A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ Polgári Válságkezelési Alosztály Felkészítés a rendőri békefenntartó tevékenységre ENSZ BÉKEFENNTARTÁS REFORMJA.
1.  4/1999. (Bk.6.) a minisztérium szervezetei és a belügyminiszter irányítása alá tartozó önálló szervek áldozatvédelmi feladataira  ORFK vezetője.
Budapest, október 26. MLSZ Játékvezetői Bizottság.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Import és Export a résztvevő 10 országban
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
I. Demográfia Alapfogalmak Adatforrások
Barcsák Marianna KPSZTI
1Transzplantációs Alapítvány
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, október 20. EUCIP ITAF 4 modul, 200 vizsgázó ̶ a EUCIP ITAF képesítés.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Szülői választmány 2016.okt.18.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Projektmunka Földrajzolok
Hungarian Testing Board
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Multiplikációs rendezvény – Békéscsaba
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29.
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Új pályainformációs eszközök - filmek
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Posteinerné Toldi Márta
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Új nemzedék győri közösségi tér (Rómer ház)
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület, al-elnök
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló Péter Közlekedéstudományi Konferencia

Bevezetés Európai Unió: Fehér Könyv, Közlekedésbiztonsági akcióprogram (2011-2020) Három fő „gyilkos” Fiatalok népességen és a közúti balesetek halálos áldozatainak számán belüli aránya Kiemelkedő baleseti kockázat okai Közlekedéstudományi Konferencia

Közúti közlekedési balesetek trendjei Gépjárművezető-képzés Magyarország Közúti közlekedési balesetek trendjei Gépjárművezető-képzés Fajtája Feltételei Közlekedéstudományi Konferencia

Tárgyak tartalma, céljai Összesen 28 óra Elméleti képzés Első lépcső Tárgyak tartalma, céljai Összesen 28 óra Közlekedési alapismeretek (minimálisan 14 óra) Járművezetés elmélete (minimálisan 6 óra) Szerkezeti és üzemeltetési ismeretek (minimálisan 2 óra) Képzési forma Vizsga Közlekedéstudományi Konferencia

Gyakorlati képzés Részei: Követelmények Vizsga Alap-, és Főoktatás Óraszámok Követelmények Vizsga Közlekedéstudományi Konferencia

Képzésben és vizsgáztatásban bekövetkezett változások 2012. január 1-től megszűnt a járműkezelési vizsga 2012. január 1-től a forgalmi vizsga ideje 10 perccel megnövekedett 2012. január 1-től lehetőség van az elméleti tanfolyamot úgynevezett E-learning képzésben teljesíteni 2013. augusztus 15-től a gépjárművezető-jelölteknek a gyakorlati oktatás során minimum 580 km-t kell levezetniük 2015. januárjától az elméleti vizsgakérdések köre módosult, és kibővült Közlekedéstudományi Konferencia

Felmérés 2015 nyarán 100 kérdőív 13 kérdéssel Felmérés célja Kitöltés feltétele Kitöltés területe Közlekedéstudományi Konferencia

Felmérés eredményei Közlekedéstudományi Konferencia

Folyamatban lévő kutatás KRESZ tanfolyamokon Előtte-utána vizsgálat Videó Balesetet túlélt személyes tapasztalatának elmondása Közlekedéstudományi Konferencia

Folyamatban lévő kutatás Közlekedéstudományi Konferencia

Számos országban „emberi tényező” központú Külföldi példa Számos országban „emberi tényező” központú Vizsgált tananyagban megjelenő részek Norvégia Közlekedéstudományi Konferencia

Emberi tényező megismerésére nagyobb hangsúly Következtetés Emberi tényező megismerésére nagyobb hangsúly Baleseti kockázat, lelki tényezők megismerése GDE mátrix követése? Közlekedéstudományi Konferencia