AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris, 2009. 10. 21. Előadó: Nyikos István szolgáltatási igazgató
Előzmények – „mérföldkövek” A Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése a 2004. évi XXXIII. Törvény 6. § -ban foglaltaknak megfelelően 2008. február 21-i ülésén dönt, a Debrecen Megyei Jogú Város közigazgatási területén autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállítás közszolgáltatási szerződés keretében történő ellátására vonatkozó pályázat kiírásáról. A pályázati kiírás 2008. március 19-én megjelenik. A pályázaton való részvétel érdekében 2008. július 30-án a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. és az INTER Tan-Ker Tanácsadó és Kereskedelmi Zrt. konzorciumi megállapodást köt.
Előzmények – „mérföldkövek” A CÍVISBUSZ Konzorcium 2008. július 31-én beadja a pályázatát. A Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése 2008. szeptember 25-én a Cívisbusz Konzorcium pályázatát fogadja le a pályázati kiírás nyerteseként. Az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállításra vonatkozó közszolgáltatási szerződés megkötése 2008. október 10-én. Az első CÍVISBUSZ autóbuszjárat elindul 2009. július 1-én üzemkezdetkor, a szolgáltató váltás megtörténik.
A feladatok megosztása a konzorciumban INTER TAN-KER Tanácsadó és Kereskedelmi Zrt.: a járműállomány biztosítása, a telephely megépítése, a járművek fenntartása, tisztítása, karbantartása, javítása, valamint vonali ellátása. DKV Debreceni Közlekedési Zrt.: a közösségi közlekedési feladatok megtervezése, menetrend készítés, forgalomszervezés és irányítás, humánerőforrás biztosítása (járművezetők, forgalom irányító személyzet), értékszelvény értékesítés.
A szolgáltató váltásig elvégzett feladatok az autóbusz közlekedést kiszolgáló telephely megépítése, a járműállomány üzembe helyezése, a humánerőforrás biztosítása, a járművezetők oktatása, a DKV Zrt. szervezeti felépítésének átalakítása az autóbusz közlekedés működtetéséhez, megállóhelyi utastájékoztató rendszer kiépítése a frekventált autóbusz megállóhelyben, az értékesítési hálózat megszervezése.
További feladatok Az indítóhelyek, megállók átvétele a egységes tarifarendszer kialakítás, az utazási igényekhez igazodó menetrendek készítése, közösségi közlekedési hálózat racionalizálása, új járatok bevezetése, elektronikus jegyérvényesítő rendszer bevezetése.
A járművek VOLVO B9L – ALFA CIVIS 18 típusú csuklós autóbusz
A járművek VOLVO B9L – ALFA CIVIS 12 típusú szóló autóbusz
GPS helyzet meghatározáson alapuló akusztikus és vizuális utastájékoztató rendszer a járműveken
Megállóhelyi utastájékoztató rendszer
GPS helyzet meghatározáson alapuló forgalomirányítási rendszer
Az autóbusz közlekedés forgalmi jellemzői 49 autóbusz járat 619 megálló Autóbusz járatszámok tanszünetben 2927 hétvégén 2180 tan. Időszakban 3411 A társaság által üzemeltett teljes vonalhálózat hossza bruttó 717,93 Km nettó 335,41 Km Naponta kiadott jármű darabszám tanítási időszakban 135 db tanszünetben 106 db hétvégén 85 db
Az autóbusz közlekedés jelentősége a DKV Zrt-nél
Az autóbusz közlekedés jelentősége a DKV Zrt-nél
Tapasztalatok A hosszú vonalak menetrend érzékenysége Reggeli csúcsidőszak kapacitás igényei Jármű rongálások,balesetek Fizetési fegyelem, vandalizmus Ellenőrzés fokozása A személyzet folyamatos oktatása
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!