A 7 Szokás támogató háttere tehetséges tanulóknál

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Advertisements

ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Feltehetek egy kérdést?
VIIII. Szalvéta bemutató
Az edzői hatékonyság pszichológiája
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Partnerség.
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
EZ A MUNKA ÜZLETI LÉPÉSEK. Elvisszük a hírt mindenkinek, mert keressük azokat, akik: •Változtatni akarnak (a körülményeiken) •Ambiciózusak (tesznek érte)
A VALÓSÁG ILLÚZIÓ.
Felkészítés az örömeteli együttműködésre otthon és az iskolában
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
A SIKERES ÉLET TITKA.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Készítette: Novák Edvin
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Sokan csak azért beszélnek, mert azt hiszik
“13 tanács egy életre".
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
10 RÓZSA SZÁL Önnek.
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Fülemüle informatika verseny
Bármit elérhetsz amit szeretnél, csak tudnod kell, hogyan formálj öntőmintát hozzá saját gondolataidból.
Amint fent, úgy lent. Amint belül, úgy kívül.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
Az én szüleim és a te szüleid
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Resztoratív módszerek az iskolában
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A BOLDOGSÁG TITKA.
Hiszek egy Istenben, mindenható Atyában, mennynek és földnek Teremtőjében.
mint ami mások szerint szükséges!
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Vallomások Vallomások Az igazat mond, ne csak a valódit!
A KOGNITIVIZMUS HATÁSA A SZEMÉLYISÉG TANULMÁNYOZÁSÁRA.
Maximális teljesítmény
Sokan csak azért beszélnek, mert azt hiszik a hanggal könnyebb bánni, mint a csönddel.
Önmenedzselés Előadó: Selmeci József Csongor. Változó külső és belső világunk A körülöttünk folyó változások egyik legfontosabbika az, hogy megnőtt a.
Agykontrollos továbbképző éveseknek
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Gyakorló óra 5/12.
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
Innovációt támogató megoldások: „Halad, aki megindult” ZALAEGERSZEG, 2015.SZEPT.30. JÓ GYAKORLATOT MEGOSZTÓ KONFERENCIA.
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
JÓ REGGELT !.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Előadó: dr. Stankovics Éva
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
Miért válaszottam a BME-VIK-et?
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Előadás másolata:

A 7 Szokás támogató háttere tehetséges tanulóknál XII. Klebelsberg Pedagógiai Nap Tehetséggondozó konferencia Gálovics Edit

Lehetőség

Megpróbáltuk…

Miről is van szó? Szokás paradigma befolyásolási kör döntés felelősség érzelmi bankszámla bátorság figyelem egyensúly siker nyer-nyer nagy kövek értő figyelem Kapcsolat proaktív töltekezés vezetés

Mindenki szeretne valamit…

Hogy is van ez? Az életterünk olyan, mint egy olyan futball-meccs, amit egy lejtős, kör alakú pályán játszanak, ahol számtalan kapu és sok labda van. Mindenki a saját kapujára játszik. A bíró folyton csak sípol, hogy betartassa a szabályokat – ezzel persze zavarja a játékosokat. A játékot mindenki nagy odaadással játssza.

Kihívások, amit tapasztalunk A tehetséges diák mindent akar A tehetséges diák csak azt akarja, amihez kedve van A tehetséges diák megy az árral A tehetséges diákból mindenki bajnokot akar faragni A tehetséges diák időhiánnyal küzd A tehetséges diák nem tudja eladni magát A tehetséges diák örlődik magában A tehetséges diák mélyvízben úszik, süllyed, emelkedik A tehetséges diák szárnyra kel….

Akaraterő és „nemakarom” erő

SEMMILYEN CÉL NEM KEDVEZ ANNAK, AKI NEM TUDJA MILYEN KIKÖTŐBE TART Mi a te okos célod? Konkrétan, mit is akarsz az élettől? Honnan fogod tudni, hogy elérted-e a célod? Mit tartasz ebben kihívásnak, erőfeszítést igénylőnek? Melyek a szükséges erőforrások, amelyek segítik a célok elérését, Mennyi időt adsz magadnak a megvalósításra?

