 Curso de la Lengua Española 1 

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Imagine there’s no heaven, it’s easy if you try, Imagina que no hay Cielo, es fácil si lo intentas Képzeld el, hogy nincs menyország, menni fog, ha.
Advertisements

ÚJLATIN NYELVTÖRTÉNET
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
Készítette: Rajki Mercédesz.  Az eszkimók Földünk északi, hófödte, rendkívüli hideg területén, legtöbb ember számára lakhatatlan helyén élnek.
 Curso de la Lengua Española 1  Lección 7.. Los verbos reflexivos LAVAR ~ LAVARSE me lavo nos lavamos te lavas os laváis se lava se lavan.
 Curso de la Lengua Española 1  Lección 1.. Személyes névmások 1. Yo 2. Tú 3. Él, Ella, Usted 4. Nosotros, Nosotras 5. Vosotros, Vosotras 6. Ellos,
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
MIÉRT TOLNA?. Idáig felfedezetlen lehetőségek Aknázza ki őket!
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosításáról szóló évi LV. törvény A békéltető testületeket érintő változások Dr. Szomori Béla.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
Zákányszék bemutatása Készítette: Paraginé Tóth Edina.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
 Curso de la Lengua Española 1  Lección 10.. El Pretérito Perfecto HABER + PARTICIPIO PASADO A spanyol igéknek három „ragozatlan” alakjuk lehet: ● Infinitivo.
Előadó: Bali Kornél Mikro-, kis-és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása.
1823-ban Pogány János nevű gyűdi jobbágy gyógyulásának köszönhető a fürdő felfedezése Batthyány család kezdte meg a kiépítését.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A szakiskolák aktuális problémái
II. Demográfia A népesség összetételének vizsgálata
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA
Előadó: DDr. Alpár Erzsébet LL.M (München)
A hálózatok fogalma, előnyei
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Tanulószerződés-kötés
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Számítógépek jellemzői, ügyfél - kiszolgálók jellemzői, számítógépházak, tápegységek elnevezései, funkciói, főbb jellemzői Elmélet 1.
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
Elvtársak!!!.
Antoni Gaudi
Vezetékes átviteli közegek
Pályaválasztási tanácsadás
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
13. A MELLÉRENDELŐ ÖSSZETETT MONDATOK FAJTÁI
Kereskedelmi szerződések joga
Állványokra vonatkozó követelmények
A család – és gyermekjóléti szolgálatok rögös útjai
Szolgálj, vigyázz, menj el! Felszólító igék Máté evangéliumában
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A mennyei világ lelki áldásai 2. rész
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Business Mathematics
Az elektromos áramnak is van mágneses hatása.
A latin kiejtés és írás Készítette: Szabó Elza 2016.
Standardizálás.
A nagyváradi bazilika.
Az én házi feladatom volt:
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
A hétköznapok kémiai biztonsága
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet Jármű- és mezőgazdasági Géptani tanszék A ventilátoros permetezőgép üzemeltetési jellemzőinek.
Környezeti Kontrolling
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
43.óra Amikre fontos odafigyelni!
Szerzője Konzulens neve
IMAGINE John Lennon.
U8 – U10 célok a szezonra.
Informatika Oktató: Katona Péter.
Megfordítható reakciók
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
Online zaklatás Olyan szándékos, esetenként ismétlődő viselkedés, melynek célja a bántalmazás, károkozás, és amely valamilyen digitális technológiát alkalmazva.
A POWERPOINT 2007 újdonságai
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Miért veszélyes a gyógyszerhamisítás?
Előadás másolata:

 Curso de la Lengua Española 1  Lección 5.

