Előadó: Dr. Csányi István,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
Advertisements

A KÖZBESZERZÉSI ELLENŐRZÉSI RENDSZER ALAKULÁSA A LEGAKTUÁLISABB EURÓPAI UNIÓS BIZOTTSÁGI AUDITTAPASZTALATOK ALAPJÁN DR. SIMON ANNAMÁRIA.
A közbeszerzés értéke Az új Kbt. 5. §-a értelmében közbeszerzési eljárást az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek visszterhes szerződés megkötése.
T ű zvédelmi M ű szaki Irányelv Fire Protection Technical Guideline Azonosító: TvMI 6.1: Beépített t ű zoltó berendezések tervezése, telepítése.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
ECM/DMS A GYAKORLATBAN E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Irattári és levéltári funkciók a tanúsított szoftverekben Vágujhelyi Ferenc.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Gyakori kérdések a közbeszerzések terén.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI TÁMOGATÁSI ESZKÖZÖK Szombathely, november 19.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A TÁVMUNKA SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS MEF JAVASLATOK A MEF ELŐTERJESZTÉS HÁTTERE KEMÉNY PÉTER E.ON HUNGÁRIA ZRT.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Tisztességes verseny a közbeszerzésben.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Dr. Pók László SZECSKAY ÜGYVÉDI IRODA Köthetünk-e útján szerződést? „INFORMÁCIÓVÉDELEM MENEDZSELÉSE” LXII. SZAKMAI FÓRUM szeptember.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
NIIF Behívás projekt aktualitások
Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Gyakorlati tapasztalatok
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Összeállította: Horváth Józsefné
Dr. Kovács László Főtitkár
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Konszolidáció Guzmics Zsuzsanna
Elektronikus számlázás
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Dr. Puskás Sándor Közbeszerzési Döntőbizottság elnök
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
Adatszolgáltatás a számlákról
Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárások Közbeszerzési Hatóság
Dr. Kovács László Tipikus problémák
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Kimeneti mérés – OKJ rendszerű szakmai vizsgák
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
dr. Szeiffert Gabriella
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Előadás másolata:

Közbeszerzési változások és tapasztalatok, Felkészülés az e-közbeszerzési rendszerre Előadó: Dr. Csányi István, közbeszerzési felügyeletért felelős helyettes államtitkár, Miniszterelnökség

Az előadás felépítése A Kbt. és a kapcsolódó rendeletek módosítása Az ellenőrzések eddigi gyakorlatának változásai Az elektronikus közbeszerzési rendszer bevezetése Az ellenőrzött iratanyagok leggyakoribb hibái

1. A Kbt. és a kapcsolódó rendeletek módosítása A Kbt. változása az év elején (Kbt. 115. § kapcsolatos változások) Eredménytelenné nyilvánítási lehetőségek bővülése (Kbt. 75. § (2) és (6)) 459/2016. Korm rendelet kihirdetése (az értékhatár alatti, de 1 millió forint feletti beszerzések ellenőrzése és az azzal kapcsolatos feladatok megjelenése) A 16/2012., 321/2015. és 322/2015. Korm. rendelet változásai

2. Az ellenőrzések eddigi gyakorlatának változásai Értékelés szempontjainak változásai (objektivitás előtérbe kerülése, új útmutató) Alkalmasság előírásában új gyakorlat kialakítása (alapvetően mennyiséget lehet meghatározni, csak objektív esetben lehet értéket, ha a mennyiség arányos meghatározása nem lehetséges)

2. Az ellenőrzések eddigi gyakorlatának változásai A 272/2014. és 320/2015. Korm. rendeletek módosításai révén megjelenő változások Legfontosabb változás: Az eddigi szakaszolt ellenőrzés, ténylegesen folyamatba építetté vált. Korábbi gyakorlat: Minőség-ellenőrzés Szabályossági ellenőrzés Módosítást követően: A keletkezett dokumentumok ellenőrzése folyamatosan történik.

3. Az elektronikus közbeszerzési rendszer bevezetése Magyarország határideje a 2014/24 EU irányelv szerint 2018. október Vállalás: 2017. december 31.

