Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK
Advertisements

Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Diplomát adó alapszakjaink:
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Nyíregyházi Főiskola Pedagógusképző Kar.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Eötvös József Főiskola Baja Neveléstudományi Kar
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A megújuló tanárképzés
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
LEGYÉL TANÍTÓ!.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS május 4.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Óvodapedagógus szak (BA)
A felsőoktatási képesítési keret tervezete és megvalósulása Magyarországon Derényi András.
A tanárképzés szerkezete
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Környezetmérnöki szak
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
Wiegersma: a tanácsadás szintjei
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
SZAKMAI GYAKORLAT Levelező tagozatos hallgatóknak SZEDMÁKNÉ DR. LAJTAI VIRÁG.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Lejtmenetből lendület
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Alkalmazott Humántudományok Intézete
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Csecsemő- és kisgyermeknevelő Alapszak
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA

Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak A képzés besorolása: Pedagógusképzés képzési terület, képzési ág: óvodapedagógus, tanító Megszerezhető végzettség, szint és annak ISCED besorolása: alapfokozat, bachelor BA Megszerezhető szakképzettség: Csecsemő és kisgyermeknevelő Képzési idő: 6 félév A képzés során összegyűjtendő kreditpontok száma: 180 kredit A meghirdetés kezdő tanéve: 2012/2013. tanév

A képzés célja Olyan pedagógiai szakemberek képzése, akik megfelelő fejlesztési és nevelési módszereket alkalmaznak az újszülöttkortól a 3 (legfeljebb 5) éves korig terjedő életszakaszban ellátásra szoruló csecsemők és kisgyermekek gondozása és fejlesztése érdekében. Segítik a célzott korosztály: egészséges testi és lelki fejlődését; érzelmi és társas kapcsolataik kialakítását, szocializációját; beszédkészségük és értelmi képességük fejlődését; támogatják a kisgyermekes családok nevelési tevékenységét.

A képzés célja Hallgatóink a képzésük során komplex gondozási, pedagógiai, pszichológiai és egészségügyi ismeretek birtokába juthatnak. A csecsemő- és gyermeknevelő-gondozó felsőfokú szakképzettséggel rendelkezőknek, bizonyos tárgyak teljesítése alól mentességet biztosítunk. Az alapképzést elvégző hallgatók számára lehetőség van tanulmányaikat mesterszakon folytatni.

A képzés főbb ismeretkörei Alapozó ismeretek között megtalálhatók: Társadalomismereti (pl. Társadalomismereti alapok-1) Egészségtudományi (pl. Gyermekgyógyászat-2) Pszichológiai (pl. Személyiségfejlődés és viselkedés zavarok- 3) Informatikai alapismeretek (pl. Informatika-1) Valamint szakmai nevelői képességeket fejlesztő alapismeretek. (pl. Kommunikáció-2) Általános szakterületi ismeretek közé tartoznak: a 0-3-(5) éves korosztályra és a családokra vonatkozó pedagógiai, pszichológiai, életvezetési elméleti ismeretek, gyakorlati munkaformák és módszerek.

A képzés főbb ismeretkörei Differenciált szakmai ismeretek: Fejlődéslélektani ismeretek (pl. A csecsemő és kisgyermekkor pszichológiája - 3) Korai fejlesztés módszerei (pl. Spontán érés támogatása, korai fejlesztés- 4-5) SNI gyerekek, multikulturális nevelés, szegregáció és integráció, (pl. Befogadó nevelés és szemlélet formálás -4) Együttműködés családokkal, (pl. A család rendszerszemlélete-1, Szülőkonzultáció és tanácsadás - 4) Egyéni és csoportos tanácsadási módszerek (pl. esetelemzés- 4-5) Szakmai gyakorlat: a képző intézményben végzett csoportos gyakorlati foglalkozások; külső intézménylátogatások.

Csecsemő- és kisgyermeknevelő felsőoktatási szakképzés FOSZK

Csecsemő- és kisgyermeknevelő felsőoktatási szakképzés FoSZk A felsőfokú szakképzések (OKJ) átalakuló rendszere. Gyakorlatorientált és magas szintű elméleti tudást is nyújtó oktatási forma. 4 féléves képzés – 120 kredit. Féléves szakmai gyakorlat. A képzésen szerzett kreditek beszámítása bizonyos alapszakokon.

További információ Szatmári Ágnes főiskolai tanársegéd, patronáló tanár Elérhetőségek: 06-42-599-400/2921mellék E-mail: szatmari.a@nyf.hu