ÁRPOLITIKA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Termékpolitika Fő kérdései Termékfejlesztés Terméktervezés
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Árpolitika, értékesítési politika, kommunikációs politika
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Termék és márka politika
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
Teljesítménytervezés
Beruházások elemzése Beruházás: tárgyi eszközök létesítésre, a tárgyi eszköz állomány bővítésére irányuló műszaki – gazdasági tevékenység. Jellemzői: Nagy.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Jogi és menedzsment ismeretek 6.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árképzés a vendéglátásban
Árpolitika a turizmusban
9. ÁRPOLITIKA ár: A termék és szolgáltatás pénzben kifejezett ellenértéke. Az a pénzmennyiség, amelyért megvehetjük vagy eladhatjuk az adott terméket vagy.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Árpolitika, értékesítési politika, kommunikációs politika
Magyar vásárlók ártudatossága
4. Előadás: FEDEZET október 25..
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Értékesítési csatornák
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Mekkora készletet tartsunk?
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Marketing BA 2. Az árpolitika alapjai
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Marketing mix.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Vállalatgazdaságtani alapfogalmak
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Gépészmérnöki kar BSc Levelező képzés szeptember-október
Kereslet-rugalmassági számítások
Termék & Márka Kopcsay László.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
Ár, árstratégiai döntések
Vállalati Gazdaságtan
Az árképzés szempontjai
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Kisvállalati marketing III.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
az Akasztói Szikiponty
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
2/18/2018 Marketingterv Név.
Az árképzés pszichológiája
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A piac és a piacgazdaság
Tanulási görbék.
A marketinginformációs rendszer
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

ÁRPOLITIKA

1. Az ár fogalma (marketing értelemben) Áron egy termék, vagy szolgáltatás tulajdonjogának megszerzéséért kért pénzmennyiséget értünk.

2. Az árnak fedeznie kell a termelés előtti fázisban felmerülő ráfordításokat, állandó és változó költségeket, a marketing költségeit, a termék piaci kockázatait: fejlesztés, bevezetés. a nyereséget.

3. Az árpolitika céljai a termelés és az ár stabilizálása, adott piaci részesedés elérése, hosszú- és rövidtávú profit maximalizálása, versenytársak leküzdése, fejezze ki az állam preferenciáit és diszpreferenciáit, a forgalomnövekedés maximalizálása, a túlélés biztosítása, a belépők elbátortalanítása.

4. AZ ÁRAKAT MEGHATÁROZÓ TÉNYEZŐK a fogyasztók: árrugalmasság, jövedelemrugalmasság, a költségek: pl.: fedezeti pont, a kormányzat: törvények, jogszabályok, az értékesítési csatornák: hipermarketek nyomása, a verseny: erőssége döntő.

5. Az árképzés elvei a termelési költségek elve, a versenytársak viselkedésének elve, a keresletalakulás elv, a profit elve.

6. Költségelvű árképzés 6.1. A módszer lényege: a beszerzési ár, valamint a termelés, ill. a forgalmazás során felmerülő költségek, valamint az elvárt hozam alapján alakítja ki az eladási árat. 6.2. Kritikus mennyiség: fedezeti pont lényege: ezt már mindenki ismeri!!

6. Költségelvű árképzés 6.3. A módszer hátrányai nem mindig lehet meghatározni az egy termékre jutó fix ktg.-et, nem veszi számításba a keresleti korlátokat, azaz a piac korlátlan bővülésre számít nem veszi figyelembe a kapacitás korlátokat sem. Tapasztalati görbén (tanulási görbén) az egységnyi termékre fordított költség és a gyártás és értékesítés során szerzett vállalati tapasztalat közötti inverz kapcsolat grafikus ábrázolását értjük.

7. KERESLETTŐL FÜGGŐ ÁRKÉPZÉS A termékéletgörbe kül. szakaszaiban más árkialakítási elvet érdemes követni. 7.1. Bevezetéskor alkalmazott árképzés: 7.1.1.Behatolásos árstratégia: a felmerült költségek alapján számítható árhoz képest alacsonyabb árral jelenünk meg a piacon. Feltételei: - mivel a fix ktg > vált.ktg. ezért a ktg. elvű árképzés nem versenyképes, - azt feltételezik, hogy a fajlagos ktg.-ek csökkenni fognak, - alacsony árral könnyebben lehet nagyobb részesedést szerezni.

7. KERESLETTŐL FÜGGŐ ÁRKÉPZÉS 7.1.2. Lefölözéses árstratégia: a vállalat magas indulóárat határoz meg, hogy ezáltal extraprofitot realizáljon, a kisebb mennyiség előállításának költsége nem annyira magas, a magas induló ár nem fogja vonzani a versenytársakat, a magas ár kiváló termék képzetét kelti. már az elején szeretnék realizálni a további fejlesztésekhez szükséges nyereséget,

7. Kereslettől függő árképzés MEGNEVEZÉS PROMÓCIÓ MAGAS ALACSONY ÁR GYORS LEFÖLÖZÉS LASSÚ LEFÖLÖZÉS ALA-CSONY GYORS BEHATOLÁS LASSÚ BEHATOLÁS

7. Kereslettől függő árképzés 7.2. Növekedés és érés árcsökkenés: lefölöző árstratégia esetén védekező jellegű árcsökkentés, támadó jellegű árcsökkentés, áremelés: behatoló árstratégia esetén, kihívó áremelés, árfelhajtás: versenytörvény tiltja.

