Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
A minőségügy a könyvtárügyért
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment.
Minőségmenedzsment 2. előadás
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Környezeti megtakarítások a versenyképesség szolgálatában A DESZKTOP program tapasztalatai a pécsi kistérségben Hohmann Balázs Tudatosan a Környezetünkért.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Ellenőrzés, visszacsatolás
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségdíjak.
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Több nemzetre kiterjedő programok lehetősége GRUNDTVIG Pécs, január 27. Szellő János osztályvezető.
Minőség menedzsment 6.előadás
Vállalkozásgazdaságtan 8. Előadás
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
© Veress, Záró konferencia június „Partnerközpontú önértékelési modell a foi humánerőforrásainak fejlesztéséért” Eredmények az EU ajánlások.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
E-XCELLENCE E-xcellence plus projektek Creating a standard of excellence for e-learning EAC/26/04 NL004.
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
International Assessment of Novatory Organisations
Az elégedett banki ügyfél
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
1/14 Közép-dunántúli Regionális Kiválóság Minta Projekt tájékoztató Sugár Karolina elnök Szabó Kálmán ügyvezető igazgató Szövetség a Kiválóságért.
Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola www.gdf.hu AZ E-LEARNING MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI MEGKÖZELÍTÉSEI ÉS ALKALMAZHATÓSÁGUK A GDF ILIAS-BAN Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola www.gdf.hu Informatika a Felsőoktatásban 2008

Informatika a Felsőoktatásban 2008 Tartalom A minőség fogalma Minőség az e-Learningben Szabványok (ISO), önértékelési modellek (EFQM, ESTQM), külső kiértékelési modellek és minőségcímkék (Reconnaissance QFor) Egyéb minőségtechnikák (kritériumlisták, benchmarkok, az EQO portál) Minőség a GDF-en Összegzés Informatika a Felsőoktatásban 2008

Informatika a Felsőoktatásban 2008 A minőség „A minőség valamely termék vagy szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek összessége, melyek alkalmassá teszik a fogyasztók, vevők kifejezett, elvárt és látens igényeinek kielégítésére.”(Dr. Sediviné et al. 2000) Informatika a Felsőoktatásban 2008

Informatika a Felsőoktatásban 2008 Utak a minőséghez Általános szabványok Speciális szabványok Időtartam szabványok Kvázi szabványok Elvárás: nyitott, kiterjeszthető, mérhető, testreszabható legyen Informatika a Felsőoktatásban 2008

Informatika a Felsőoktatásban 2008 ISO 9000 szabványsorozat (A vállalkozás méretétől és tevékenységi körétől függetlenül, így az oktatásban is alkalmazható) Ne csak termékminőségre, hanem az egész szervezet működésére gondoljunk Az áttekinthetőség dokumentálhatósággal párosuljon Vezessen széleskörű minőségöntudathoz Informatika a Felsőoktatásban 2008

AZ EFQM-modell (European Foundation for Quality Management) Az adottságok és eredmények 500-500 pont értékben jeleníthetők meg Fő kérdés a „hogyan” 9 fő és 32 alkritérium vezet el a fejlesztendő területekig Mind a vevő, mind a dolgozó elégedettsége, de még a társadalmi hatás is homloktérbe kerül nem megfeledkezve a pénzügyi és nem pénzügyi eredményekről Informatika a Felsőoktatásban 2008

Az ESTQM-modell (European Standard for Training Quality Management) Az Európa Tanács támogatásával Szabványos „önértékelési” modell Az EFQM 9 kritériumával Prioritásokat definiál elsősorban az állandó javítás égisze alatt Maximum két nap! Jelentésben ölt testet Informatika a Felsőoktatásban 2008

Informatika a Felsőoktatásban 2008 Reconnaissance QFor Külső minőségcímke Kimondottan az adminisztrációs és oktatási szektor számára 80%-os „vevői” elégedettséget céloz Intézményi kérdőívre, látogatásra és telefonos interjúkra alapoz A javaslatok elfogadása elég a címke megszerzéséhez Informatika a Felsőoktatásban 2008

Informatika a Felsőoktatásban 2008 Egyéb technikák Irányelvek (UNIQe, QAA) Kritériumlisták Benchmarkok (ACODE, EADTU, BenchFor) Ajánlási keretrendszerek (QAM, EQO) Informatika a Felsőoktatásban 2008

Minőségbiztosítás a GDF-en ISO 9001-ről továbblépés EFQM-re Az eredményektől folyamatos visszacsatolás az adottságokhoz Innováció és tanulás A távoktatási keretrendszer (ILIAS) minőségbiztosítása összhangban az intézmény minőségpolitikájával Informatika a Felsőoktatásban 2008

Minőségbiztosítás a GDF-en 2. Elvárás az ILIAS projektben: Integrálódjon a Főiskola életébe Jól informált legyen minden résztvevő A termékminőség terén egységes tananyagszerkezetet valósítson meg Visszacsatolásként hallgatói nyomkövetés ILIAS-felhasználók közti információcsere elősegítése Informatika a Felsőoktatásban 2008

Informatika a Felsőoktatásban 2008 Összegzés A rendelkezésre álló eszközök és módszerek sokrétűek A minőségtudatosságot kiterjeszteni és fejleszteni kell A hallgatók fokozottabb bevonása szükséges Többoldalú közelítés interdiszciplináris alapokon Informatika a Felsőoktatásban 2008

www.gdf.hu Köszönjük megtisztelő figyelmüket! Berecz Antónia berecz@gdf.hu Kriskó Edina krisko@gdf.hu www.gdf.hu Informatika a Felsőoktatásban 2008