DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
2. osztályos példa Bubernik Eszter
Környezettudatos magatartás segítése a katolikus óvodákban Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Kis csoport szeptember
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A történelem tanításának és tanulásának módszerei és stratégiái 2007
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Kompetencia alapú programcsomag bevezetése az óvodában
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Szeretet, türelem, tolerancia
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Projektmunka.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Kaposvár Jó gyakorlat Készítette: Lengyelné Bencsik Judit.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Kompetencia alapú idegen nyelvi
4. osztályos példa Bubernik Eszter
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az óvodai tevékenységterv
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
A beiskolázás előkészítése
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Budapest, A „fenntarthatóság” alappillérei Környezetvédelem Társadalom Gazdaság Megvalósulásának alapvető feltétele a szemléletváltás.
Összeállította: Szabó Ilona
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Az anyanyelvápolás szerepe a modern kommunikációban
Drámaoktatás a hazai oktatási rendszerben
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2017. október 19. Szerepi Imréné

A drámapedagógia Gyűjtőnév: Olyan dramatikus pedagógiai eljárások, amelyek különböző területeken és különböző szinteken valósulnak meg (vikipédia) KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2017. október 19. Szerepi Imréné

Cselekvésen, dramatikus cselekvésen keresztül megvalósuló tanulás Mesék, történetek, bibliai történetek feldolgozása Játék, szabályjáték Színház – verselés, bábozás, éneklés Zene, tánc, mozgás Cselekvésen, dramatikus cselekvésen keresztül megvalósuló tanulás KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2017. október 19. Szerepi Imréné

Személyiségformálás CÉL Saját tanulásában aktívan résztvevő gyermek gondolkodásra való késztetése érzelmek gondolatok előhívása történetek feldolgozása során. Tudatosan kialakított helyzetek! Követelmény: Önálló döntésre képes, saját döntéseiért felelősséget vállaló ember nevelése KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2017. október 19. Szerepi Imréné

Drámapedagógia az óvodában Eszköz a különböző nevelési területeken kitűzött célok eléréséhez! Példák: Gondozás – öltöztetős játékok Egészségvédelem – fogmosás (mese: A fájós fogú oroszlán) Játék – szabályjáték, bábozás, dramatizálás Tanulási folyamatok – cselekedtetés, szituáció, problémamegoldás segítése Anyanyelvi nevelés – esztétikus kifejezésmód, önismeret segítése, (szereplés társak és közönség előtt) KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2017. október 19. Szerepi Imréné

Drámapedagógia a vallásos és erkölcsi nevelésben Bibliai történetek megismerése, felidézése, dramatizálása Szerepazonosulás Cél: a szerető Mennyei Atya képének elültetése a kisgyermek szívében Mesék, versek hallgatásának, eljátszásának felkínálása a gyermekek részére Erkölcsi tartalmak – a megfelelő kiválasztása attól függően, mire szeretnénk hangsúlyt fektetni pl: Bab Berci (önelfogadás, bizalom, illemtudás, barátság) A látott mese után nem a megbeszélés, hanem a cselekedet fontos! Pl. Küldjünk neki csipkés zsebkendőket! (kézművesség) KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2017. október 19. Szerepi Imréné

Drámapedagógia az óvodában Cselekvés, cselekedtetés közben megvalósuló tanulás Tanulásról van szó – amit a pedagógus segít, irányít A tanulási folyamat felépítéséhez hasonlóan a drámapedagógiai eljárásnak is van felépítése Kezdés – be kell vezetni lehet kézművesség, szabályjáték, az érdeklődés felkeltése a téma iránt (igény ébresztése a kíváncsiság kielégítésére - motíváció) A kiválasztott anyag feldolgozása Mese, történet, bábdarab stb. Lezárás – be kell fejezni Lehet kézművesség, szabályjáték, tánc (visszavezetés) KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2017. október 19. Szerepi Imréné

Drámapedagógia az óvodában Személyiségfejlesztés néhány területe Kommunikáció Társas kapcsolat, közösségteremtés Erkölcsi élet Szabálytudat Önismeret, önkifejezés, szerepbe lépés Empátia Nyitottság Ismeret, tudás, problémamegoldó gondolkodás Mozgás KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2017. október 19. Szerepi Imréné

A drámapedagógia alkalmazásának feltételei Érdeklődés, nyitottság Képzések, önképzések, szakmai megbeszélések Tervezőmunka megvalósulása Kipróbálás, majd beépítés a nevelőmunkába Eszközök gyűjtése, beszerzése KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2017. október 19. Szerepi Imréné

Sok örömet kívánok a megvalósításban! Köszönöm a figyelmet!