A Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során a megyében Simon Nóra Edina a Békéscsabai Pedagógiai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Az Egri Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Schmidt Istvánné Az Egri Pedagógiai Oktatási Központ vezetője.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
A lemorzsolódás jogszabályi környezete és a lemorzsolódás megelőzését szolgáló jelző- és támogató rendszer Benczúr Katalin főosztályvezető-helyettes Pedagógiai-szakmai.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Pályaválasztási tanácsadás
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Tóth Ferenc főosztályvezető augusztus 31. Zalaegerszeg
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Tanfelügyelet, önértékelés tapasztalatai
Egri Pedagógiai Oktatási Központ
középfokú felvételi eljárás
Intézményvezetői célkitűzések
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Általános iskola eredménye, értékelése
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
Intézmény minőségirányítási programja
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

A Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során a megyében Simon Nóra Edina a Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központ vezetője E-mail: simon.nora@oh.gov.hu

A Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központ Békés megyében a helyi igényeknek megfelelően Valamennyi köznevelési intézmény és pedagógus számára – biztosítja a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat, amelyek az alábbiak: pedagógiai mérés- értékelés hátrányos helyzetű gyermekek nevelés-oktatása szaktanács-adás, intéz-ményfej-lesztés pedagógiai tájékoz-tatás tanulmányi versenyek Pedagó-gusok képzése diákjogi tanácsadás lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók Tanügy-igazgatatás Konfliktus-kezelés kiemelt figyelmet igénylő gyermek

Ellátott feladatok szerinti bontás: Tanulók száma (fő) Intézmények száma: 197 Összes feladatellátási hely: 607 óvodai nevelés 174 általános iskolai nevelés-oktatás 149 gimnáziumi nevelés-oktatás 27 szakgimnáziumi nevelés-oktatás 55 szakközépiskolai nevelés-oktatás 44 szakiskolai nevelés-oktatás 6 készségfejlesztő iskolai nevelés-oktatás 4 alapfokú művészetoktatás 101 kollégiumi nevelés-oktatás 42 pedagógiai szakszolgáltatás 22 fejlesztő nevelés-oktatás 7

Pedagógus munkakörben foglalkoztatottak besorolás szerint KIR alapján POK illetékesség Besorolás Létszám (fő) Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központ Gyakornok 231 Pedagógus I. 3 752 Pedagógus II. 1 509 Mesterpedagógus 267 Kutatótanár 3 Be nem sorolható 25 Összesen: 5 787

Gyermek/tanuló létszám adatok Megnevezés Tanulók száma (fő) óvoda 9 618 általános iskola 24 342 szakközépiskola 4 206 szakiskola, készségfejlesztő iskola 276 gimnázium 6 533 szakgimnázium 7 665 alapfokú művészetoktatás 7 747 kollégium 3 246 pedagógiai szakszolgálat, pedagógiai-szakmai szolgáltatások 211 fejlesztő nevelés-oktatás 135 52 640

Szaktanácsadói szolgáltatások 2016. évre szóló megbízási szerződéssel rendelkező szaktanácsadók száma: 50 fő Hiányterületek: lemorzsolódás, tanfelügyelet-önértékelés, konfliktuskezelés, művészetek, erkölcstan, óvoda, tanító, matematika, idegen nyelv (pl. orosz, francia, szlovák, spanyol), tanügyigazgatás

Szaktanácsadói igények az intézmények részéről 2017   Beérkezett igény Beosztott igény Egyéni szaktanácsa- dással tervezett teljesítés Csoportos szaktanácsadással tervezett teljesítés 2017. Évre várható teljesítés (%) Tantárgy gondozói 420 418 229 189 99% Tematikus* 1676 1637 216 1421 97% Összesen 2096 2055 445 1610

