Győztesek és vesztesek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

Kormányszóvivői tájékoztató A vizitdíj szabályok felülvizsgálata.
Otthonápolási feladatok költségei
MUNKAÜGYI POLITKA  Alkotmányos jogokra épül  Kollektív autonómia  A foglalkozás és a munkahely szabad megválasztása  A munkahely védelme  Az igazságos.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
A munkaszerződés december Dudás Katalin. A munkaszerződés szerepe jogviszony-alapító jogviszony-alapító tartalommegállapító tartalommegállapító.
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Az egészségügy ma és a távlatok
A HBCS finanszírozás Egészségügyi finanszírozás Veszprémi Egyetem
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
A felnőttképzés fontossága az elhelyezkedésben
Az egészségügyben, gazdasági – műszaki területen dolgozók foglalkoztatási adatainak felmérése Készítette az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete.
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
A KÖZMUNKA PROGRAM TAPASZTALATAI AZ ÁLLAMIGAZGATÁS OLDALÁRÓL ÁPOLÁSI IGAZGATÓK FÓRUMA Budapest, JÚNIUS 24. Dr. Csák Réka Egészségügyi Minisztérium.
Közmunkaprogram kórházaknak Budapest, április. 27 SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM KÖZMUNKA TANÁCS KÖZMUNKA TANÁCS.
1 TÁJÉKOZTATÓ A START, A START PLUSZ ÉS A START EXTRA KÁRTYA SZABÁLYAINAK VÁLTOZÁSÁRÓL ÉS EGY ÚJ JÁRULÉKKEDVEZMÉNY BEVEZETÉSÉRŐL  A START PLUSZ, illetve.
Jelentési kötelezettségek a szakfelügyeleti rendszerben Izbéki Jánosné Egészségügyi Igazgatási és Koordinációs Föosztály.
ÁPOLÁS SZAKFELÜGYELET MÓDSZERTANA
A papír alapú egzisztenciától a személyre szabott értékelés igényéig: a munkaköröket meghatározó szabályozás hatásai huszonkét év tükrében Dr. Horváth.
A MEGYEI MEGÁLLAPODÁSOK MARGÓJÁRA MOLNÁR ATTILA ELNÖK EGÉSZSÉGÜGYI GAZDASÁGI VEZETŐK EGYESÜLETE.
A Munkaerő ára – Konferencia a munka díjazásának kérdéseiről Tárgyaljunk a bérről! Mi így csináljuk! IV. Magyar Munkajogi Konferencia október
A győztesek felelőssége – - Tájkép csata után Egészségügyi kerekasztal beszélgetés Dr. Stubnya Gusztáv stratégiai főigazgató.
Az egészséges és igazságos Magyarországért, a halmozottan hátrányos helyzetű egészségügyi dolgozókért! Balatonfüred Dr. Cser Ágnes.
A betegellátás keretei és rendszere
A munkaerőpiac aktív politikájának szervezése, rendszere és finanszírozása Magyarországon BORBÉLY-PECZE, Tibor Bors, Ph.D. szakmai tanácsadó Budapest,
Jahn Ferenc utcai Rehabilitációs Centrum
egyetemi tanár, főigazgató
Áttekintő: Feladatok, megoldások, kihívások a hazai egészségügyi humánerőforrás biztosítása területén Rauh Edit
Ápolói teljesítmény és terhelés összehasonlító vizsgálata avagy: Miért is vagyunk leterheltek? Pap-Szekeres Anita Magyar Kórházszövetség XXVII.
Az EGVE javaslatai a forrásbővítésre
A MUNKAVÁLLALÁS ALAPVETŐ SZABÁLYAI
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
„A TÁMOP /1 program Békés megyében elért eredményei” Solti Lajos TÁMOP projektmenedzser 2013.február.14 TÁMOP
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
CÉL – ADAT - ELLÁTÁS Törvénynek hosszútávon megfelelő költség- hatékony rendszer működtetése Szakember szükséglet optimalizálása Szempont: 16 – 08 óra.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
„Hova tovább?! „ – tájékoztató nap Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Prof. Dr. Decsi Tamás egyetemi tanár, főigazgató
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM TIOP-2. PRIORITÁS PROJEKTJEI NYÍREGYHÁZA.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Humánerőforrás menedzsment lehetőségei a szakdolgozó hiány mérséklésre
Egészségügyi szervezetek az egészségügyről
A legnehezebben betölthető munkakörök Magyarországon:
Kárpátaljai megyei egészségügui főosztály helyettes igazgatója
Migráció, bérek és a humán erőforrás helyzete az egészségügyben. DR
Kinek profit a NON Profit?
Bértámogatások és béremelések hatása a SZSZBMK gazdálkodására
Szakképzési pályaorientációs fórum
Kórházátalakítási pályázat
3. célterület keretében részt vevő 3 fő szakorvos jelölt
A BÉR, MINT KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZ
a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban
Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város munkaerőpiaci helyzete
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Készítette: Farkasné Veres Edina
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
Munkaügy
Munkagazdaságtani feladatok 4
A Csurgói Egészségügyi Centrum első éve a betegellátásban
A kormány és a szociális partnerek megállapodása a bérek emelésére
„Út a munkához”program
Új lehetőség? – Új lehetőség!
Munkagazdaságtani feladatok
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

