Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI 2012. Április 17- HOGYAN TOVÁBB? Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI 2012. Április 17- KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Kérdések KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Önértékelés a közoktatásban 2000. – Comenius 2000 Program: nyitott önértékelés irányított önértékelés 2002. – 3/2002 rendelet: önértékelésen alapuló minőségfejlesztés Közoktatás Minőségéért Díj 2003. – Közoktatási törvény 40. §: teljes körű intézményi önértékelés IMIP éves értékelése fenntartói értékelés (min. 4 évente) 2007. – pedagógus teljesítményértékelése 2008. – 323/2008.(XII.29.) Kor rend 6§. 1.sz melléklet Minősítés KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Következtetések - Eredmények Tervezés (tervezhetőség ?) Erőforrás gazdálkodás Folyamat menedzsment Indikátorrendszer Célok Összehasonlító adatok Pályázatírás Vezetés – óvoda elismertsége Humán erőforrások – gyermekek egyéni képességek szerinti fejlesztése Partnerközpontúság Gyerekek, szülők, fenntartó elégedettsége Munkatársi eredmények Társadalmi hatás KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Következtetések - Önértékelés Értékadás Pályázatírás speciális tudás (egyedi stílus) „felesleges” munka (leírni, amit tudunk) Külső értékelés: szervezeti ismeret hiánya Elismerés: csak a legjobbaknak Pályázatírás hasznos tudás (jó gyakorlat) összegzés (amit csak mások tudnak) Külső értékelés: „belső vakság” elkerülése Elismerés: mintaadás a lemaradóknak KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.
(intézményi, fenntartói) Intézményi értékelések Vezetői pályázat PP felülvizsgálat IMIP éves értékelése Pedagógiai értékelés ÖNÉRTÉKELÉS félév 1. év 4. év 5. év Éves statisztikák (intézményi, fenntartói) Fenntartói értékelés + partneri mérések (+ teljesítmény értékelés) KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.
Minőség: (pozitív) érzelmek kiváltása A partneri igények, elvárások teljesülése pozitív érzelmeket kelt látens igények elragadtatás! megfogalmazott elvárások opciók, kompromisszumok alapvető elvárások KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Hat egyszerű lépés a jobb munkahelyi légkör felé: 1. Azonosítsd, hogy számodra (partnereid számára) mik teremtenek pozitív érzéseket, gondolatokat 2. Dolgozz ki ezek alapján jövőképet 3. Tűzz ki konkrét célokat, amelyek e jövőkép megvalósítását segítik 4. Dolgozz ki részletes megvalósítási tervet 5. Valósítsd meg a tervet 6. Ünnepeld meg, élvezd a megvalósítást és kezdd elölről... KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Köszönöm a figyelmet! KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.