Közétkeztetési Kerekasztal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Advertisements

„Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
KÖZÖS UTAKON – PÁRBESZÉD A TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSÉRT KONFERENCIA DECEMBER 2. DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS HELYETTES-ÁLLAMTITKÁR.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az étrend-kiegészítők, kozmetikumok forgalmazásának hatósági felügyelete Kereskedők Napja Június 4. Szabó Nikolett Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Új egészségügyi rendszer elemei  Állami egészségügy – de mit jelent ez?  Normál esetben: 1. nincs tb, mint egészségügyet finanszírozó intézmény, hanem.
KÖVETELMÉNY, ELVÁRÁS MEGNEVEZÉSTARTALOM EGÉSZSÉGÜGYI KÖVETELMÉNYJÓ ÁLLÓKÉPESSÉG EGÉSZSÉGES IDEGRENDSZER ÉP HALLÁS, ÉRTHETŐ BESZÉD KIZÁRÓ OK: MOZGÁS ÉS.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
A nyomonkövetési dokumentáció javasolt adattartalma: I
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás.
1 A szakellátásban él ő gyermekek által és sérelmükre elkövetett b ű ncselekmények, ezek szerepe a bekerülésben Kaposvár, június 10. Porczió Györgyné.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Tájékoztató a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal munkájáról december 10. Készítette: dr. Morvay Klaudia jegyző.
Sportbalesetek Somoskői Mihály, PTE Baleset-megelőzési konferencia, szeptember 30. Budapest.
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29. A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A szakiskolák aktuális problémái
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Egészséges táplálkozás
Tanulószerződés-kötés
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Az ellátottjogi képviselő feladata az
Területi tapasztalatok a hátrányos helyzetűek oltásával/átoltottságával kapcsolatban Dr. Kohut Zsuzsanna HBMKH NSzSz Járványügyi Osztály A folyamatos.
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Az üzlet működésével kapcsolatos szabályok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Öröklési szerződés és Köteles rész
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
A teljesített kérés.
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
TÉSZ-ek árjelentése a PÁIR-ban
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
„Adjunk esélyt mindenkinek
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Kalibrálásról… egy kicsit másképpen
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
„Bakonyszentlászlói iskola fejlesztése”
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
EURÓPAI TÁMOGATÁSOKAT AUDITÁLÓ FŐIGAZGATÓSÁG
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Közétkeztetési Kerekasztal 2017. december 7.

Közétkeztetéssel kapcsolatos XV. kerületi elégedettségi felmérés 2017 Közétkeztetéssel kapcsolatos XV. kerületi elégedettségi felmérés 2017. november

Bölcsődék (GMK) Életkor 0-4 év Beiratkozottak létszáma: 460 fő 334   Közétkeztetésben részvevők létszáma: 334 Életkor 0-4 év Összes kitöltött kérdőív: 258 db 77% Kérdések: Igen, teljesen elégedett vagyok Igen, többnyire elégedett vagyok Nem mindig vagyok elégedett Nem egyáltalán nem vagyok elégedett % Az ebéd mennyiségével elégedett-e ? 151 59% 77 29,8% 19 7,4% 2 0,8% Az ebéd minőségével, ízével elégedett-e? 124 48% 74 28,7% 39 15,1% 5 1,9% Az ebéd hőmérsékletével elégedett-e? 139 54% 70 27,1% 17 6,6% A tízórai /uzsonna mennyiségével elégedett-e? 136 53% 33 12,8% A tízórai /uzsonna minőségével, ízével elégedett-e? 129 50% 86 33,3% 28 10,9% 4 1,6% Az étlap változatosságával elégedett-e? 135 52% 65 25,2% 38 14,7% 9 3,5% Az étkeztetési szolgáltatással, szolgáltatóval elégedett-e az óvodában? 127 49% 68 26,4% 23 8,9%

