A karrierépítés lépései, különös tekintettel az első szakaszra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Választott megoldás Együttműködő partnereink Választott csatorna Elért eredmények A projekt célja, célcsoportja PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS A Te praxisod, a Te karriered, a Te életed – gond van?
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A könyvtárosok kompetenciái a hétéves továbbképzés és az európai minősítési rendszer tükrében Informatio Medicata szeptember 26. Dr. Hangodi Ágnes.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Az „első lépés” TÁMOP
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A Budapesti Corvinus Egyetem mint díjnyertes pályázó tapasztalatai
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Karrier, karriermenedzsment, egyéni karriergondozás
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Vállalkozóvá válás elősegítése a generációk közötti tudásátadással
Família Nagycsaládosok Egyesülete
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Változó generációk változó kommunikációja a munkahelyen
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
11. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Előadás másolata:

A karrierépítés lépései, különös tekintettel az első szakaszra. Főnix – me MEGÚJULÓ EGYETEM – FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYI FEJLESZTÉSEK A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGÉNEK ÉS HOZZÁFÉRHETŐSÉGÉNEK EGYÜTTES JAVÍTÁSA ÉRDEKÉBEN EFOP-3.4.3-16-2016-00015 Álomállás, de hogyan? A karrierépítés lépései, különös tekintettel az első szakaszra. Dr. Osváth Andrea

A karrierépítés fázisai Kezdeti szakasz – az egyéni tanulás szakasza Az érettség szakasza – határozott viselkedési minták A hanyatlás szakasza – a munkáltató kezdi leírni a munkavállalót

Életpálya - Szakaszok Próbálkozás – önmegvalósítás, erős belső motiváció a képzésekben Megszilárdulás – személyes kreativitás, innovációs készség Középső karrierszakasz – technikai, technológiai, módszertani naprakészség Késői karrierszakasz – lezárás, az irányítás, a hatalom átadása

Első lépések Mi a célom? Milyen képességeim, készségeim vannak? Mit szeretnék rövid és hosszú távon elérni, mire vágyom? Mire van lehetőségem a végzettségem alapján?

Első lépések – elvárások Az önéletrajznak és a motivációs levélnek egyaránt meg kell felelnie az adott állásajánlat ill. az álláskereső elvárásainak. Ki kell hangsúlyozni az adott állás betöltése szempontjából érdekes végzettségeket és tapasztalatokat.

Szuper ötletes önéletrajz

Szuper ötletes önéletrajz

Szuper ötletes önéletrajz

CV-képek Selfi kizárt – nem jó

CV-képek Dekoltázs – nem jó

CV-képek Ego – nem jó

A karrierépítés fázisai

A karrierépítés fázisai Ego – nem jó

A karrierépítés fázisai jó

A karrierépítés fázisai

Linkedin profil FB és közösségi oldalak

LInkedin profil Használj kulcsszavakat! A hivatalos nevedet add meg! Tölts fel egy komoly képet! Optimalizáld a tartózkodási helyedet! Írj egy profi leírást a hivatásodról, ami a neved alatt jelenik meg! Jelöld meg az üzlet-vagy iparágat, amelyben dolgozol! Légy aktív, frissítsd a profilodat, ossz meg releváns híreket! „Add el magad” a bemutatkozásoddal! Mutasd be a munkádat: jöhetnek a képek, videók, prezentációk! Add meg, milyen projektekben, kurzusokban, önkéntes munkákban vettél részt! Lépj kapcsolatba a régi ismerősökkel is – sosem tudhatod, ki segíthet rajtad és kinek segíthetsz Te! Csatlakozz számodra releváns LinkedIn csoportokba!

Álláskeresés Kapcsolati háló Állásbörze Online álláskeresés Fejvadász cégek

Kiválasztás – eszközök és módszerek Elvárások- kétoldalú!!!!!! Pályázat – CV Felvételi beszélgetés Pszichológiai teszt Assessment Center (AC) Eredmények összesítése, döntés Felvételi megállapodás

AC A jelölt megítélését elősegítő szisztematikus módszer Reális élethelyzetek, egyéni, páros, csoportos megoldások A pályázó viselkedését AC megfigyelők értékelik A megpályázott munkakör követelményprofilja kontra személyiségprofil. + megfigyelő + 1 AC felelős

A jelölt bemutatkozása Rövid helyzetgyakorlatok Szerepjátékok AC - felépítése Bemutatkozás A jelölt bemutatkozása Rövid helyzetgyakorlatok Szerepjátékok Egyéni prezentáció Záró beszélgetés Helyzetgyakorlatok – rövid esettanulmányok, konkrét kérdések, mit tesz ebben a helyzetben a jelölt? Nincsenek helyes és helytelen válaszok. Szerepjáték: csoportos vita, kiosztott szerepekkel, problémás helyzetekben.

AC – mit figyelnek? Kommunikáció 2. Társas viselkedés: együttműködés, empátia 3. Gondolkodásmód: információ feldolgozás, rugalmasság 4. Motiváltság: Pozitív beállítottság, céltudatosság, kitartás 1.Fellépés, megjelenés, szóbeli kifejezőkészség, nyitottság, meggyőző érvelés

Interjútechnikák Szimulációs interjú Gondolatkísérlet Intuitív interjú – 6 sec. Szimulált munkaszituáció – tárgyalás, döntés 15 percben, 15 fős stábbal, rövidített próbanap Mi lenne, ha nyerne a lottón, de a pénzt csak önmegvalóstásra költhetné? – egy az adott munkakörben fontosnak tartott kompetenciára épül – Mi a benyomásom? Első mondata, kézfogása? Mit tud a cégről? (piaci dominanciája, stabilitása, külső komm., szerveztei értékei) Mi az, amivel igazán foglalkozni szeretne a jelölt?

6. Stresszinterjú – etikai kérdések Interjútechnikák 4. Beugró kérdések 5. CV-mustra 6. Stresszinterjú – etikai kérdések Mit tud a cégről?

testbeszéd

A munkahelyi szocializáció függ (Anderson, Cooper): És ezután… A munkahelyi szocializáció függ (Anderson, Cooper): A munka mennyire illeszkedik a személyiséghez? Képes-e a munkavállaló megfelelni a munkakör elvárásainak? Kielégíti-e a munka az elvárásait? 2. Személy és szervezet

Megoldási lehetőségek Önértékelés és munka Generációk közötti kommunikációs különbségek Mentorálás Kilépés, váltás

Csak sikert kívánok!