2017. I. félévi szaktanácsadói elégedettség

TEMATIKUS SZAKTANÁCSADÁS Szakterület megnevezése Beérkezett igények száma Beosztott igények száma Intézményfejlesztés 119 Kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló részére nyújtott nevelést és tanításI-tanulási folyamatot segítő terület 206 Konfliktuskezelés 130 Hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók nevelésének, nevelés-oktatásának megszervezését és ellátását segítő szakterület 35 Pedagógiai mérés-értékelés eredmények alapján az intézményértékeléshez kapcsolódó fejlesztési eszközök kidolgozásása, országos terjesztése 43 Pedagógiai értékelés 133 Pedagógiai tájékoztatás 122 Tanügy-igazgatási szolgáltatás 100 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése 254 215 Tanulmányi, sport-és tehetséggondozó versenyek szervezése és összehangolása 54 Tanulótájékoztató, tanácsadó szolgálat 42 A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző-és pedagógiai támogató rendszer működtetése 56 Általános szaktanácsadás 382

RENDEZVÉNYEK SZÁMA   2016. 2017. Pedagógiai Műhely 22 26 Hálózati Tanulás Műhely 8 13 Pedagógiai mérés 5 Szakértői Műhely 2 Szaktanácsadói értekezlet 4 Csoportos szaktanácsadás 3 Egyéb 16 30 Összesen 60 93

RENDEZVÉNYEKEN ÉRINTETTEK   2016. 2017. Intézmények száma 118 132 Pedagógusok száma 1285 várhatóan: 2140

Vezető szaktanácsadók feladatai

Békés Megyei Vezető Szaktanácsadók Szaktanácsadó neve Szakterülete Balogh Erika Magyar nyelv és irodalom Csányi Judit Tanítói dr. Rókáné Rózsa Anikó Matematika Nagy Angelika Pedagógiai mérés-értékelés Tirjákné Prisztavok Ágnes Idegen nyelv

Bázisintézményi rendszer főbb feladatai Jó gyakorlatok, innovációk megosztása Hely és lehetőség biztosítása műhelymunkák, bemutató órák, versenyek, továbbképzések számára Segítő, támogató rendszer folyamatos működtetése az állami és nem állami fenntartású köznevelési intézményekkel.

Bázisintézmények Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központ Békés Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Lencsési Óvoda Hunyadi János Középiskola Nagyszénási Czabán Samu Általános Iskola Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium GySzC Harruckern János Szakképző Iskolája és Kollégiuma Esély Pedagógiai Központ Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola és Készségfejlesztő Isk. Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központ Békési Kistérségi Óvoda és Bölcsőde BSzC Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsőde Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola BSzC Trefort Ágoston Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma Vésztői Sérült Gyermekekért Egyesület "Lépegető" Fejlesztő Nevelés-oktatást Végző Iskolája

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása EFOP 3.1.5 A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 4.§ 37. pontja alapján: lemorzsolódással veszélyeztetett tanuló Az a tanuló, akinek az adott tanévben a tanulmányi átlageredménye közepes teljesítmény alatti vagy a megelőző tanévi átlageredményéhez képest legalább 1,1 mértékű romlást mutat, és esetében komplex, rendszerszintű pedagógiai intézkedések alkalmazása válik szükségessé. Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központban 3 fő segíti a projektben részt vevő intézmények munkáját.

A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása EFOP 3.1.5 kiemelt projekt A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása Az oktatást-képzést középfokú végzettség vagy szakképzettség nélkül elhagyó 18-24 évesek arányát a korosztályban 10% alá kell csökkenteni. Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központban 3 fő segíti a projektben részt vevő intézmények munkáját. A főbb feladatok: végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése, csökkentése, újratermelődésének megakadályozása, komplex intézményfejlesztés, területi és helyi szintű pedagógiai-szakmai szolgáltató rendszer fejlesztése, ágazati, helyi közösségi együttműködés támogatása.