Bölcsődék

Óvodák (GMK) Beiratkozottak létszáma: 1748 Életkor 3-6 év 2040 fő   Közétkeztetésben részvevők létszáma: 1748 Életkor 3-6 év Összes kitöltött kérdőív: 140 db 8% Kérdések: Igen, teljesen elégedett vagyok Igen, többnyire elégedett vagyok Nem mindig vagyok elégedett Nem egyáltalán nem vagyok elégedett % Az ebéd mennyiségével elégedett-e ? 44 31% 43 30,7% 16 11,4% 6 4,3% Az ebéd minőségével, ízével elégedett-e? 25 18% 49 35,0% 31 22,1% 8 5,7% Az ebéd hőmérsékletével elégedett-e? 37 26% 54 38,6% 15 10,7% 5 3,6% A tízórai /uzsonna mennyiségével elégedett-e? 42 30% 40 28,6% 23 16,4% A tízórai /uzsonna minőségével, ízével elégedett-e? 26 19% 20 14,3% 10 7,1% Az étlap változatosságával elégedett-e? 30 21% 35 25,0% 12 8,6% Az étkeztetési szolgáltatással, szolgáltatóval elégedett-e az óvodában? 36 46 32,9% 18,6%

Óvodák 2040 1748 Életkor 3-6 év 1063 61% 401 38% 440 41,4% 149 14,0% Beiratkozottak létszáma: 2040 fő   Közétkeztetésben részvevők létszáma: 1748 Életkor 3-6 év Összes kitöltött kérdőív: 1063 db 61% Kérdések: Igen, teljesen elégedett vagyok Igen, többnyire elégedett vagyok Nem mindig vagyok elégedett Nem egyáltalán nem vagyok elégedett % Az ebéd mennyiségével elégedett-e ? 401 38% 440 41,4% 149 14,0% 32 3,0% Az ebéd minőségével, ízével elégedett-e? 255 24% 438 41,2% 266 25,0% 51 4,8% Az ebéd hőmérsékletével elégedett-e? 434 41% 447 42,1% 137 12,9% 9 0,8% A tízórai /uzsonna mennyiségével elégedett-e? 365 34% 420 39,5% 202 19,0% 31 2,9% A tízórai /uzsonna minőségével, ízével elégedett-e? 265 25% 427 40,2% 47 4,4% Az étlap változatosságával elégedett-e? 319 30% 423 39,8% 229 21,5% 54 5,1% Az étkeztetési szolgáltatással, szolgáltatóval elégedett-e az óvodában? 324 430 40,5% 185 17,4% 43 4,0%

Óvodák

Iskolák 5544 2867 Életkor 7-18 év 1699 59% 1207 71% 432 25% 51 3% 537 Beiratkozottak létszáma: 5544 fő   Közétkeztetésben részvevők létszáma: 2867 Életkor 7-18 év Összes kitöltött kérdőív: 1699 db 59% Igénybe veszel-e étkezési szolgáltatást az iskolában? Igen Részben igen Nem % 1207 71% 432 25% 51 3% Kérdések: Igen, teljesen elégedett vagyok Igen, többnyire elégedett vagyok Nem mindig vagyok elégedett Nem egyáltalán nem vagyok elégedett Az ebéd mennyiségével elégedett-e ? 537 32% 648 38% 441 26% 77 5% Az ebéd minőségével, ízével elégedett-e? 298 18% 515 30% 704 41% 176 10% Az ebéd hőmérsékletével elégedett-e? 701 614 36% 302 70 4% A tízórai /uzsonna mennyiségével elégedett-e? 575 34% 536 207 12% 80 A tízórai /uzsonna minőségével, ízével elégedett-e? 358 21% 443 446 143 8% Az étlap változatosságával elégedett-e? 607 593 35% 371 22% 106 6% Az étkeztetési szolgáltatással elégedett vagy az iskolában? 489 29% 644 423 136

Iskolák

ESZI Egység/klub Szociális étkezés: 447 fő Gondozóház: 12 fő Pajtás étterem: 52 fő ÉNO: 32 fő FENO: 36 fő Összesen: 579 fő   Összes kitöltött kérdőív: 168 db 29% Kérdések: Az étkezést igénybe vevő Az étkezést igénybevevő meghatalmazottja % A kérdőívet kitöltő személy 107 64% 49 Helyben étkezem Elviszem az ebédet Házhoz szállítva kapom az ebédet Milyen formában veszi igénybe az étkezési szolgáltatást az egységben/klubban? 32 19% 50 30% 46 27% 1. 2. 3. 4. 5. Mennyire elégedett az ételek minőségével? 3 2% 36 21% 55 33% 28 17% Mennyire elégedett az ételek mennyiségével? 4 27 16% 41 24% 51 44 26% Mennyire elégedett az étrend változatosságával? 12 7% 52 31% 21 13% Mennyire elégedett az étkeztetési szolgáltatással egészében? 26 15% 40 61 36% 38 23%

