Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

A minősítés és az önértékelés kapcsolata, szerepe a minőségfejlesztésben Barlai Róbertné.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
integrációs szaktanácsadó
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Dokumentációs rendszer
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
A minősítésfejlesztés lehetősége és szükségessége
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvből könyvtár január 22. A minőségfejlesztés, teljesítményértékelés – törvényi feladatok Csillag Ferenc FPI osztályvezető.
© 2004 Dankovics-Meuser-Kristóf-Horváth
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A közoktatás-tervezés szintjei, a tervek kapcsolata
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Barcsák Marianna KPSZTI
Barlai Róbertné augusztus.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Vezetői célok és feladatok
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Készítette: Farkasné Veres Edina
Kompetencia alapú szakoktatás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI 2012. Április 17- HOGYAN TOVÁBB? Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI 2012. Április 17- KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.

KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Kérdések KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.

KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Önértékelés a közoktatásban 2000. – Comenius 2000 Program: nyitott önértékelés irányított önértékelés 2002. – 3/2002 rendelet: önértékelésen alapuló minőségfejlesztés Közoktatás Minőségéért Díj 2003. – Közoktatási törvény 40. §: teljes körű intézményi önértékelés IMIP éves értékelése fenntartói értékelés (min. 4 évente) 2007. – pedagógus teljesítményértékelése 2008. – 323/2008.(XII.29.) Kor rend 6§. 1.sz melléklet Minősítés KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.

KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Következtetések - Eredmények   Tervezés (tervezhetőség ?) Erőforrás gazdálkodás Folyamat menedzsment Indikátorrendszer Célok Összehasonlító adatok Pályázatírás Vezetés – óvoda elismertsége Humán erőforrások – gyermekek egyéni képességek szerinti fejlesztése Partnerközpontúság Gyerekek, szülők, fenntartó elégedettsége Munkatársi eredmények Társadalmi hatás KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.

KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Következtetések - Önértékelés Értékadás   Pályázatírás speciális tudás (egyedi stílus) „felesleges” munka (leírni, amit tudunk) Külső értékelés: szervezeti ismeret hiánya Elismerés: csak a legjobbaknak Pályázatírás hasznos tudás (jó gyakorlat) összegzés (amit csak mások tudnak) Külső értékelés: „belső vakság” elkerülése Elismerés: mintaadás a lemaradóknak KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.

(intézményi, fenntartói) Intézményi értékelések Vezetői pályázat PP felülvizsgálat IMIP éves értékelése Pedagógiai értékelés ÖNÉRTÉKELÉS félév 1. év 4. év 5. év Éves statisztikák (intézményi, fenntartói) Fenntartói értékelés + partneri mérések (+ teljesítmény értékelés) KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.

Minőség: (pozitív) érzelmek kiváltása A partneri igények, elvárások teljesülése pozitív érzelmeket kelt látens igények elragadtatás! megfogalmazott elvárások opciók, kompromisszumok alapvető elvárások KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.

KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Hat egyszerű lépés a jobb munkahelyi légkör felé: 1. Azonosítsd, hogy számodra (partnereid számára) mik teremtenek pozitív érzéseket, gondolatokat 2. Dolgozz ki ezek alapján jövőképet 3. Tűzz ki konkrét célokat, amelyek e jövőkép megvalósítását segítik 4. Dolgozz ki részletes megvalósítási tervet 5. Valósítsd meg a tervet 6. Ünnepeld meg, élvezd a megvalósítást és kezdd elölről... KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.

KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17. Köszönöm a figyelmet! KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport 2012. április 17.