A veszélyeztetett tanulók arányának megoszlása Megyénként

Az egy vagy több tantárgyból elégtelen (1) osztályzatot kapott Tanulók száma tantárgyanként Békés megyében

Szolgáltatásnyújtás a lemorzsolódás megelőzése érdekében Szaktanácsadás- tematikus szakterület Pl.: Intézményfejlesztés, Kiemelt figyelmet igénylő gyermekek/tanulók, stb. Klasszikus pedagógiai-szakmai szolgáltatások Pl.: Pedagógiai értékelés, tanulótájékoztató, tanácsadó szolgálat, stb. Egyéb területek Tanulás tanítása, SNI integráció, Szervezetfejlesztés, stb. Képzések Pl.: Tanulás tanítása általános iskolában, digitális írástudás fejlesztése Szakmai műhelyek Pl.: Konfliktuskezelés, tanulási nehézségekkel küzdők segítése Tantárgygondozó szaktanácsadás Pl.: Módszertani tanácsadás, Jó gyakorlatok bemutatása, Bemutató órák EFOP-3.1.1-14-2015-00001 „KISGYERMEKKORI NEVELÉS Lehet jelentkezni még a 16 csoportban induló képzésekre Cél: az óvoda esélyteremtő és hátránycsökkentő szerepének erősítése

2016/2017. tanévben a Békéscsabai POK közreműködésével megvalósított tanulmányi versenyek Országos Középiskolai Tanulmányi verseny (OKTV) EMMI által szakmai támogatott tanulmányi versenyek Intézmények Tanulók száma iskolai forduló (fő) Tanulók száma megyei forduló (fő) Általános iskola 2883 261 Középiskola 459 133 Általános és középiskola összesen 3342 629

Megyei díjátadó ünnepség 2017. június 2. Megyei döntőkön - 41 Békés megyei intézmény, - 117 diákja ért el dobogós helyet, akik munkáját - 86 felkészítő pedagógus segítette.

pedagógus-továbbképzések 700 – 800 fő képzése I. félévi képzések Pénzügyek a hétköznapokban (általános iskola) Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer (DIFER) – Óvoda, általános iskola Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel - középiskola Várható képzések – II. félév Óvodapedagógusok részére Különleges bánásmódot igénylő (SNI, BTM, kiemelten tehetséges) gyermekek Az egyéni bánásmód és a hátránycsökkentés speciális módszertana A játék, szabad játék, mozgás szerepe Művészeti nevelés hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodákban Egészséges életmódra nevelés Környezettudatosságra nevelés Óvodai esélyteremtő intézményfejlesztési program és eszközrendszer A tehetségazonosítás, tehetséggondozás

pedagógus-továbbképzések Minden nevelési szinten Konfliktusok konstruktív kezelése a pedagógiai gyakorlatban Számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulási folyamatban I. Általános iskola A tanulás tanítása általános iskolában Középiskola Mindennapi pénzügyeink" - a gazdasági, pénzügyi ismeretek tanítási lehetőségei a középfokú köznevelési intézményekben Felkészítés érettségi vizsgaelnöki feladatok ellátására

Minden 6., 8. és 10. évfolyamos tanuló Pedagógiai mérések DIFER Intézményi adatok ellenőrzése Országos Kompetenciamérés főmérés: intézményi adatszolgáltatás segítése, ellenőrzése Intézményi koordinátorok felkészítése Országos Kompetenciamérés kiegészítő mérései: felmérésvezetők kiválasztása, felkészítése, kapcsolattartás az intézményekkel, szervezési feladatok - 82 intézmény 158 feladatellátási hely 2893 tanuló 99 intézmény 121 telephely Minden 6., 8. és 10. évfolyamos tanuló CORE 2 10 telephely 263 tanuló Kiegészítő mérés 20 telephely 549 tanuló

Idegen nyelvi mérés és célnyelvi mérés Intézményi adatszolgáltatás segítése, ellenőrzése PISA 2018 nemzetközi vizsgálat próbamérése Felmérésvezetés lebonyolítása, kapcsolattartás az intézményekkel, szervezési feladatok 99 intézmény 121 telephely Minden 8. évfolyamos tanuló 3 telephely 150 tanuló 15 éves tanulók

Szaktanácsadók bevonásával végzett feladatok Nevelőtestületek vagy szakmai munkaközösségek számára tájékoztató tartása Lehetséges témakörök: OKM eredményeinek értelmezése, pedagógiai értékelés, mérőeszközök ismertetése, feladatírás, tesztkészítés Az intézmények belső pedagógiai értékelési rendszerének kialakítását segítő tanácsadás Az intézmények számára mérőeszközök ajánlása, azok alkalmazásának segítése, az eredmények értelmezése, felhasználása a tanulók egyéni fejlesztésének érdekében