GUSTAR - típusú igék ragozása gustan

GUSTAR - típusú igék ragozása gusta → la flor, bailar gustan → las flores gustas → tú

Hangsúlytalan alakok a „Gustar – típusú” igéknél Részes esetű névmás ● A „Gustar – típusú” igéknél megmondja ki az alany ● Kinek a részére (nekem, neked, neki, nekünk, nektek, nekik) Hangsúlytalan alakok a „Gustar – típusú” igéknél ● Mindig a „Gustar – típusú” ige előtt állnak, nélküle nem szerepelnek a mondatban ● A kettő együtt az állítmány, külön nincs konkrét jelentésük /me gusta – nekem tetszik/ ME NOS TE OS LE LES

A hangsúlyos részes esetű névmás Használata: ● Nyomatékosítás /hangsúlyozzuk az alanyt/ ● E.sz. és T.sz 3. személyénél konkretizálja az alanyt (le, les esetében) ● Illik használni: ha kérdést teszünk fel, illetve kérdésre válaszolunk (nem kötelező) ● Ha nincs ige, azaz nincs hangsúlytalan alak sem ● Bármi lehet, jellemzője, hogy „a” szócska van előtte (-nak, -nek) A Mí A NOSOTROS / -AS A Ti A VOSOTROS / -AS A ÉL, A ELLA, A USTED A ELLOS / -AS, A USTEDES A JUAN, AL PADRE DE JUAN A MIS AMIGOS

GUSTAR - típusú igék A mí me gustan las flores. A mí sí. ¿A ti te apetece ir al cine? A Usted le gusta bailar. A nosotros nos gusta el flamenco. A vosotros os gustan los libros. A ellos les interesa la música. A Juan le gusta viajar. Al padre de Juan le gusta el fútbol.

GUSTAR - típusú igék GUSTAR ENCANTAR APETECER PARECER RESULTAR INTERESAR IMPORTAR QUERER PREFERIR ODIAR

Me resulta aburrido este libro. GUSTAR - típusú igék Me resulta aburrido este libro. Lo odio. Prefiero el otro. Quiero comprarlo.

GUSTAR - QUERER ● Gustar: szeret, tetszik, ízlik, kedvel ● Querer: szeret, kedvel, akar ● Fő különbség: ragozás! Me gusta/n – Quiero GUSTAR QUERER 1. Me gusta la sopa. 1. Quiero sopa. 2. Me gusta esta chica. 2. Quiero a esta chica. 3. Me gusta leer. 3. Quiero leer

Rendhagyó igék Querer → quiero Poder → puedo Decir → digo, dices Hacer → hago, haces Poner → pongo, pones

Y → E O → U Y → E Enseño geografía e historia. Hablo español e inglés. ¿Es mujer u hombre? Troll u ogre.

Elöljárószók PARA Marisol se va de viaje para mucho tiempo. Estoy en la cama para un mes. A Javier le dice mil cosas a su amigo. A tu amigo le gustan las casas antiguas.

Időhatározók ahora – entonces después – antes hoy – ayer – mañana tarde – temprano esta mañana – esta tarde – esta noche por la mañana – por la tarde – por la noche a mediodía – a medianoche cada día – cada mes todos los días – todo el día a principios de – a finales de en septiembre el lunes – los lunes – cada lunes una vez – dos veces una vez al mes – tres veces a la semana cada dos semanas

Számok 100 – cien 101 – ciento uno 136 – ciento treinta y seis 200 – doscientos 300 – trescientos 400 – cuatrocientos 500 – quinientos 600 – seiscientos 700 – setecientos 800 – ochocientos 900 – novecientos 1000 - mil

A hét napjai el lunes el martes el miércoles el jueves el viernes el sábado el domingo

septiembre, octubre, noviembre diciembre, enero, febrero Évszakok és hónapok Primavera marzo, abril, mayo Verano junio, julio, agosto Otoño septiembre, octubre, noviembre Invierno diciembre, enero, febrero

A nyelvtanra honlapomon találsz feladatokat: www. habanera. gportal A nyelvtanra honlapomon találsz feladatokat: www.habanera.gportal.hu Köszönöm a figyelmet! 