Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában A képzőművészet eszközeivel… Tehetségkonferencia, 2017. 11. 27. - Kissné Breczek Margit
Felmerülő kérdéseink... Fotózás, a fotók szerepe az életünkben… „tegnap és ma”… az első digitális fényképező gépek megjelenése és elterjedése Magyarországon (2000-2002-től) …és a mai telefonok… Számítógépes programok világa és a „klasszikus” képzőművészeti területek, műfajok lehetőségei… Továbbképzési igény az óvodapedagógusok és a pedagógusok részéről… Gyermekek igénye, a felfedezés, az alkotás öröme… „állandó tényező”…
2006. Megvalósult álom Újpalotán… 2016 2006. Megvalósult álom Újpalotán… 2016. KÉPZŐMŰVÉSZETI TOVÁBBKÉPZÉS óvodapedagógusoknak
Animáció …és/vagy? Képzőművészet… Képzőművészeti kutatások Animációs és Filmes táborok gyermekeknek a XV. Kerületben, kiállítások, szakkörök, bemutatók 2004-2007. „A lakókörnyezet és a vizuális nevelés összefüggései és lehetőségei Újpalotán; Összehasonlító vizuális tanulmány a lakótelepen az 1970-es évektől napjainkig” Magyar Képzőművészeti Egyetem, Tanárképző Tanszék, Szakmódszertani kutatás és szakdolgozat; Budapest, 2007. Kissné Breczek Margit Camera obscura, fotó, animáció, film - vizuális nevelési programban 2007-2012. Filmes táborok Újpalotán (Zöld Klub) Kelemen Árpád, Nagy-Simon Patrícia, Kissné Breczek Margit, Keller Rita, Vargosz (Varga Gábor) 2012-től: Csokonai Művelődési Ház, fotó- és animációs szakkörök, táborok, bemutatók. USZIK táborok nyaranta továbbra is…
„Klasszikus” Animációk a képzőművészet eszközeivel Festményfilmek Kollázsfilmek Gyurmafilmek (agyagfilmek ) Tárgyanimációk Rajzanimációk (fázisrajzok alapján) Képzőművészet lehetőségei, területei: Grafika Festészet Szobrászat Műfajok keveredése, határok összemosódása (kortárs művészet)
Mire van szükségünk, ha kisgyermekekkel animációt szeretnénk készíteni…? Eszközök: fényképezőgép, állvány, szürke vagy fehér karton, ragasztószalag, képzőművészeti eszközök… Számítógép vagy laptop, egyszerűbb szerkesztő / vágóprogram (pld. Photoshop, Adobe Premiere Clip- videószerkesztő program) Kérjünk meg fiatal fotó- vagy média szakos növendékeket, pld. tanárjelölteket, akik szívesen segítenek a szerkesztésben. Közös alkotás öröme, kommunikáció fejlesztése, közösségi tevékenység… Képzőművészeti eszközök ismerete és alkalmazása, kreativitás fejlesztése… Egyszerű digitális fényképezőgéppel megoldható a fotók készítése (több száz álló kép)… Továbbképzési igény megfogalmazása az óvodapedagógusok, pedagógusok részéről (gyakorlati képzések szervezése)… Középiskolás grafikus, fotós fiatalok is szívesen vállalnak animáció szerkesztést közösségi szolgálat keretében! Pozitív nevelő hatású (mindenkire), ha több korosztály együtt alkot, tevékenykedik!
Valahol itt kezdődik…
…2017. novemberben…
Animációs filmek készítése a Hubay Tehetségpontban a képzőművészet eszközeivel, lehetőségek: A foglalkozásokra olyan gyermekeket és fiatalokat várunk, korhatárok meghatározása nélkül, akik szívesen elmerülnek a képzőművészeti technikák megismerése mellett az animációs filmek készítésének sokrétű világába. A résztvevők a rajzolás, festés, mintázás eszközeit felhasználva készíthetnek irodalmi művek vagy kitalált történetek alapján „rajzanimációkat”, „festményfilmeket” és „gyurmafilmeket”. A komplex órákon a „tárgyanimációk” és a „kollázsfilmek” létrehozása is kreatív megoldásokat, ötleteket hívhat elő az egyéni- és csoportos alkotás során. Továbbképzések szervezése pedagógusoknak, óvodapedagógusoknak, meghívott szakemberekkel, együttműködéssel a kerületen belül. Fiatalokkal való együttműködés a közösségi szolgálat lehetőségeivel. Alkotó, kerületi diák pályázat kiírása, animációk készítésére (időkorláttal) iskolai Diák Önkormányzatok bevonásával.
Gyermekek által készített korábbi Animáció részletek bemutatása után… Köszönöm a figyelmet!