Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Zöldutas vidékfejlesztés faluközösségek részvételével
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Az „I. Nagy Tavaszi Rábcatorkolás” vetélkedő
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Projektmunka Földrajzolok
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Ifjúságsegítés értékközvetítéssel
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felhasználóképzés a kórházban
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
A es tanév programterve FIZIKÁBÓL
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában A képzőművészet eszközeivel… Tehetségkonferencia, 2017. 11. 27. - Kissné Breczek Margit

Felmerülő kérdéseink... Fotózás, a fotók szerepe az életünkben… „tegnap és ma”… az első digitális fényképező gépek megjelenése és elterjedése Magyarországon (2000-2002-től) …és a mai telefonok… Számítógépes programok világa és a „klasszikus” képzőművészeti területek, műfajok lehetőségei… Továbbképzési igény az óvodapedagógusok és a pedagógusok részéről… Gyermekek igénye, a felfedezés, az alkotás öröme… „állandó tényező”…

2006. Megvalósult álom Újpalotán… 2016 2006. Megvalósult álom Újpalotán… 2016. KÉPZŐMŰVÉSZETI TOVÁBBKÉPZÉS óvodapedagógusoknak

Animáció …és/vagy? Képzőművészet… Képzőművészeti kutatások Animációs és Filmes táborok gyermekeknek a XV. Kerületben, kiállítások, szakkörök, bemutatók 2004-2007. „A lakókörnyezet és a vizuális nevelés összefüggései és lehetőségei Újpalotán; Összehasonlító vizuális tanulmány a lakótelepen az 1970-es évektől napjainkig” Magyar Képzőművészeti Egyetem, Tanárképző Tanszék, Szakmódszertani kutatás és szakdolgozat; Budapest, 2007. Kissné Breczek Margit Camera obscura, fotó, animáció, film - vizuális nevelési programban 2007-2012. Filmes táborok Újpalotán (Zöld Klub) Kelemen Árpád, Nagy-Simon Patrícia, Kissné Breczek Margit, Keller Rita, Vargosz (Varga Gábor) 2012-től: Csokonai Művelődési Ház, fotó- és animációs szakkörök, táborok, bemutatók. USZIK táborok nyaranta továbbra is…

„Klasszikus” Animációk a képzőművészet eszközeivel Festményfilmek Kollázsfilmek Gyurmafilmek (agyagfilmek ) Tárgyanimációk Rajzanimációk (fázisrajzok alapján) Képzőművészet lehetőségei, területei: Grafika Festészet Szobrászat Műfajok keveredése, határok összemosódása (kortárs művészet)

Mire van szükségünk, ha kisgyermekekkel animációt szeretnénk készíteni…? Eszközök: fényképezőgép, állvány, szürke vagy fehér karton, ragasztószalag, képzőművészeti eszközök… Számítógép vagy laptop, egyszerűbb szerkesztő / vágóprogram (pld.  Photoshop, Adobe Premiere Clip- videószerkesztő program) Kérjünk meg fiatal fotó- vagy média szakos növendékeket, pld. tanárjelölteket, akik szívesen segítenek a szerkesztésben. Közös alkotás öröme, kommunikáció fejlesztése, közösségi tevékenység… Képzőművészeti eszközök ismerete és alkalmazása, kreativitás fejlesztése… Egyszerű digitális fényképezőgéppel megoldható a fotók készítése (több száz álló kép)… Továbbképzési igény megfogalmazása az óvodapedagógusok, pedagógusok részéről (gyakorlati képzések szervezése)… Középiskolás grafikus, fotós fiatalok is szívesen vállalnak animáció szerkesztést közösségi szolgálat keretében! Pozitív nevelő hatású (mindenkire), ha több korosztály együtt alkot, tevékenykedik!

Valahol itt kezdődik…

…2017. novemberben…

Animációs filmek készítése a Hubay Tehetségpontban a képzőművészet eszközeivel, lehetőségek: A foglalkozásokra olyan gyermekeket és fiatalokat várunk, korhatárok meghatározása nélkül, akik szívesen elmerülnek a képzőművészeti technikák megismerése mellett az animációs filmek készítésének sokrétű világába. A résztvevők a rajzolás, festés, mintázás eszközeit felhasználva készíthetnek irodalmi művek vagy kitalált történetek alapján „rajzanimációkat”, „festményfilmeket” és „gyurmafilmeket”. A komplex órákon a „tárgyanimációk” és a „kollázsfilmek” létrehozása is kreatív megoldásokat, ötleteket hívhat elő az egyéni- és csoportos alkotás során. Továbbképzések szervezése pedagógusoknak, óvodapedagógusoknak, meghívott szakemberekkel, együttműködéssel a kerületen belül. Fiatalokkal való együttműködés a közösségi szolgálat lehetőségeivel. Alkotó, kerületi diák pályázat kiírása, animációk készítésére (időkorláttal) iskolai Diák Önkormányzatok bevonásával.

Gyermekek által készített korábbi Animáció részletek bemutatása után… Köszönöm a figyelmet!