Programozás III. Ismétlés (Grafikai lehetőségek WPF-ben)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Rajzolás WPF alkalmazásokban
Advertisements

Grafikai lehetőségek WPF-ben Egyszerű grafika (Shape-ek)
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
TÖMÖRÍTÉS. Fogalma A tömörítés egy olyan eljárás, amelynek segítségével egy fájlból egy kisebb fájl állítható elő. A tömörítési arány függ a fájl típusától,
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
V 1.0 Programozás III. Ismétlés (Grafikai lehetőségek WPF-ben) Visual utódok.
A felhasználói interfész tervezésének folyamata ● Folyamat: – a felhasználók együttműködnek a tervezőkkel, – prototípusokat készítenek a rendszer felületéről.
GUARDING YOUR BUSINESS ■ Linux disztribúciók és FreeBSD az upstream szemszögéből Czanik Péter Community manager syslog-ng upstream.
avagy a háromszög technika
Neumann János Informatikai Kar
Hogyan partícionáljuk meghajtónkat?
Internet tudományos használata
Egészséges táplálkozás
EN 1993 Eurocode 3: Acélszerkezetek tervezése
Ismétlés (Grafikai lehetőségek WPF-ben)
Gyűjtőköri szabályzat
Logo Országos Számítástechnikai Tanulmányi Verseny
Alhálózat számítás Osztályok Kezdő Kezdete Vége Alapértelmezett CIDR bitek alhálózati maszk megfelelője A /8 B
Programstruktúrák.
Az Internet megismerése
Technikai lehetőségek, korlátok, kihívások
Scilab programozás alapjai
Adatbázisok gyakorlat
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Adatok importálása, rendezése és szűrése
Programozás III. Gyakorlás.
LabVIEW bevezetéstől a feszültség-áram karakterisztikáig Vida Andrea
T.R. Adatbázis-kezelés - Alapfogalmak Adatbázis:
Programozás I. Gyakorlás egydimenziós tömbökkel Többdimenziós tömbök
Ismétlés (Grafikai lehetőségek WPF-ben) Visual utódok
Ez az én művem Készítsünk tájképet! Készítette: Puskás Rebeka
Animációk.
Primal Pictures - PRIMAL PICTURE INTERACTIVE ANATOMY
Primal Pictures - PRIMAL PICTURE INTERACTIVE ANATOMY
2. Bevezetés A programozásba
☺ Programozási környezetek Validátorok Fazekas Judit PTI 2010.
Adatbevitel, értékadás, típuskonverzió
A közfoglalkoztatás gyakorlati tapasztalatai
Business Mathematics
Számítógépes Hálózatok
Primal Pictures - PRIMAL PICTURE INTERACTIVE ANATOMY
AZ OKOSHÁZAK BEMUTATÁSA
Számítógépes vírusok.
Ismétlés (Grafikai lehetőségek WPF-ben) Visual utódok
Monitor(LCD).
Kimeneti egységek Nyomtatók.
Vonalkódok Kajdocsi László Informatika tanszék A602 iroda
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Készítette: Sinkovics Ferenc
Beépített assetek (Standard Assets).
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Oracle Adatbázisok kezelése c#-ban
A Microsoft SharePoint testreszabása Online webhely
MODERN VÁLLALKOZÁSOK PROGRAMJA
Köszöntjük kedves vendégeinket!
A szállítási probléma.
Matematika II. 5. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2015/2016. tanév
SQL jogosultság-kezelés
Mintaillesztés Knuth-Morris-Pratt (KMP) algoritmus
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Mesterséges neuronhálók és alkalmazásaik
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
A POWERPOINT 2007 újdonságai
Abacusan – ArTec Robotist Robotika
Kód tördelése és a megjelenés
Hagyományos megjelenítés
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
Előadás másolata:

Programozás III. Ismétlés (Grafikai lehetőségek WPF-ben) Drawing / Geometry objektumok TODO: A drawing automatikusan skáláz + GeometryGroup.FillRule!

