Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, október 26. MLSZ Játékvezetői Bizottság.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
HHR.
középfokú felvételi eljárás
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Általános iskola eredménye, értékelése
BTMN.
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Belügyi Rendészeti Ismeretek
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Érettségi tájékoztató 2019
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A tehetséggondozás kihívásai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka

Intézményünk környezete Intézményünk székhelye Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyében, Mátészalkán van A város 4 középiskolája közül kizárólag a mi iskolánkban folyik mezőgazdasági képzés A megyében viszonylag kevés tisztán mezőgazdasági profilú középiskola van Pozitívum, hogy jól kiépített kapcsolatokkal rendelkezik az iskola és Mátészalka nagy vonzáskörzettel rendelkezik. Negatívum, hogy a munkaerő-piac felvevőképessége igen alacsony Iskolánkban jelenleg 502 diák tanul Az oktatás 6 évfolyamon, 18 + 1 osztályban folyik

Az iskola rövid története, infrastruktúrája Az iskolát 1927-ben alapították 1930-ben kapta meg a jelenleg is használatban lévő épületegyüttest 1962-ben vette fel Baross László nevét Az iskolához tartozik a 182 férőhelyes kollégium Biztosított a sportolási lehetőség A gyakorlati oktatásnak teret biztosító Tangazdaság (Ópályi)

Legfontosabb céljaink a munkaerő-piaci helyzet figyelemmel kísérése és a fellépő igényeknek megfelelő képzési rendszer kialakítása magas színvonalú tudással rendelkező, érettségizett fiatalok kibocsátása, akik alkalmasak a szakirányú illetve az egyéb felsőfokú képzésbe való bekapcsolódásra. Az érettségire épülő szakképzés bővítése A tanulók testi, értelmi, érzelmi és erkölcsi fejlesztése, melynek révén igen értékes és hasznos tagjai lehetnek társadalmunknak A tanulóink felkészítése a kétszintű érettségire

A Mérés - Értékelési Csoport működése A csoport felépítése A Mérés - Értékelési Csoport jelenleg négy fővel működik. A tagok közül ketten már rendelkeznek mérés - értékelési tanúsítvánnyal, ketten pedig a következő hónapban fognak részt venni a tanfolyamon. A csoport tagjai szabad idejükben végzik a felmerülő feladatokat Eddigi tevékenységünk: Októberben elkészítettük az iskola első, tudatos közvetlen partneri elégedettség mérését, illetve értékelését Tevőlegesen részt vettünk a SZÖM I. szintjéhez szükséges dokumentáció elkészítésében Rendszeres, jól működő kapcsolatot tartunk fent a szakértőnkkel Tudatos mérőlapokat készítünk

A Mérés - Értékelési Csoport működése 2007-re tervezett feladatok A mérés-értékelés rendszer hiányosságainak kiküszöbölése A meglévő kérdőívek felülvizsgálata A II. félévre tervezett közvetlen partner elégedettség mérés elvégzése A kapott eredmények összevetése az októberi mérési eredményekkel Új intézkedési tervek kidolgozása a kapott eredmények alapján Felkészülés a SZÖM II. szintjének teljesítésére A már meglévő intézményi dokumentumok vizsgálata, kiegészítése

TEVÉKENYSÉG ALAPÚ OKTATÁS A 9. évfolyamon végzett kompetencia mérés eredményei, fejlesztési koncepció Az alap kompetenciák (írás, olvasás, nyelvi kommunikáció, számolás) erősítése Csoport bontás matematika, magyar, nyelv és gyakorlati órákon Lehetséges megoldások, ötletek kidolgozása a munkaközösségek által A hátrányos helyzetű gyerekek alul motiváltságának megszűntetése PROJEKT MÓDSZER TEVÉKENYSÉG ALAPÚ OKTATÁS

A projekt módszertan bevezetése Két osztályban indult meg a kezdeményezés Egy nap alatt egy tanboxot dolgoz fel egy osztály több tanár segítségével A dokumentáláshoz projektlapot készítettünk Minden projekt napról fényképes dokumentáció is készül Tapasztalat: Ambivalens, de mégis inkább pozitív fogadtatás A diákok aktivitása, bevonhatósága nőtt

Köszönöm a figyelmet. elérhetőségek: 4700 Mátészalka, Baross L Köszönöm a figyelmet! elérhetőségek: 4700 Mátészalka, Baross L. út 12-14 www.barossl-msz.sulinet.hu fejer.eva@freemail.hu