A szokás A szokások azok a dolgok, amelyeket automatikusan teszünk. Azt jelenti, hogy rendszeresen teszünk valamit, többnyire anélkül, hogy gondolkodnánk rajta. A szokások fontos részei az életünknek. A szokások alakítanak bennünket. Vagy mi alakítjuk a szokásainkat? Miért könnyebb jó szokást kialakítani, mint a rossz szokást elhagyni? 21 nap Téma: JÓ SZOKÁSAIM ROSSZ SZOKÁSAIM  

Bátorság zóna és befolyásolási kör   Olyan szokások, amelyekre nem figyelünk eléggé, ezért változtatásra érdemesek!   Olyan szokások, amelyek pozitív példaként állítandók mások elé

Diáknaptár, szokásalakítás, figyelek magamra

Új fogalom K A P C S o L T Á B R O G V Z D Ö N É I E M Í 1.Az emberek közti bizalom az alapja, a társas lét lényege 2.Lehet a lótusz is ilyen 3. Van, akinek az inába szokott szállni 4. Általában 21 nap alatt ezt lehet tenni egy szokással (főnévként) 5. Lehet jól és rosszul is tenni 6. Azt jelenti, hogy 1+1 az több mint 2, idegen szó 7. Nem lehet véka alá rejteni 8. Van betéti és kivéti oldala, lehet pénzügyi vagy kapcsolati és érzelmi is 9.Lehet pro és re   K A P C S o L T Á B R O G V Z D Ö N É I E M Í

Sofőr-utas kérdés Reaktív viselkedés (körülmények) Proaktív viselkedés (én döntök) Egyszerűen ilyen vagyok, én ezt nem tudom megcsinálni, nincs rá több időm.    Átnézem, mit tettem eddig és változtatni fogok az időbeosztásomon. Én már csak ilyen vagyok. Másként is viselkedhetek, megváltozom.

FÜGGETLENSÉG, VEZETEM ÖNMAGAM Függetlenség Függetlenség Önállóság Gondoskodás önmagamról Én irányítom magam Felelős döntések sorozata… FÜGGETLENSÉG, VEZETEM ÖNMAGAM

Tantermekben…

A támogatás lényege Szemléletet alakítunk… Érdekeltséget teremtek, ennek felismerésére és alkalmazására alakítok ki új szokásokat: te döntesz, vagy más dönt helyetted Megtanulni másként is gondolkodni, mint eddig! Törődni magunkkal, az érzéseinkkel, az életünkkel! Megismerni önmagamat, felfedezni, miben vagyok tehetséges! Megéri proaktívnak lenni!

Szemlélet: tudatosan törődök magammal MAGAMRA FIGYELEK Mit jelent ez számomra? Milyen tervem lehet ezzel kapcsolatban? Miért jó ez nekem? Hogyan tudok proaktív lenni? Milyen lehetőséget rejt? Felismerem-e? Mit érdemes figyelembe venni, amikor döntök? Melyek lesznek a sarokköveim? Van időm vagy lesz időm rá? Van elég akaratom hozzá? Most akkor a félelmen dönt vagy én? Mikor fogok magammal törődni?

Szemlélet:figyelemmel kísérem a tanulási utam FELADATRA FIGYELEK Hogyan működik ez nálam? Ezt a feladatot hogyan tudom eredményesen teljesíteni? Hogyan szerzek jártasságot benne? Honnan hova szeretnék eljutni? Ki fog segíteni a feladat megoldásában? Mi lesz az első lépésem? Ez most fontos vagy sűrgős nekem? Miért válik ez a feladat hasznomra?

Szemlélet: másokra figyelek Hogyan integráljuk közösen? Van még valami, amit jobban vagy másképp lehetne tenni? Ez jól működik, hogyan tudom másokkal is megosztani? Hogy lesz ebből közös győzelem? Mi a közös tervünk? Mi ebben az én felelősségem? Legutóbb hogyan tettük? Mit érdemes változtatni most? Figyelek rád! Te is érted, amit mondok? Így sokkal jobban megy! Gyengeségből erősséget!

Emlékeztetésként…. 1. szokás: Légy proaktív! Te vagy a felelős! 2. szokás: Tudd előre, hova akarsz eljutni! Készíts tervet! Ne fogadd el a középszerűséget! 3. szokás: Először a fontosat! Előbb a munka, aztán a többi! Ne a sürgős irányítson! Ütemezd nagy köveket! 4. szokás: Gondolkodj nyer-nyerben! Mindenki nyerhet! 5. szokás: Először érts, aztán értesd meg magad! Hallgass, mielőtt beszélsz! 6. szokás: Teremts szinergiát! Együtt jobb! 7. szokás: Élezd a fűrészt! Törekedj az egyensúlyra! Töltődj fel, ne égj ki!

Egy kis kitekintés…. A jobb alsós oktatás több millió forinttal növeli a diákok későbbi jövedelmét – mutatja be meggyőzően egy amerikai tanulmány. Az alsós osztály hatása a nyolcadikos kompetenciamérés pontszámára kicsi, viszont a felnőttkori jövedelemre nagy, azt sugallva, hogy nem az alsóban megszerzett tárgyi tudás, hanem az akkor elsajátított szociális és kommunikációs készségek számítanak! http://index.hu/gazdasag/defacto/2016/04/11/hatalmas_az_alsos_oktatas_hatasa_a_feln ottkori_jovedelemre/

Köszönöm a figyelmet! Gálovics Edit szakmai intézményvezető-helyettes gedit@klebi.sulinet.hu