Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, 2009. november 30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Változó tudás kompetencia alapú oktatási programok, befogadó közoktatás TÁMOP Szolnok, június 24. Puskás Aurél szakmai vezető Hálózatkoordináció.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Jó gyakorlatok specifikációja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Alkotó közösségek, támogató környezet - hálózati tanulás A TÁMOP kiemelt projekt átfogó céljai, közoktatás-fejlesztési irányvonalai Budapest Főváros.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Oktatásfejlesztés EU-s támogatással Bedő Ferenc Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia intézmények szerepe a pedagógiai innovációban.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, 2009. november 30.

Egy sikeres oktatási rendszer önmagában ugyan nem garantálja a gazdasági fellendülést, ám minden bizonnyal egyik előfeltételének tekinthető. Ugyanez mondható el a társadalom minőségének javításához való hozzájárulásról is. (Michael Barber, 1997) Az életnek tanulunk?

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv közoktatás-fejlesztési céljai A kulcskompetenciák hatékony fejlesztése, a kompetencia alapú oktatás módszertani kultúrájának meghonosítása A területi különbségek és a szegregáció csökkentése, törekvés az egyenlő hozzáférés biztosítására A források költséghatékony felhasználása A teljesítmények mérése, alulteljesítés esetén beavatkozás Hálózati tanulás támogatása, jó gyakorlatok és szolgáltatások biztosítása

A várt hálózati tevékenységek kulcsszavai: A hálózati tanulás kultúrájának drámai megerősíté-se nélkül nem teljesíthetők az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Programjának stratégiai elvárásai. A várt hálózati tevékenységek kulcsszavai: fejlesztéskoordinációs hálózat referenciaintézmények jó gyakorlatok saját innováció mesteróvodák bázisiskolák konzorciumok intézmény integráció komprehenzív modell regionális koordináló szervezetek

Alapok, hagyományok Soros projektek - Önfejlesztő iskolák Comenius programok Alternatív és reformpedagógiák Ökoiskola hálózat Innovatív iskolák - IKT MAG-projekt Arany János Programok Civil erőforrások: MIASZÖSZ, AME, GOSZ…

Nemzeti Fejlesztési Terv 2004-2008 Új közoktatási hálózatok: Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központok TISZK konzorciumok Országos Oktatási Integrációs Hálózat: módszertani műhelyek Sulinet – IKT fejlesztő pedagógusok SNI konzorciumok Tehetségpontok

Más kiemelt projektek: 3.1.8 ; 3.3.1… társ ellátórendszerek Közoktatás-fejlesztési konstrukciók: TÁMOP OKM Educatio Kft., OFI Eltérő oktatási igényű tanulók SNI, EGYMI, tehetség- gondozás… 3.4.1 3.4.2 3.4.3 3.1.6 Kiemelt projekt 3.1.1 Más kiemelt projektek: 3.1.8 ; 3.3.1… Pedagógus tovább- képzés 3.1.5 Regionális hálózat 3.2.2 3.1.2 Új program- csomagok kompetencia- területekre Pályázatok: Komplex természet- tudomány Aktív állampolgárság Vállalkozói készségek… Szolgál- tatók SZOLGÁLTATÓI KOSÁR Helyzetelemezés Képzés Mentorálás Hálózati tanulás Programcsomagok Esélyegyenlőség Jó gyakorlatok Folyamat-tanácsadás Önfejlesztés Egységes iskola Fenntarói pályázatok 3.1.4 intézmények pedagógusok gyermekek, tanulók társ ellátórendszerek fenntartók szülők civil partnerek Fel- készített szakértők Referencia Intézmé- nyek.

Fejlesztéskoordinációs hálózat Régióközi koordináció Specifikációk Hálózati tanulás Referenciahely felkészítés Komprehenzív modellek Szolgáltatói kosár Jó gyakorlatok közzététele… 3.2.2 régió 3.1.1 kiemelt projekt 3.2.2 régió Felkészítési portfólió Referencia-intézmények: Integráció Inklúzió Kompetencia-fejlesztés Alternatív pedagógiák Komprehenzív iskola Gyakorlóhelyek…