Grafikai lehetőségek WPF-ben Shape-ek (System.Windows.Shapes.Shape leszármazottak) Egyszerű, előre elkészített grafikai alakzatok Toolboxban is szerepelnek FrameworkElement utódok: input, fókusz, események… Csak kevés számú (max 10-20) objektum esetén Drawing objektumok (System.Windows.Media.Drawing leszármazottak) Nincs belső támogatásuk input eseményekhez Nem képesek maguktól a megjelenésre, hosztoló objektumban kell őket elhelyezni Legtöbbször XAML-ból kezeljük Gyorsabb a Shape-eknél (max néhány 100 objektumig) Visual objektumok (System.Windows.Media.Visual) Legbonyolultabb, leggyorsabb (max kb. 10000 objektumig) XAML lehetőségek korlátozottak, mindig kódból kezeljük

Drawingok System.Windows.Media.Drawing osztály utódai Rajzokat reprezentálunk velük Nem képesek maguktól a megjelenésre, hosztoló objektumba kell őket helyezni GeometryDrawing Egyszerű kétdimenziós alakzatokból álló rajzokat lehet vele készíteni GlyphRunDrawing Szöveges adatokat lehet vele rajzolni ImageDrawing Határoló téglalapban lehet vele képet megjeleníteni VideoDrawing Audio- vagy videófájlt lehet vele lejátszani (van más megoldás: MediaPlayer típus) DrawingGroup Több rajzot lehet vele egybefoglalni

Drawingok hosztoló objektumai DrawingImage Segítségével a rajzot WPF-es Image objektumban megjeleníthetjük DrawingBrush Segítségével a rajzot ecsetként használhatjuk DrawingVisual Közvetlenül leírja egy objektum vizuális megjelenítését (később tárgyaljuk

Geometryk System.Windows.Media.Geometry utódai Kétdimenziós rajz szerkezetét részletezik, síkidomokat, egyszerű alakzatokat, vonalakat adhatunk meg velük Nincs grafikus megjelenésük, csak szerkezetet reprezentálnak! RectangleGeometry Téglalap alakzat reprezentálását teszi lehetővé. EllipseGeometry Ellipszis alakzat reprezentálását teszi lehetővé LineGeometry Vonal reprezentálását teszi lehetővé PathGeometry Vonaldarabok gyűjteményét foglalja magában GeometryGroup Több geometriát lehet vele egybefoglalni …

Képben megjelenített GeometryDrawing példa XAML kód: <Image Stretch="None"> <Image.Source> <DrawingImage> <DrawingImage.Drawing> <GeometryDrawing Brush="Black"> <GeometryDrawing.Geometry> <EllipseGeometry Center="10,10” RadiusX="10" RadiusY="10"> </EllipseGeometry> </GeometryDrawing.Geometry> </GeometryDrawing> </DrawingImage.Drawing> </DrawingImage> </Image.Source> </Image> WPF Image UI-elem létrehozása, forrásának beállítása DrawingImage-ben lévő rajz beállítása Rajzot alkotó geometria megadása GeometryDrawing-ban megadandó/megadható: Geometry, Brush, Pen

Képben megjelenített GeometryDrawing példa C# kód: DrawingImage drawingImage = new DrawingImage(); GeometryDrawing geometryDrawing = new GeometryDrawing(); geometryDrawing.Brush = Brushes.Black; geometryDrawing.Geometry = new EllipseGeometry(new Point(10, 10), 10, 10); drawingImage.Drawing = geometryDrawing; image.Source = drawingImage;

Példa Szöveg megjelenítése Geometryként FormattedText osztály BuildGeometry függvényével csináljuk Több Geometry összefogása egy GeometryGroupba A GeometryGroup önmaga is Geometry, így tudunk több komponensből álló geometriákat csinálni EllipseGeometry ellipszis = new EllipseGeometry(new Point(10, 10), 10, 10); FormattedText text = new FormattedText("Ez itt az ellipszisem.", CultureInfo.CurrentCulture, FlowDirection.LeftToRight, new Typeface("Tahoma"), 16, Brushes.Black); Geometry textGeometry = text.BuildGeometry(new Point(10, 20)); GeometryGroup group = new GeometryGroup(); group.Children.Add(ellipszis); group.Children.Add(textGeometry); geometryDrawing.Geometry = group;

Feladat

Feladat-kiegészítés Ha a játékos végzett az adott pályával, automatikusan töltődjön be egy másik Minden pályánál mérjük az időt, ami alatt megoldja a játékos (System.Diagnostics.Stopwatch osztály) Lehessen megjeleníteni a pályák megoldási idejét (GeometryDrawinggal rajzolt) grafikonon egy új ablakban