3. Az elektronikus közbeszerzési rendszer bevezetése A rendszer előnye (átláthatóság, nyilvánosság, ellenőrizhetőség, gyorsaság) A rendszer további jellemzői Szabad hozzáférés Regisztráció az ajánlattevői, ajánlatkérői oldalon Egységes felület Egy egységes rendszer

4. Az ellenőrzött iratanyagok leggyakoribb hibái Alkalmasság körében Árbevételi követelmény tekintetében a közbeszerzés tárgya versenyszűkítően kerül meghatározásra Alternatív árbevétellel kapcsolatos rendelkezések nem megfelelőek Referencia tárgya versenyszűkítően vagy túlzottan összetetten kerül meghatározásra, továbbá meghaladja a Kbt. 65. § (5) bekezdésben előírt 75%-os korlátot Többszörös referencia előírása Nem  vagy nem jól kerül meghatározásra az érték, ill. mennyiség előírása a referenciák tekintetében a műszaki leírás nem támasztja alá az előírt követelményeket a  sorba állítás mértéke magasabban kerül meghatározásra, mint a 2009. évi LXXXV. törvény 60. § (1) bekezdése szerint 35 naptári nap bonyolult  pénzügyi mutató kérése, mely nem mutat valós képet az ajánlattevő szerződés teljesítési képességéről egy negatív mérleg szerinti eredmény sem megengedet

4. Az ellenőrzött iratanyagok leggyakoribb hibái Értékelés körében Legalacsonyabb ár alkalmazásának indoka általában hiányzik Az ár súlyszáma nagyon alacsonyan kerül meghatározásra, vagy nem a 322/2015. Korm. rendeletben foglaltak szerint Az alkalmasságban előírt tapasztalat nincs egyértelműen elválasztva az értékelés körébe vont tapasztalattól Szakemberek bevonásának (fő) értékelése, akik szükségesek a teljesítéshez (tehát alkalmassági követelményként kellene őket előírni) Jogosultsággal való rendelkezés kerül értékelésre Pontkiosztás nem arányos, vagy olyan szempont kerül pontkiosztás értékelésre, amely arányosítható Az értékelés szubjektív elemeket tartalmaz az értékeléshez rendelt pontszámok az egyes részszempontok esetében nem egyeznek az értékelési részszempont nem kapcsolódik egyértelműen a beszerzés tárgyához a súlyszámok aránytalanul vannak meghatározva olyan tartalom értékelése, ami az ajánlatok indokolatlan érvénytelenségéhez vezethet

4. Az ellenőrzött iratanyagok leggyakoribb hibái Értékelés körében nem egyértelmű kifejezések használata jogszabálynak való megfelelőség értékelése építési beruházásnál: súlyszámok meghatározása nem felel meg a 70%-os szabálynak

4. Az ellenőrzött iratanyagok leggyakoribb hibái Egyéb jellemző hibák A közbeszerzés tárgyának nem elég pontos / lényeges elemekre nem kiterjedő feltüntetése Részajánlattétel kizárásának indokolása hiányzik, nem a felhívásban szerepel, vagy nagyon általános Opciós mennyisége meghaladja a teljes mennyiség 30%-át Finanszírozásra vonatkozó alapvető feltételek hiánya a felhívásban Tárgyalásos eljárás alkalmazása nem kellően alátámasztott a felhívásban EEKD kitöltési útmutatója hiányos, az EEKD nincs megfelelően kitöltve Ajánlatkérő által Rendes felmondás/közös megegyezéssel való felmondás előírása a szerződéstervezetben Nem rendelkezik a Kbt. 75.§ (2) bek. e) pontjának alkalmazásáról (Kbt. 75. § (6) bek.) Az ajánlati biztosíték tekintetében a Kbt. 50. § (2) bek. u) és 54. § (2) bek. szerinti adatok megadásának hiánya a felhívásban. Kbt. 98. § (3) bek. alkalmazásának a Kbt.-ben felsorolt feltételei nincsenek rögzítve a felhívásban (beszerzési feltételei, kiegészítő építés tárgy nem meghatározott).

4. Az ellenőrzött iratanyagok leggyakoribb hibái Egyéb jellemző hibák Fedezetigazolás úgy fogalmaz, hogy az „összeg a költségvetésbe betervezésre került” nincsenek összhangban a különböző dokumentumok az ajánlati kötöttség időtartamát több esetben 30 napban adják meg konkrét típus megjelölés, egyenértékűség mellőzése konkrét mennyiségi, illetve minőségi paraméterek hiánya túl általános jogszabályi rendelkezésekre hivatkozás

Statisztikai adatok Megindított minőségellenőrzések / indítások száma (db) 2016.01.01-2016.04.30. 76 2017.01.01-2017.04.30. 224 Változás aránya: 294% Közbeszerzési eljárások indításával kapcsolatban megküldött ellenőrzési dokumentumok (db) (jelentések, tanúsítványok összesen) 2016.01.01-2016.04.30. 93 2017.01.01-2017.04.30. 534 Változás aránya: 574% 2017.01.01. és 2017.04.30. között megindított ellenőrzések száma folyamatba épített / nem folyamatba épített bontásban (db) Az összes megindított dokumentum arányában folyamatba épített (már megindított) 13 6% nem folyamatba épített (nem megindított) 211 94%

Köszönöm a figyelmet!