ESZI EBÉDSZÁLLÍTÁS 32 19% 50 30% 46 27% 92 55% 43 26% 9 5% 2 1%   Helyben étkezem Elviszem az ebédet Házhoz szállítva kapom az ebédet db % Milyen formában veszi igénybe az étkezési szolgáltatást az egységben/klubban? 32 19% 50 30% 46 27% Az ételek szállításának pontosságával elégedett-e? Igen, teljesen elégedett vagyok Igen, többnyire elégedett vagyok Nem mindig vagyok elégedett Nem, egyáltalán nem vagyok elégedett 92 55% 43 26% 9 5% 2 1%

Hallott-e az új, 2014-ben elrendelt (37/2014. (IV. 30 Hallott-e az új, 2014-ben elrendelt (37/2014.(IV.30.) EMMI rendelet) a közétkeztetésre vonatkozó táplálkozás-egészségügyi előírásokról? Összes leadott kérdőív: 1629 db   Igen Nem % ESZI 91 6% 76 5% Bölcsődék 160 10% 84 Óvodák 800 49% 311 19% Összesen: 1051 65% 471 29%

Felmerülő problémák, kérések Az iskolák esetében is a kezdetben megígért és a kezdetben tapasztalt jó ellátás megszűnt. Mármint a „sok változatos zöldség és gyümölcs lesz a gyerekeknek”. Kezdetben küldték a hagymát, az újhagymát, a répát….stb., amit a gyerekek meg is ettek. Mára ez azonban megszűnt. Az étel nagyon sótlan. A levesek íztelenek. Hiányolják a csokis piskótát Az iskolákban tízórai, uzsonna sokaknak nem megfelelő, ezért be sem fizetnek rá. Többen a mennyiséget is kifogásolják, a gyermekek éhesen mennek haza. Több észrevétel érkezett hogy a tálcák, tányérok evőeszközök nem mindig tiszták.

Az gyerekek reggelire rendszeresen vajkrémet kapnak, „mással fűszerezve”, amit rettenetesen unnak már. Nincs változatosság az iskolai étkeztetésben. A gyermekeknek uzsonnára literes kiszerelésben küldik a tejet, ráadásul műanyag pohár nélkül, így nehéz uzsonnaidőben a tejes poharakat kezelni, mosni, hogy ne savanyodjon bele a tej.

A házhoz menő ételszállítással kapcsolatos problémák

Sajnos a kezdeti ígéretek egyre inkább nem kerülnek betartásra Sajnos a kezdeti ígéretek egyre inkább nem kerülnek betartásra. Mármint a mindennapi változatos gyümölcs és a heti két sütemény. Az idősebbek szerint gyakran van alma, és az is olyan, amivel már nem tudnak mit kezdeni. A süteményt pedig havi, és nem heti két alkalommal kapnak, ami úgy valósul meg, hogy kapnak egy müzli szeletet vagy egy a boltban 39.- forintért árusított túró rudit.

Diétás Ételek: A házhoz menő szállításnál a diétások panasza még mindig érvényes, ahogy a képen is látható, ők sokkal kisebb, fél adagot kapnak. Sőt a diétások sérelmezik, hogy nagyon gyakran, heti többször is tésztát visznek számukra, amit pedig az orvos a cukrosoknak szigorúan tilt.

Az idősek egyre inkább azt érzik (nemcsak a müzliből és a túró rudiból), hogy a legolcsóbb alapanyagokkal főznek számukra, amire jó példa a virsliből készült babgulyás, amibe egy kocka színhús sem került.

A házhoz menő szállításnál, az ételszállítók egyszer nem vitték ki a kenyeret, mert annak minőségével problémát észleltek, penészes volt a bezacskózott kenyérszelet.

Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat Köszönjük a figyelmet! Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat