Használt étolaj gyûjtésére készült kampány Hargita megye készült a Megyei Tanács megrendelésére
Kutatás, környezetfigyelés Környezetszennyezés Víztisztítási költségek (1 liter használt étolaj/100 liter víz) Környezettudatos viselkedés kialakítása Családi költségvetések szempontjából Cél: újrahasznosítás (pl. bioüzemanyag)
Helyzetelemzés Növekvô érdeklôdés (civil szervezetek, önkormányzatok, gazdasági szereplôk, lakosság) Víztisztítási költségek csökkentése, EU-s normáknak megfelelô hulladékgazdálkodás Imidzsépítés (Megyei Tanács) Swot-analízis (város, község, falu)
Tervezés, stratégia Partnerek megkeresése (Zöld Székelyföld, feldolgozók, vendéglátóipar, sajtó) Költségvetés-tervezet Stratégia: idôrendi beosztás, gyûjtôpotok, a gyûjtés módja, önkéntesek bevonása) Hírverés (írott megyei, on-line, elektronikus) ATL/BTL (pl. jelszó: Az olaj nem vész el! Átalakítjuk.)
Végrehajtás, akcióterv Intenzív médiakampány (három hét) Önkéntesek kiképzése és egyeztetés Egyeztetés az elszállítóval Gyûjtôpontok felállítása: sátrak, edények, kesztyûk (minden település azonos idôben) Gyûjtôedények kiszállítása a vendéglôkhöz, éttermekhez (begyûjtés, csere)
Végrehajtás, akcióterv 25 gyûjtôpont felállítása a megye különbözô településén A Megyei Tanács “fényezése”! 3 mozgó begyûjtôcsapat (jarmû, üzemanyag, ember) Szórólapozás, felvilágosítás a gyûjtés jó hatásáról (szimbolikus ajándék pl. naptár Megyei Tanács)
Értékelés Konkrétumok: mennyi olaj gyûlt be Költségek, kiadások A kampány hatékonysága Erôsségek-hiányosságok feltérképezése Közvéleménykutatás (kell-e folytatni?)
Sajtóvisszhang Médiapartnerek Sajtómegjelenések elemzése Mennyire elégedett az érdekgazda, a Megyei Tanács Visszhang a lakosság körében