Győztesek és vesztesek avagy a minimálbér emelés konfliktusainak kezelési módszerei Budapesten és vidéken Köves Jánosné, Uzsoki Utcai Kórház Dr. Czeglédi Gábor, Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház

Fontosabb leíró adatok Összes ágyszám Aktív Krónikus Rehabilitációs Fekvőbeteg-ellátás Ápolási napok száma/év Járóbeteg-ellátás Szakorvosi óraszám Ellátott esetek száma/év Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak 2.979 1.969 497 513 804.939 nap 8.773 óra 3.259.055 eset Uzsoki Utcai Kórház 858 618 40 200 214.164 nap 1.816 óra 499.687 eset

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak Létszám- és bér adatok Összlétszám Orvos Egyéb felsőfokú Eü. Szakdolgozó Gazdasági, műszaki, ügyviteli Fizikai Bérjellegű költség Bérjellegű költség aránya Uzsoki utcai kórház 1.214 fő 235 fő (19 %) 22 fő (2 %) 774 fő (64 % ) 76 fő (6 %) 107 fő (9 %) 6,4 mrd Ft / év 50 % Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak 4.739 fő 600 fő(13 %) 61 fő (1 %) 2.963 fő (63 %) 298 fő (6 %) 817 fő (17 %) 22,5 mrd Ft / év 66 %

Minimálbér és garantált bérminimum Minimálbér: a kötelezően alkalmazandó legkisebb munkabér Garantált bérminimum: a legalább középfokú szakképesítést vagy iskolai végzettséget igénylő munkakörben alkalmazandó legkisebb munkabér. 2014 2015 2016 2017 2018 Minimálbér 101.500,- Ft 105.000,- Ft 111.000,- Ft 127.500,- Ft 138.000,- Ft Garantált bérminimum 118.000,- Ft 122.000,- Ft 129.000,- Ft 161.000,- Ft 180.500,- Ft

Kjt. bértáblázat A B C D E F G H I J 1. 69 000 77 000 78 000 79 000 89 000 122 000 127 000 129 500 142 000 154 500 2. 70 208 78 348 79 560 80 975 91 448 126 270 131 445 135 975 148 390 163 770 3. 71 415 79 695 81 120 82 950 93 895 130 845 136 208 142 450 156 555 175 358 4. 72 623 81 043 83 070 84 925 97 010 135 420 140 970 148 925 165 785 186 945 5. 73 830 82 390 85 020 86 900 100 125 139 995 145 733 155 400 176 435 198 533 6. 75 038 83 738 86 775 88 875 103 240 144 570 150 495 163 170 187 085 210 120 7. 76 418 85 278 88 725 91 048 106 578 149 145 155 258 172 883 197 735 219 390 8. 77 798 87 780 90 675 93 813 109 915 154 330 161 608 182 595 208 385 229 046 9. 79 350 90 283 93 210 96 775 113 253 159 515 169 228 192 308 216 905 238 703 10. 80 903 92 978 95 940 99 738 116 590 166 835 177 165 202 020 225 425 248 359 11. 82 455 95 673 98 865 102 700 119 928 174 155 185 103 210 438 233 945 258 015 12. 84 008 98 368 101 790 105 663 122 598 181 475 193 040 218 855 242 465 267 671 13. 85 560 101 063 104 715 108 625 125 268 188 795 200 978 227 273 252 405 278 486 14. 87 113 103 950 107 640 111 588 128 383 196 115 208 915 235 690 262 345 289 301 15. 88 665 106 838 110 565 114 550 131 498 203 435 216 853 244 108 272 285 300 116 16. 90 218 109 725 113 490 117 513 134 613 210 755 224 790 252 525 282 225 310 931 17. 91 770 112 613 116 415 120 475 137 728 218 075 232 728 260 943 292 165 321 746

Ágazati bértáblázat A B C D E F G H I J 1 117 660 127 073 143 577 147 679 158 618 196 222 202 375 205 110 209 554 224 254 2 119 072 129 191 145 628 150 414 163 404 203 059 209 896 214 682 219 810 238 877 3 120 484 131 309 153 149 168 190 217 417 230 065 247 499 4 121 896 133 426 149 730 155 884 172 976 216 733 224 937 233 825 240 321 259 122 5 123 308 135 544 151 781 177 762 223 570 232 458 243 397 250 576 270 745 6 124 720 137 662 153 833 161 353 182 548 230 407 239 979 252 969 260 832 282 368 7 126 132 139 780 164 088 187 334 237 244 262 541 271 087 293 991 8 127 543 141 898 157 935 166 823 192 120 244 081 255 020 272 113 281 343 305 614 9 128 955 144 016 159 986 169 558 196 906 250 918 281 684 291 598 317 237 10 130 367 146 134 162 037 172 292 201 692 257 755 270 062 291 256 301 854 328 860 11 131 779 148 252 175 027 206 477 264 592 277 582 300 828 312 109 340 483 12 133 191 150 369 166 139 211 263 271 429 285 103 310 400 322 365 352 106 13 134 603 152 487 180 497 216 049 278 266 292 624 319 972 332 620 363 728 14 136 015 154 605 170 241 183 232 220 835 300 144 329 543 342 876 375 371 15 137 427 156 723 185 966 225 621 291 940 307 665 339 115 353 131 386 974 16 138 853 158 870 174 368 188 742 230 511 298 941 315 375 348 965 363 693 398 957 17 140 295 161 046 176 469 191 559 235 506 306 110 323 276 359 101 374 571 411 311

Azoknak az aránya, akik a kötelező legkisebb munkabérben részesülnek

A kötelező legkisebb bérben részesülők megoszlása munkaköri csoportonként Összesen: Arány a teljes létszámhoz képest Szakképzetlen egészségügyi Ágazatspecifikus fizikai Kisegítő fizikai Minimálbér – 2016. 107 fő 9 % 49 fő (46 %) 20 fő (19 %) 38 fő (36 %) Minimálbér – 2017. 115 fő 57 fő (50 %) 23 fő (20 %) 35 fő (30 %)

A kötelező legkisebb bérben részesülők megoszlása munkaköri csoportonként Összesen Arány a teljes létszámhoz képest Eü. Szakdolgozó Gazdasági, ügyviteli Műszaki Garantált bérminimum – 2016. 147 fő 12 % 106 fő (72 %) 19 fő (13 %) 22 fő (15 %) Garantált bérminimum – 2017. 200 fő 17 % 94 fő (47 %) 62 fő (31 %) 44 fő (22 %)

Beavatkozás - Uzsoki Az eredeti differenciált bér megtartása A munkáltatói döntésen alapuló illetményrész teljes megtartása (% formában így is csökken az aránya!) Kollektív szerződés Dolgozóbarát kollektív szerződés - ügyeleti % magasabb - munkaközi szünet a munkaidő része - lakásépítési kölcsön - fogászat - cafetéria elemek - dolgozóbarát munkaruha - képzés biztosítása Uzsokis csapatépítés - Közösségi programok szervezése (bál, főzőverseny, hangverseny) - nyaralás - rekreációs tornaterem - gyermek megőrző

Azoknak az aránya, akik a kötelező legkisebb munkabérben részesülnek

A kötelező legkisebb bérben részesülők megoszlása munkaköri csoportonként Összesen Arány a teljes létszámhoz képest Takarító Kisegítő fizikai Élelmezés Adminisztráció Eü. szakképzetlen Minimálbér – 2016. 564 fő 12% 438 fő (78 %) 68 fő (12 %) 56 fő (10 %) 2 fő (0 %) 0 fő (0 %) Minimálbér - 2017. 688 fő 15 % 439 fő (64 %) 89 fő (13 %) 63 fő (9 %) 97 fő (14%)

A kötelező legkisebb bérben részesülők megoszlása munkaköri csoportonként Összesen Arány a teljes létszámhoz képest Műszaki Gazdasági, ügyviteli Élelmezés Ápoló, asszisztens Egyéb Eü Orvosírnok Garantált bérminimum – 2016. 202 fő 4 % 118 fő (59 %) 55 fő (27 %) 0 fő (0 %) 19 fő (9 %) 10 fő (5 %) Garantált bérminimum – 2017. 782 fő 16 % 160 fő (20 %) 122 fő (16 %) 34 fő (4 %) 314 fő (40 %) 54 fő (7 %) 98 fő (13 %)

Beavatkozás - SzSzBMK Differenciált béremelés - Csak háttér - 200.000,- Ft/hó alatt - Cél az arányosítás - 200 fő, ebből 120 fő e nélkül legkisebb béres maradt volna Munkakörök felülvizsgálata - Garantált bérminimum elérhető-e? - Magasabb besorolás elérhető-e? Képzés

Tapasztalatok Az ágazati béremelés hatása devalválódik Eltűnnek a különbségek, és ez évről évre újra termelődik A nem egészségügyi munkakörökben alkalmazott bérek nem tarthatók Nem versenyképesek, a működőképességet veszélyeztetik Információhiány - motiválatlanság Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció!!!

Köszönjük a figyelmet! kovesi.janosne@uzsoki.hu dr.czegledi.gabor@szszbmk.hu