Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
Advertisements

Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Az új OKJ és a duális képzési rendszer. Az OKJ, nem cél, hanem eszköz  Nem önmagáért van, nem élhet önálló életet, a szakpolitika célját kell, hogy szolgálja.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Az OKJ kialakításának elvei és az új szakképesítések bevezetése
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Dr. Kovács László Főtitkár
Becslés gyakorlat november 3.
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
1993-as közoktatási törvény
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A klinikai gyógyszerészet jövőképe a köztestületi célrendszerben
Compliance és Corporate Governance
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Az új OKJ és a duális képzési rendszer
a hatékonyabb munkába segítésért
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A Delegáció 7 Szintje.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
AZ ÚJ TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOK ALAPJÁN BEKÖVETKEZETT TISZK ÁTALAKÍTÁSOK HELYZETE ÉS NYOMON KÖVETÉSE A kutatás az NGM felkérésre az NFA KA 3/2013 KÓDSZÁMÚ „JAVASLAT.
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Az OKJ kialakításával kapcsolatos fejlesztőmunka tapasztalatai és eredményei Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK Székesfehérvár, 2011. november 08.

Célok az új OKJ rendszerrel kapcsolatban: Piaci igényeket folyamatosan kielégíteni képes Átlátható, ésszerű, felhasználóbarát Élethosszig tartó tudást biztosító életpályát nyújt Biztosítja a továbblépés, tanulás, átképzés feltételeit Rugalmasan kezeli a változásokat és a folyamatos fejlesztéseket Illeszkedik az aktuális nemzetközi klasszifikációkhoz (ISCED,EKKR, OKKR) Világos hozzárendelést kell definiálni az OKJ és a FEOR-08 rendszer között

Fejlesztés folyamata Elemzések, statisztikák felhasználása Hatályos OKJ szakképesítéseinek felülvizsgálata Alapelvek meghatározása Párhuzamos konzultációk a szakmai teamek között Országos véleményezés

Elemzések, statisztikák: Az elmúlt 3 évben vizsgázók létszáma szakképesítésenként Beiskolázottak létszáma 2010/2011 RFKB döntési táblázatok a gazdaság igényeinek felmérése alapján FEOR munkakörökben foglalkoztatottak száma FEOR munkakörökhöz kapcsolódó szakképesítések

Szakértői fejlesztő teamek Minisztériumi, államtitkári delegáltak Szakmai szervezetek Egyéb külső szakértők

Rendezőelvek a szakképesítések számának csökkentéséhez Jelenlegi struktúra megtartása 55-ös szint kikerülése az OKJ-ból FEOR-08 rendszerhez igazítva Széles tudásbázisú LLL stratégiához megfelelő alapot nyújtó szakképesítéseket kell tartalmaznia Képzési idő meghatározása: iskolarendszerű képzésben legalább 1 év (1000 óra), egyéb felnőttképzésben minimum 300 óra időtartamú szakképesítések létjogosultsága az OKJ-ban Részszakképesítés Szabályozott v. hatósági hatókörbe „életpályamodell”, továbblépés, átképzés lehetősége

Tapasztalatok: OKJ-ban tartás: rang, presztízs Szakmai szervezetek: rugalmasak, gazdasághoz igazítják az igényeket Minisztériumok: hatékony csökkentés, szakmai szervezetek széleskörű bevonása a fejlesztésbe

Példa:

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! gubicza.zsanett@mkik.hu