutatása valós körülmények között idén eddig 32 alkalommal szerveztünk üzemlátogatást különböző profilú cégeknél, nagyvállalatoknál a megye egész területén

Pályaorientáció Szakközépiskolai tanműhely-látogatások a tanulók megnézhetik, hogy szakközépiskolai tanulmányaik első évében milyen körülmények között teljesítik szakmai gyakorlatukat az iskola bemutatása, tanulható szakmák ismertetése idén 11 alkalommal szerveztünk tanműhely látogatást különböző városokban Szakmák Éjszakája: a Veszprémi Szakképzési Centrummal együttműködve a kamara munkatársai több iskolában is tájékoztatást nyújtanak az érdeklődő diákok és szülők számára a továbbtanulási lehetőségekről és a hiány-szakképesítésekről Pályaválasztási kiállítások – Veszprém, Pápa, Ajka

Pályaorientáció Szakma Sztár Fesztivál: a Szakma Kiváló Tanulója Verseny döntője Budapesten felső tagozatos diákok utazásának teljes körű szervezése és koordinálása tárlatvezetés Szakmavilág Szakmabemutató Napok: a tanulók közvetlenül, gyakorló szakemberek bemutatóján keresztül ismerhetik meg a különböző szakmákat a gyerekek saját maguk is kipróbálhatnak egy-egy tevékenységet egy-egy ilyen alkalommal kb. 250 gyerek vesz részt a rendezvényen

Pályaorientáció Szakmára Fel! többfordulós mesterség- és szakmaismereti vetélkedő: többfordulós mesterség- és szakmaismereti vetélkedő az általános iskola felső tagozatos diákjaiból alakult négyfős csapatok részére a csapatoknak választaniuk kell egy régi mesterséget vagy egy jelenkori szakmát és azt egy összetett projektmunkán keresztül, különböző módokon kell bemutatniuk a döntőbe került 10 legjobb csapat a kamarában szervezett szakmaismereti vetélkedőn méri össze tudását

Pályaorientáció Szakmai versenyek: technika versenyek, vetélkedők főként a fa- és fémmegmunkáló szerszámok használatában jártas diákok részére Tájoló Nap: jelenleg 6 szakmacsoportra kidolgozott pályaorientációs program célja, hogy rövid idő alatt átfogó képet adjon a résztvevő gyerekek képességbeli erősségeiről és érdeklődési irányairól

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! www.veszpremikamara.hu