A TÁMOP Szolgáltatói kosár Helyzetelemzés X Képzés x Mentorálás IPR-SNI Hálózati, horizontális tanulás Programcsomagok Folyamat-tanácsadás Jó gyakorlatok Önfejlesztés Mikrotérségi integráció Térségi együttműködés Mérés, értékelés Elérhető szolgáltatások, és minőségük biztosítása A pályázók munkájának koordinációja Hiányterületek feltárása, a stratégiai tervezés támogatása

Adatbázisok közzététele, felületmegosztás a régióval Az Educatio és a közoktatás-fejlesztési Regionális Koordináló Szervezetek együttműködésének főbb területei Adatbázisok közzététele, felületmegosztás a régióval Jó gyakorlatok publikációja Referencia-intézmények régiós partnerhálózatának kialakítása, felkészítése, minősítése, bővítése Továbbképzések rendszerezett ajánlati listája a TÁMOP Szolgáltatói kosárban

A fejlesztési területek fehér foltjainak feltárása Az Educatio és a közoktatás-fejlesztési Regionális Koordináló Szervezetek együttműködésének főbb területei aa A tanácsadói, képzési szolgáltatások regionális szintű minőségbiztosítása, értékelése A kistérségek szintjét elérő szolgáltatói pontok kialakítása a disszemináció érdekében A fejlesztési területek fehér foltjainak feltárása Munkakonferenciák, rendezvények, felkészítések: kistérségi, mikrotérségi hálózati tanulási formák A projekt közös kommunikációja…

Támogató környezet Tartalom-fejlesztés, tankönyvi kínálat Képzések, tanácsadói kínálat fejlesztése A fejlesztő intézmény munkája Kompetencia alapú oktatás SNI tanulók együttnevelése Oktatási integráció Tehetséggondozás Intézményi és pedagógiai folyamatok mentorálása Regionális szakmai koordináció, támogató kapacitások szervezése

A „Jó gyakorlat” olyan innovatív folyamat, módszer, cselekvés, eszközhasználat együttese, amely az intézményi gyakorlatban, működésében megtapasztalható. Több éve sikeresen és hatékonyan alkalmazott, kipróbált, ezért eredményesen adaptálható, fenntartható, fejleszthető, dokumentálható. Az átvett innováció a továbbiakban a felhasználók által is elismert szolgáltatásként képes működni.

A referencia-intézmény Egyedi, működésében koherens, más intézmények számára is példaértékű, gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkező és ezt publikálni, valamint szolgáltatásaiban átadni képes intézmény.

A Dél-dunántúli OP – Akcióterv Közoktatási cél a feladatellátás intézményintegráción alapuló infrastrukturális fejlesztése. Mikrotérségi alapon, racionálisan és hatékonyan szervezett, mindenki számára hozzáférhető, esélyegyenlőséget biztosító, szakmai tartalmában a kulcskompetenciák fejlesztésére alapozott, integrált intézményi hálózat kiépítése, az azonos minőségű szolgáltatás nyújtása és a gazdaságos működtetés érdekében.

Kiemelt cél a hosszú távú működésre alkalmas közoktatási intézmények korszerűsítése, továbbá hogy a helyi adottságok talaján létrejött, különböző jellegű együttműködések révén a területi különbségek minimálisra csökkenthetők legyenek. Sajátos nevelési igényű és hátrányos helyzetű gyerekek tekintetében szegregáló vagy szegregációt eredményező oktatás-szervezés főszabályként kizáró ok.

A Dél-dunántúli OP - Akcióterv Indikátorok: Az országos kompetenciamérésen a minimális tudáskritériumoknak eleget nem tevő tanulók arányának csökkenése évfolyamonként (6., 8., 10.évf.) szövegértésből és matematikából A többcélú közoktatási intézmények szolgáltatásaival érintett 0-18 éves korúak arányának növekedése

Az Oktatási Kerekasztal javaslataiból http://oktatas A behozhatatlan induláskori lemaradások megelőzése, a szegregáció csökkentése Prevenció már a kora gyermekkorban A védőnői hálózat teljeskörűvé tétele A kisgyermekkori fejlesztés intézményrendszerének bővítése Az önkormányzati rendszer teljes átalakítása A közoktatási feladatellátási kötelezettség kistérségi szintre kerülése Kistérségi oktatási tankerületek létrehozása

Köszönöm a figyelmüket! Puskás Aurél szakmai vezető TÁMOP 3.1.1 Hálózatkoordináció aurel.puskas@educatio.hu 06/70 451-8700