A pedagógiai mérések eredményeinek feldolgozásával az intézmény fejlesztésének támogatása Pedagógiai mérés tervezése, mérőeszközök kiválasztása, a mérés lebonyolítása, eredmények feldolgozása, kiértékelése, fejlesztési javaslatok megfogalmazása A pedagógiai mérések eredményeinek feldolgozásával az intézmény fejlesztésének támogatása Pedagógiai és komplex intézményértékelési eszközök és módszerek megismertetése Mi állhat a kiemelkedő teljesítmények hátterében? – OKM 2015 kiemelkedő teljesítményt nyújtó iskolák bemutatása” Szakmai nap, műhelymunka 4 intézményben, a program előkészítése, összeállítása, a szakmai napon előadás megtartása Az országos mérések intézményi eredményei értelmezésének segítése Bemutató órák, módszertani workshopok Résztvevők száma: 71 fő Szakmai napok szervezése – pedagógiai értékelés

Pedagógusminősítés 2017. év 2018. év A 2017. és 2018. évi minősítési tervek létszámai az alábbi módon alakultak: Képzéseink a pedagógusminősítéssel kapcsolatban: 2017 szeptember végén sor kerül egy 10 órás képzésre, a minősítési eljárásban résztvevők a KIR személyi nyilvántartásban rögzített e-mail címükre fognak értesítést kapni a jelentkezési lehetőségről a minősítési eljárásban résztvevő szakértők számára negyedévente szakmai műhelyt szervezünk az aktuális kérdések megvitatása érdekében Pedagógus I. Pedagógus II. Mester-pedagógus Kutatótanár Összesen 2017. év 90 368 28 1 487 2018. év 87 241 15 344

Minősítés/tanfelügyelet eljárásokba bevont szakértők száma: 207 fő A 2017. és 2018. évi tanfelügyeletek adatai: A 2018. évi tanfelügyeleti ellenőrzés kiterjed: intézményvezető, tagintézmény-vezető és intézményegység-vezető munkakörökre megbízásuk kezdete 2014. szeptember 1. és 2016. augusztus 31. közé esik (vezetői megbízásuk 3. vagy 4. évét töltik) Intézményi ellenőrzésre csak akkor kerül sor, ha intézményvezetői ellenőrzés is történt! 2018. évben sem lesz pedagógus ellenőrzés! Minősítés/tanfelügyelet eljárásokba bevont szakértők száma: 207 fő intézményvezetői intézményi 2017. év 70 54 2018. év 114 130

Programok még… Őszi pedagógiai napok: 2017. október 2- 13. Szakmai tanévnyitó műhelyek: A Békéscsabai POK tavaly, a 2016/17-es tanév kezdése előtt hagyományteremtő szándékkal Tanévnyitó Szakmai műhelyeket szervezett a megye magyar nyelv és irodalom, valamint történelem, angol szakos pedagógusai részére a korábban működő szakmai közösségek megerősítésére, módszertani támogatására. A fő célok: az adott tanévre vonatkozó jogszabályi változások közös értelmezése, az érettségi tantárgyak módszertani szemléletének megújítása, a pedagógiai-szakmai szolgáltatások egységes irányelvek szerint történő megvalósítása, a tanév rendjéhez kapcsolódó aktualitások, versenyek stb. megbeszélése, szaktanácsadók gyakorlatorientált módszertani ajánlásai, az egymástól való tanulás támogatása. Őszi pedagógiai napok: 2017. október 2- 13. Nyitó konferencia – 2017. október 2. Békés Megyei Könyvtár konferencia terme www.oktatas.hu

Köszönjük a megtisztelő figyelmet! „Ember egy önmagát építő nyitott rendszer…” Victor E. Frankl Köszönjük a megtisztelő figyelmet! Simon Nóra Edina a Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központ vezetője E-mail: simon.nora@oh.gov.hu