Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Beck Róbert Fizikus PhD hallgató
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Termékmenedzser A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Piacvezetők vagyunk a vízmérés.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TÁMOP / FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban kiemelt projekt
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Monostoriné Hörcsik Renáta
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
OKTATÁSI INNOVÁCIÓ MAGYARORSZÁGON
HHR.
Intézményvezetői célkitűzések
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Versenyképes felsőoktatás a tudásalapú társadalomban
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Zalaegerszeg, 21 February 2018
A gyermeki jogok érvényesítése
Felnőttképzés a közművelődésben
Programjaink fizikából a es tanévben
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A Közbeszerzési Kutatóműhely bemutatása Közbeszerzési Hatóság
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K 115857) A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban („Innova” kutatás) Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László ELTE PPK Szakmai Nap Budapest, 2016.03.22

G A kutatás célja Annak feltárása, hogy a tanulói/hallgatói eredményességet, illetve a tanulásszervezési módszereket hatékonyan és tartósan javító intézményi szintű fejlesztések (1) miként és milyen körülmények között jönnek létre, (2) milyen feltételek mellett terjednek el, továbbá (3) hogyan befolyásolják az oktatási rendszer eredményességét.

A kutatás előzményei/1 ImpAla kutatás (2012-2016) G A kutatás előzményei/1 ImpAla kutatás (2012-2016) Annak feltárása, vajon mitől függ, hogy a kurrikulumot érintő fejlesztési beavatkozások képesek-e tartós és mély hatást gyakorolni az osztálytermi folyamatokra

A kutatás előzményei/2 NOIR+ stratégia (2015) OFI-TM kutatás (2015) G Ezek a Google Drive-on az Intézet minden munkatársa számára elérhetőek

G Kutatási kérdések Hogyan keletkeznek innovációk a mindennapi tanítási gyakorlatban? Miben különbözik e tekintetben az oktatás más ágazatoktól? Alkalmazható-e az evolúciós megközelítés az oktatási innovációk keletkezésére és terjedésére? Hogyan terjednek el a helyi-intézményi szinten keletkező innovációk? Az innovációk terjedésének általános modelljei hogyan alkalmazhatóak az oktatás területén? Mi segíti és gátolja az oktatási innovációk terjedését? Milyen hatást gyakorolnak a helyi-intézményi szinten keletkező innovációk az oktatási rendszer egészére?

A kutatás tervezése A kutatás módszerei és eszközei Á A kutatás tervezése A kutatás módszerei és eszközei A kutatás ütemezése és részletes terve (2016-2019)

A kutatás elméleti keretei Az elméleti-feltáró szakasz Az innováció-elmélet általános tudásháttere (első eredmények) Elméleti megalapozás Az innováció-elmélet általános tudáshátterének feltérképezése Innováció kutatás általános tudásháttere Közszféra és oktatási ágazatra jellemző innovációs folyamatok Tanulásszervezést érintő innovációk természete és terjedése A tanulásszervezést közvetlen érintő innovációk specifikumai Oktatási innovációk terjedési modelljei Esetelemzés Az oktatási innovációk általános és hazai feltételrendszere Oktatási innovációk születését és terjedését meghatározó feltételek Hazai makro-szintű feltételek Korábbi adatbázisok másodelemzése Szintetizálás A közszférában, ezen belül az oktatási ágazatban zajló innovációk A tanulásszervezést érintő innovációk Nemzetközi esetek elemzése Az innovációk terjedésének elmélete Oktatási innovációk általános és hazai feltételrendszere Korábbi adatbázisok másodelemzése Szintetizálás

A kutatás résztvevői Közvetlen résztvevők: Á A kutatás résztvevői A pályázatban szereplő szakmai támogatók: Balázs Éva Faragó Klára Győri János Kálmán Orsolya Keczer Gabriella Kovács István Vilmos Lénárd Sándor Molnár Karolina Pálvölgyi Krisztián Varga Attila Közvetlen résztvevők: Halász Gábor (kutatásvezető)   Fazekas Ágnes Horváth László Vajda Ágota

Együttműködési lehetőségek Szakdolgozatokhoz, doktori értekezésekhez nyújtott támogatás Részelemzések készítése Meglévő adatbázisok elemzése Esettanulmányok készítése Bekapcsolódás a szakmai műhelyekbe Adatfelvételben és adatfeldolgozásban történő részvétel Innovációs fejlesztő támogatás partner- intézményeknek Szakmai gyakorlat hallgatóknak

Köszönjük a figyelmüket! „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K 115857)