Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra Kampány a szavazás napján Előadó: dr. Kovács Zoltán a TVI vezető jogi helyettese 1.
Advertisements

5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
Köz- és zártterületi reklámok
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Reklámeszközök, reklámhordozók
Mezopotámia Folytatás.
Az Esztergom és Vidéke az Interneten, a helyi lapok digitalizálásának problémái Várady Eszter igazgató Helischer József Városi Könyvtár, Esztergom.
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
DPR kommunikáció alapelvei
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
Metszeti ábrázolás.
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
A POWERPOINT 2007 újdonságai
Záridő Blende Fénymérés
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
A tudományos munka néhány szerzői jogi vonatkozása
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
A műszaki kommunikáció alapjai
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
Fülemüle informatika verseny
A mai órán az őskor festészetével ismerkedünk meg!
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
A fiskális és monetáris politika követelményei a fenntartható növekedésben Járai Zsigmond közgazdász véleménye.
A szövegszerkesztés története
OKTOGON Architecture & Design építészeti magazin
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
Jelentések Tábla vagy lekérdezés nyomtatásban alkalmas megjelenítése.
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Az Óbabiloni Birodalom (Hammurapi és törvénye)
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Prezentáció készítése Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Bevezetés az Openoffice Impress használatába.
SZÖVEG ÉS KÉP A KÉPMEZŐBEN
Prezentációkészítés összefoglaló
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Prezentáció és grafika
Szövegszerkesztés Alapfogalmak.
A szövegszerkesztés elmélete
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Kommunikáció írásban és szóban
Néhány jótanács prezentációk készítéséhez
Készítette: Turócziné Kiscsatári Nóra
A prezentáció-készítés szabályai
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Szövegszerkesztés és bemutató készítés.   Minimum 5 oldalas dokumentum.  Szabadon választott (papírt tűrő) témában.  1. oldal fedőlap.  2. oldal.
Szövegszerkesztés.   Minimum 5 oldalas dokumentum.  Szabadon választott (papírt tűrő) témában.  1. oldal fedőlap.  2. oldal tartalomjegyzék - automatikusan.
Jegyzetkészítés 5/17.
Technikai információk ÁVF Civil társadalom. Tanár Kuti Éva 407. szoba Fogadóóra: Csütörtök: –
Másolás és automatikus kitöltés
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. első foglalkozás.
Embléma, logotípia, piktogram, címer. Logotípia LOGÓ: a beszéddel kapcsolatos fogalom, a beszéddel kapcsolatos dologra utal A logó szó valójában az emblémában.
Megjegyzés: Ez a brosúra nyomtatásra készült. Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a brosúra helyesen jelenik-e.
Kedvenc prezentáció készítő szoftverem
Szövegszerkesztés összefoglalás.
A könnyen érthető kommunikáció az önérvényesítők szemszögéből
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
A közigazgatás alapelvei
Mitől jó egy prezentáció?
A szövegszerkesztés története
Prófétaság az ókori keleten
MS Office Word 2010 Szövegszerkesztés.
A Biblia és a képzőművészet
Multimédia.
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
I. A KIJELENTÉS Isten szól magáról.
MS Office Word 2010 Szövegszerkesztés.
Előadás másolata:

Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások, 4. témakör:

A vizuális kommunikáció klasszikus formája, a figyelemfelkeltés kommunikációs eszköze a plakát. A plakát nagyméretű, nyomdailag sokszorosított kültéri hirdetmény, amely grafikai és tipográfiai elemek felhasználásával készül. Témájuk szerint a legfontosabbak a kereskedelmi, a politikai és a kulturális plakátok. A nagyméretű plakátokat poszternek nevezik. A legelső plakátok a barlangrajzokon jelentek meg, a társadalom szabályait rögzítették eleinte kőre, később papírra.

A nyilvánosság megjelenésének első emléke Hammurápi törvényoszlopa (Hammurápi-sztélé). Bevezetése Marduk isten tetteit és Hammurápi elhivatottságát magasztaló himnusz, befejezése áldás-, illetve átokszöveg a szöveg használóira, illetve megrongálóira.

Maguk a törvények nem a szó mai értelmében vett törvények, inkább ítéletek, a király nem kötelező érvényű kódexet akart alkotni, mivel az ókori Mezopotámiában az uralkodó nem hozhatott törvényeket, erre csak az isteneknek volt joguk.

1450-től, miután Gutenberg feltalálta a nyomtatást megoldódott a plakátok sokszorosítása. A XVI. sz.-tól kezdték a plakátokat egyre több célra használni. A plakát sajátossága, hogy hosszabb időn keresztül hat, általában 2 hét és 2 hónap közötti időt tölt az utcán.

A jó plakát passzívan, de mégis agresszíven hat A jó plakát passzívan, de mégis agresszíven hat. Mindig szem előtt van, vonzza a tekintetet, nem lehet kikerülni. A plakát területileg jól irányítható média, hatékonyan alkalmazható helyi gazdasági, kulturális, politikai feladatok megoldására, a lakosság minden rétege elérhető. A képi ábrázolás egyszerű, a szöveg rövid legyen. A jó plakátot nem nézik, egyszerűen megpillantják. A jó plakát nem mindenkinek tetszik, de mindenkinek feltűnik

Gyakorlati rész: Plakát készítése. Első lépés: eldöntés, kinek szól a mondanivalója, (– pl. eboltásra felhívás, kulturális hirdetések, árureklámok, közérdekű plakátok stb.) Milyen típus legyen: csak szöveges, kép és szöveg együtt, Plakát elkészítése,

Plakáttervezés követelményei: Szöveg: - legyen rövid, tömör - a szöveg betűtípusa legyen olvasható - a plakát szövege és tartalma legyenek összhangban egymással - a plakát stílusa és a betűtípus megválasztása is legyen összhangban - óriásplakátok esetén a szöveg, de különösen a márkanév ne kerüljön az alsó képmezőbe - több vagy hosszabb szöveg esetén különböző betűméret és betűtípus alkalmazása szükséges, - a márkajelzést és a szöveget ne helyezzük egy foltba

Kép: - Feladata a figyelemfelkeltés és az informálás, a grafikai a legrégibb ábrázolásmód. Alkalmas arra, hogy a valóságot ábrázolja, de arra is, hogy a valóságot a figyelemfelkeltés érdekében torzítsa. A fotó előnye, hogy a valóságot a maga hitelességében képes bemutatni. Fotós plakát esetén feltétlen kerülendő a szöveg és kép tartalmának fölösleges azonossága. - A szín lehetőséget ad az egész plakát vagy annak bizonyos részei kihangsúlyozására. A színnel bánni kell. Két szín sokszor többet mond, mit tíz.