Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
Közigazgatási alapismeretek
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Önkormányzatok finanszírozási és pénzügyi gondjai Tállai András önkormányzati államtitkár Belügyminisztérium április 7.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
Pedagógiai szakszolgálat
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
Integrált közösségi szolgáltató terek
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
Oktatás-gazdaságtan Oktatás fő finanszírozói 1. Egyének 2. Munkaadók - általános képzés - speciális képzés 3. Állam - extern hatások - oktatási piac tökéletlensége.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Szociális regiszter publikus felület használata
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás szabályai
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Jelen és jövő a kistérségben
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A beiskolázás előkészítése
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Kistérségi fejlesztési mátrix a Kisteleki kistérségben március 31.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta február 1.
Önkormányzat és állam.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Cegléd, június 1. Cegléd, Malom tér 3.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Miért kell kistérségi kiterjesztés; hol tart Szécsény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Lorem ipsum.
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
Előadás másolata:

Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/ Vélemények: A tárulás ne tartson fenn ilyen intézményt, hanem vegyen igénybe szolgáltatást, mint ahogy azt a megye és az ország kistérségeinek többsége is teszi; Szakmailag szükség van az intézményre, mivel egyre több a rászorult gyermek és később is előjöhetnek problémák; A pedagógusok a hatáskörükbe tartozó feladattal is inkább a TKEPSZI-t bízzák meg; A pedagógusok is tanultak nevelési tanácsadást, így vannak készségeik; A fenntartóknak van szüksége arra, hogy biztosított legyen azoknak a gyerekeknek a vizsgálata akik 2-nek és 3-nak számítanak; Fejlesztési és vizsgáló eszközök kiadásaival kell számolni akkor, ha 2 mikrotérség látná el a feladatokat. Téti ÁMK saját szakszolgálatot hoz létre a TT döntésétől függetlenül. Gyűr Menti TIT 4 szakfeladat ellátását tartja célszerűnek. Bizonytalan politikai környezet, mit akar az új kormány? Ha nincs döntés, akkor 2011. júniusig mindenképp finanszírozni kell. Ha megszűnik az intézmény, akkor egy mikrotérség marad kistérségi feladat nélkül; Finanszírozásba a települések is vállaljanak részt; A gyerekek terápiája akkor jobb, ha kiszakítják abból a környezetből, ahol a konfliktus keletkezett, illetve nem az a szakember tartja a terápiát, aki tanítja a gyermeket; Ha a szülő kéri, akkor az utazási költséget az önkormányzatnak meg kell téríteni; A szülői felelősség ne legyen átvéve; NEVTAN igényeket Csorna tudja/nem tudja kielégíteni. Végkielégítések merülnek fel 1 alkalommal, ha a szakemberek nem kerülnek átvételre. Pénzügyi Bizottság javaslatai: A.) Törvényi kötelezettség (2 szakfeladat) minimális költséggel történő megvalósítása, a GYMS Megyei Önkormányzattal kötött külön megállapodás keretében. (3 fő) B.) Szakmai és gazdasági szempontok együttes figyelembe vétele, vagyis a logopédia és gyógytestnevelés saját intézményben, a jelenlegitől eltérő telephelyen történő működtetése (2 fő) Közoktatási- Humán Bizottság javaslatai: A.) Törvényi kötelezettség minimális költséggel történő megvalósítása. Pályaválasztási tanácsadást MPI-n, a gyógytestnevelést pedig mikrotérségi intézményfenntartó társulásokon keresztül. (egyhangú) B.) Szakmai igények maximális figyelembe vétele, vagyis a jelenlegi telephelyen 6 szakfeladat ellátása 2010-ben is. (egyhangú) Elnöki Kollégium javaslatai: A.) Törvényi kötelezettség (2 szakfeladat) minimális költséggel történő megvalósítása, a GYMS Megyei Önkormányzattal kötött külön megállapodás keretében. (1fő) B.) Szakmai igények maximális figyelembe vétele, vagyis 6 szakfeladat ellátása a mikrotérségi intézményfenntartó társulásokon keresztül, a megállapodásokban rögzített társulási hozzájárulás mellett. (1 fő) C.) Szakmai igények maximális figyelembe vétele (6 szakfeladat, jelenlegi telephelyen). A hiány finanszírozása a települések és a társulás között megoszlik, továbbá a települési h.j. állandó és az igénybevétel arányában változó részből állna. (1 fő) D.) Szakmai igények maximális figyelembe vétele, vagyis a jelenlegi telephelyen 6 szakfeladat ellátása 2010-ben is. (1fő) * A pannonhalmi és az SNI ellátások bevétele tervezetten 1 900 000 Ft/év Terv. egy.* /Ft/ -5 056 906 -10 996 952 -4 913 440 v. -4 235 200