Hogyan vezessek be egy közösségalapú iskolai modellprogramot?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Advertisements

Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Mayer József Budapest február 27.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Konfliktusok az iskolában
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
HHR.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A gyermeki jogok érvényesítése
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Az iskolai szervezet és fejlesztése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Az iskolai szervezet és fejlesztése
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Iskolai szociális segítő
EGYÜTT A BOLDOGABB ISKOLÁKÉRT!
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Hogyan vezessek be egy közösségalapú iskolai modellprogramot? Vezetői elköteleződés, helyzetelemzés és motiváció az iskolai légkör javításához.

kérdések, amelyekre választ keresünk: Az iskolai agresszió különféleképpen jelenik meg az egyes intézményekben. Egyre nagyobb, de más-más kihívást jelent tanárok, diákok, szülők és iskolai szakemberek számára. A feszült helyzetekkel járó harag és szégyen ellehetetleníti a tanulást és a tanítást. Meghiúsítja az eredményes tudás átadást. Így a folyamat az egész közösség (diák, család, iskolai közeg) életére hatással van. Milyen jelenségek megnehezítik a tanárok, diákok és szüleik mindennapjait? Kire hogyan hat, mi a legnehezebben feldolgozható része („a fájdalom pontja”) egy-egy atrocitásnak? Kit hogyan lehet motiválni, hogy változtasson a helyzeten? Mi kell ahhoz, hogy változás induljon be az egyénben, hogy tudatosan figyelje a környezetét és ha kell be is avatkozzon egy közösség tagja? AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP Az iskolai agresszió és konfliktusok vezetői szemmel: eszmecsere kiscsoportban 1. Nálatok / Önöknél Milyen jelenségek megnehezítik tanárok, diákok és szüleik mindennapjait?   2. Az iskolátokban/iskolájukban jellemzően kik az érintettjelik ezeknek a helyzeteknek? Számukra mi okozza a legnagyobb nehézségeket? (Mik a fájdalom pontok?)? 3. Kit, hogyan lehet motiválni, mivel lehet ösztönözni, befolyásolni arra, hogy változtasson a helyzeten? AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

Legjobb kezelés a megelőzés – Megelőzés = közösség megerősítése Lássuk meg a problémát, hiszen az agresszió minden közösségben felütheti a fejét. Tudjunk meg többet. Akkor tudunk hatékonyan fellépni az agresszióval és a zaklatással szemben, ha ismerjük annak természetét. Köteleződjünk el a változtatás mellett. A büntetések csak ideig-óráig működnek. A bevonáson és együttműködésen alapuló módszertanok azonban idővel valódi változást hoznak. Fogjunk össze! Találjuk meg azokat a kollégákat, tevékeny szülőket, változásra vágyó diákokat, akikkel közösen haladhatunk. Hívjunk szakembert! A Partners Hungary Alapítvány 20 éve foglalkozik olyan módszerekkel, amelyek a közösségek közti és a közösségeken belüli együttműködést segítik. Sokféle színtéren, sokszínű közösségekkel dolgozik, mindig a legkorszerűbb és leginkább célravezető módszertanokkal. AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

Együtt a boldogabb iskolákért Változatos, egymást támogató módszerek, tiszta keretekkel, személyre szabott megoldásokkal. Bevonjuk az érintetteket, és aktívan részt vesznek a megvalósításban, így biztosítva a sikert. Tapasztalatok szerint az elemek egymásra épülve, folyamatban fejtik ki igazán hatásukat, de a program elméleti és módszertani elemei egyenként is használhatók. AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP Lássuk meg a problémát! Mit és hogyan mér a program helyzetfelmérő eszköze Az iskolai klíma, a szervezeti működés, az emberi kapcsolatok alapvető jellemzői, hogy tudjuk, milyen körülmények közé érkezik a beavatkozásunk. Az iskolában megfigyelhető, az iskola közösségeire jellemző agresszió, zaklatási és konfliktus megjelenési formái, azok gyakoriságának és érintetti körének azonosítása. Az iskolai közösségek (diákok, szülők, tanárok, egyéb szakemberek és nem pedagógusi munkakörben dolgozó munkatársainak) a téma iránti érzékenységének és elkötelezettségének, ismereteinek és tudatosságának feltérképezése. Az agresszió, konfliktus zaklatás kezelése; reakciók, eljárási módok a diákok, tanárok, szülők részéről egy eset megtörténte után Az iskola normarendszerének, megküzdési kapacitásainak és a diákok, szülők, tanárok releváns igényeinek felmérése ESZKÖZ: Online kérdőív(online – szülőknek, tanároknak és diákoknak Feleletválasztós kérdések, kevés kifejtős- agresszió és zaklatás blokk külön Definiciók – agresszió formái, zaklatás formái AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

Tudjunk meg többet! Köteleződjünk el! ELŐZETES LÉPÉSEK: előzetes tájékoztatók a tanároknak: tantestület, külön az informatika tanároknak előzetes, érzékenyítő osztályfőnöki órák tartása a kitöltő diákoknak a szülők számára papíralapú kitöltési opció – diákok eljutatták a diákok kitöltését tanórai keretek közt a számítógépes termekben szervezték meg a diákokat nem nevesítettük, de kódoltuk AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP Iskolai légkör(D):A felnőttek megbecsülnek és értékes vagyok a szemükben AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP Iskolai légkör(SZ):A felnőttek megbecsülnek és értékes vagyok a szemükben AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

Milyen gyakran történik zaklatás az iskolában?(T) AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

Milyen gyakran történik zaklatás az iskolában?(D, SZ) DIÁK sZÜLŐ AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

Felkészültnek érzi-e magát a zaklató viselkedések kezelésére? (T) AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

Fogjunk össze! Hívjunk szakembert! Közösségi tervező munka, szakmai mag team vezette megvalósítása az tervezett akcióknak Képzések, mini műhelymunkák Gyakorlatban átültetés, kipróbálás és új rutinok kialakítása Folyamatos nyomonkövető műhelymunkák és a beépítést segítő támogatás - mentorálás AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP Miket kell végiggondolni egy vezetőnek a program bevezetéskor – world café 1. asztal: Kik az érintettjei egy ilyen programnak az iskolámban, mire van szükségem, hogy őket elkötelezzem? 2. asztal: Hogyan kezeljem a „lelkes/motivált”, a „szkeptikus” és a „nyíltan ellenálló” kollégákat? 3. asztal: Mire ad lehetőséget egy iskolai klímadiagnózis a vezető, vagy egy elkötelezett kolléga számára? 4. asztal: Kinek milyen előnye és hátránya származhat egy ilyen program során? AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP

EGYÜTT KÖNNYEBB: KAPCSOLÓDJUNK ÖSSZE Facebook: https://www.facebook.com/PartnersHungary/ www.partnershungary.hu Keressen bennünket! asap@partnershungary.hu KÖSZÖNÖM a közös munkát! - Ferenczi Andrea Partners Hungary Alapítvány AGAINST SCHOOL AGGRESSION PARTNERSHIP