7. Kereslettől függő árképzés 7.3. Telítődés és hanyatlás: az árat fedezetig lehet csökkenteni, Nyereség nem képződik, de a költségek megtérülnek,

8. VERSENYTÁRSAKHOZ IGAZODÓ ÁRKÉPZÉS 8.1. Követelmények, elvárások: jól kiválasztott szegmentumot vett célba, agresszív stratégiával el tudja érni, hogy a piaci részesedése nőjön, terméke markánsan eltér a többi piacon lévő terméktől.

8. VERSENYTÁRSAKHOZ IGAZODÓ ÁRKÉPZÉS 8.2. Az árképzést befolyásoló tényezők: termékpiac árérzékenysége, a piachelyzet, a kiszolgált szegmentum árszintje, a kínált termék, a piac szerkezete, nem árjellegű szerződéses feltételek száma, minőség és szolgáltatás fontossága.

9. Fogyasztói árelfogadás 9.1. Belső referencia ár: az az érték, amelyet a fogyasztó egy adott áruért indokoltnak tart megadni.

9. Fogyasztói árelfogadás 9.2. A fogyasztói árelfogadást befolyásoló tényezők: az egyediség, a helyettesíthetőség, az előnyök, az áruvásárlás nagysága, az összehasonlítás bonyolultsága, a költségcsökkentés lehetőségei, a kiegészítő kiadások, a minőség / ár kapcsolat, a tartalékolás,

9. Fogyasztói árelfogadás 9.3. A vevők reakciója az árcsökkenésre: a termékkel baj van, a cég pénzügyileg rosszul áll, megszűntetik a termék gyártását, az ár tovább fog esni, tehát érdemes várni.

9. Fogyasztói árelfogadás 9.4. Az áremelkedés lehetséges pozitív üzenete: a termék keresett, venni kell belőle érdemes megvenni, mert megéri.

10. Az eladási árak kialakításának szempontjai a fogyasztók jövedelmi szintje, a termék piaci helyzete, a termék beszerzési ára, a termék forgalmazási költségei, az áru jellege, a fogyasztók értékítélete, az új termék elfogadásának sebessége, a vállalkozás árpolitikai elképzelései, az árak kialakítására vonatkozó jogszabályi előírások

11. Árdifferenciálás 11.1. Fogalma: Árdifferenciálásról van szó, amikor ugyanazt a terméket különböző vevőknek eltérő áron értékesítjük.

11. Árdifferenciálás 11.2. Árleszállítások és árengedmények: skontó: készpénzfizetés esetén, mennyiségi engedmény: nagy tételben történő vásárlás esetén. funkcionális engedmény: bizonyos feladatok átvállalása esetén (raktározás, eladás, szállítás szezonális engedmény: a főszezonon kívüli vásárlás esetén. beszámítás: csereakciók, promóciós beszámítás – ha a kereskedő is részt vesz a termelő reklámkampányában.

11. Árdifferenciálás 11.3. Promóciós árképzés: reklámár: növeli a forgalmat, de ronthatja a termék image-ét, alkalmi ár: egyes időszakban alkalmazzák, pl. holt idény pénzvisszatérítés: pl. szelvényvisszaküldés esetén csereakció: árbeszámítás törzsvásárlói kártyák: ajándékok, árkedvezmények hitelkártyák: kamatmentes vásárlás árgarancia: ha olcsóbbat talál, különbözet vissza kuponok: árengedményre jogosít árucsomagok: a csomagok ára alacsonyabb alacsony kamatú részletfizetés, lélektani árengedmény: pl: régi ár 385– új ár 319 Ft

11. Árdifferenciálás 11.4. Megkülönböztető árképzés: amikor a vállalkozás egy terméket több áron értékesít, vásárlói szegmentumok szerinti árazás: pl: nyugdíjasok, diákok kivételezés szerinti árazás: fehéráruk, kereskedelmi márkák. az idő szerinti árazás: pl: telefondíjszabás.

12. TISZTESSÉGTELENNEK MINŐSÜL AZ ÁR ha az áru ára nem áll összhangban a minőséggel, ha az áru ára indokolatlan közvetítői díjat tartalmaz, ha olyan ráfordításokat is érvényesítenek az árban, amit jogszabály tilt, ha alaposabb indok nélkül alacsonyabb áru termék helyett magasabb áruterméket hoznak forgalomba, ha eltér a hatóságilag megállapított ártól.