Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

A sport és határterületei szakirodalmának keresése könyvtári katalógusokban Pándi Dóra TE könyvtáros.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
Biczák Péter Könyvtárellátási Szolgáltató Rendszer KSZR.
A hivatalos statisztika információ-megosztási felülete a KSH honlapján 1 Freid Mónika OST-ülés,
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Internet tudományos használata
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Gyűjtőköri szabályzat
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Az Internet megismerése
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
Könyvtári munkafolyamatok
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
SZOLGÁLTATÁSOK A különféle könyvtár típusokban
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Könyvtártípusok.
Rövid kalandozás a skandináv könyvtárak világában
Integrált Közösségi Szolgáltató Tér
Arculatelemzés Varga Istvánné Informatikus-könyvtáros
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A könyvtár mint rendszer
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A könyvtár fogalma, szerepe az információszerzés folyamatában, könyvtártípusok  Minden jog fenntartva.
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Új pályainformációs eszközök - filmek
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Könyvtárhasználati tájékoztató
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Kórházi könyvtárak az információs társadalomban
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai

Az iskolai könyvtár funkciói 1. Gyűjti a nyomtatott dokumentumokon kívül a kéziratos pedagógiai anyagot és a nem nyomtatott dok. Naprakész információszerzést szolgáló dok.-ra nagy figyelmet fordít Gyűjteményét feldolgozza, visszakereshetővé és hozzáférhetővé teszi Kielégíti az iskola tevékenységéből adódó információs igényeket.

Az iskolai könyvtár funkciói 2. Felhasználja a könyvtári rendszer szolgáltatásait és a hálózatokon hozzáférhető szöveges forrásokat Tájékoztatáshoz felhasználja a helyi, regionális és a világhálón hazai és külföldi honlapokat, adatbázisokat és OPAC-at Lehetőséget nyújt a dok. másolására, sokszorosítására, új oktatási anyagok kidolgozására

Az iskolai könyvtár funkciói 3. Kielégíti a pedagógusok alapvető szakirodalmi és információs igényeit Központi szerep a tanulók információszerző, -kezelő, kommunikációs képességeinek megalapozásában és fejlesztésében, és a kívánatos olvasási és tanulási szokások kialakításában Könyvtárhasználatra nevelés Szocializációs szerep

Alapszolgáltatások Egyéni és csoportos helybenhasználat – spontán igénybevétel:tájékozódás, kutatómunka, böngészés, tanulás stb. A könyvtári állomány kölcsönzése Egyéni kölcsönzés Hosszabb időre – letéti állományok Rövid időre - tanóra

Alapszolgáltatások Tájékoztató szolgálat- olvasószolgálat Technikai referensz Visszakereső tájékoztatás Bibliográfiai adatszolgáltatás Faktografikus adatszolgáltatás Irodalom kutatás Bibliográfia készítés Irodalom ajánlás Pedagógiai szakirod. és inf. szolgáltatás Helyismereti, közhasznú, közérdekű szolg. Tájékoztatás a tájékoztatásról

Alapszolgáltatások Az önálló ismeretszerzésre, olvasásra és könyvtárhasználatra nevelés csoportos formái Könyvtárhasználati óra Könyvtári szakkör, fakultáció Közösségi programok Tartós tankönyvek gyűjtése, nyilvántartása, kezelése és kölcsönzése

Alapszolgáltatások Számítógépes informatika szolgáltatások Integrált rendszer segítségével való keresés Az iskolában keletkező információ gyűjtése és közvetítése – intranet Számítógépes dokumentumok gyűjtése Internet hozzáférés biztosítása, keresés

Kiegészítő szolgáltatások Dokumentumok másolása, új ismerethordozók összeállítása Hagyományos reprográfiai szolgáltatások Új ismerethordozó összeállítása Muzeális értékű iskolai könyvtári gyűjtemények gondozása További Kiállítás, rendezvény, iskola újság, rádió, évkönyv, tehetség gondozás stb.

20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelete a nevelési-oktatási intézmények működéséről 163. § (1) Az iskolai, kollégiumi könyvtár az iskola, kollégium működéséhez, pedagógiai programjának megvalósításához, a neveléshez, tanításhoz, tanuláshoz szükséges dokumentumok rendszeres gyűjtését, feltárását, megőrzését, a könyvtári rendszer szolgáltatásainak elérését és mindezek használatát, továbbá a könyvtárhasználati ismeretek oktatását biztosító, az intézmény könyvtár-pedagógiai tevékenységét koordináló szervezeti egység. 164. § (1)Az iskolai, kollégiumi könyvtár nyilvános könyvtári feladatokat is elláthat, ha azt a könyvtárat működtető iskola, kollégium alapító okirata, szakmai alapdokumentuma lehetővé teszi, továbbá az iskola, kollégium vezetőjének kezdeményezésére bejegyezték a nyilvános könyvtárak jegyzékébe. 165. § (1) a) legalább egy olyan, a használók által könnyen megközelíthető helyiség, amely alkalmas az állomány (állományrész) szabadpolcos elhelyezésére és legalább egy iskolai osztály egyidejű foglalkoztatására, b) legalább háromezer könyvtári dokumentum megléte, c) tanítási napokon a tanulók, pedagógusok részére megfelelő időpontban a nyitva tartás biztosítása. (2) Az iskolai, kollégiumi könyvtárnak rendelkeznie kell a különböző információhordozók használatához, az újabb dokumentumok előállításához, a könyvtár működtetéséhez szükséges nyilvántartások vezetéséhez, katalógus építéséhez szükséges eszközökkel. TOVÁBBIAK …. http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200020.EMM

További jogszabályok, rendeletek, hasznos oldalak