Bemeneti kompetencia mérés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hunyadi János Általános Iskola
Advertisements

Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Tudással iskolánkért
Képességszintek.
PÉNZ FELAJÁNLÁS Szűcs Gabriella Ft Dr. Balla Zsolt
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Megértési értelmezési folyamatok
A kutatási program rövid bemutatása
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
Új utak és lehetőségek a középiskolások
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Kompetencia-alapú oktatás Orosháza intézményeiben december 01. Információs nap HEFOP
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Egyesületi tagok.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
NAT 2007 kompetenciák.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁSOK - MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALTERÜLET Liptákné Czakó Ildikó Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A szövegértési feladatok összeállítása
Informatika bemeneti mérés
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
KOLLÉGIUMI KÖZGYŰLÉS május /2015. TANÉV II. félév értékelése.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Bethlen Gábor Szakképző Iskola és Kollégium Gyomaendrőd Hősök útja 40.
ÖSSZEFOGLALÓ az új (2007. szeptemberi) BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉSRŐL KOMMUNIKÁCIÓ Tesztkészítők: Dr. Berkéné Dr. Sajti Ilona Gálosné Szűcs Emília Gyuricza.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
TANÍTANI… Kinek?Mit? Hogyan ?. Kinek? Egyes szám, harmadik személy…
10. ÉVFOLYAMOS BEMENETI MÉRÉS szeptember Készítette: Gálosné Szűcs Emília Gyuricza Zsolt január.
Bemeneti kompetencia mérés SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
1 Bemeneti kompetencia mérése ProblémamegoldásTapasztalatok Székesfehérvár, január 26. Ruzsinszkiné Lukácsy Margit
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2006
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II Kompetenciamérés
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
Szociális kompetencia
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Tanácsok a portfólió készítéséhez
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Gáspár Katalin Az országos kompetenciamérések eredményei a „zebegényi példa”-ként ismert Kokas-csoportban Kivonat a Szerző Személyiségformálás, kompetenciafejlesztés.
A 10. évfolyamos kimeneti kompetenciamérés eredményei
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
A mérés jövője, az eredmények intézményi felhasználása
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Bemeneti kompetencia mérés Kakusziné Körtvélyesi Anikó

Bemeneti Kompetenciamérés Az előadás vázlata 2008/2009 év mérés eredményei 2. 2009/2010 év mérőeszközei

Mérőeszközök Jellemzők: 4 fontos kompetencia terület Személyre szóló szöveges értékelés és javaslat a fejlesztésre Fejlesztés követése tanulónként, osztályonként Iskolai feldolgozás

Kompetenciák Szociális kompetencia Probléma megoldás Szabálykövetés Kommunikáció Szociális kompetencia Probléma megoldás Szabálykövetés

Munkacsoportok Szociális kompetencia Kakusziné Körtvélyesi Anikó Bartha Júlia Budainé Gulyás Gabriella dr. Fülöpné Strohner Irén Kovács Béla Kommunikáció Gálosné Szűcs Emília dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gyuricza Zsolt Kárpáti Ildikó Bátki Edit Problémamegoldás Szabálykövetés Vadasi Béláné Ruzsinszkiné Lukácsy Margit Banai Valéria Kiss Róbert

Létszámok osztály Tanulók száma (fő) Osztályok száma (db) 9. 5960 227 10. 4528 194

Létszámok Kompetenciák 9. osztály 10. osztály Kommunikáció 4681 3394 3635 Szabálykövetés 4591 3669 Problémamegoldás 3170 2967 Szociális kompetencia 7018 11054

Eredmények 2008 megbízhatóság tesztek Cronbach alpha 9. o. kommunikáció ,806 ,8 ,791 szabálykövetés ,713 ,741 problémamegoldás ,73 szociális kompetencia ,909 ,90

b) átlag, szórás, megoldottság 9. osztály teszt átlag % szórás % megoldottság % kommunikáció 21,8 7,1 45,5 szabálykövetés 16,0 4,8 43,2 problémamegoldás 16,4 5,2 32,1

b) átlag, szórás, megoldottság 10. osztály teszt átlag % szórás % megoldottság % kommunikáció A 20,9 6,7 49,8 kommunikáció B 21,2 6,3 51,8 problémamegoldás 15,6 5,5 32,5 szabálykövetés 16,1 5,1 46,3

c) Problémamegoldás 10. osztály feladatlap A B C D átlag 15,6* 7,4* 5,8* 3,2* szórás 5,5 2,7 2,6 3,1 1,6 megoldottság % 32,5 33,8 27,6 27,3 50,0 A: probléma megértése B: probléma jellemzés, reprezentálás C: probléma megoldása D: megoldás bemutatása A lányok a jobbak.

c) Problémamegoldás 9. osztály feladatlap A B C D átlag 16,4* 6,6* 5,1* 4,7* 4,0 szórás 5,2 2,7 2,4 2,0 1,6 megoldottság % 32,1 28,7 25,5 25,9 44,8 A: probléma megértése B: probléma jellemzés, reprezentálás C: probléma megoldása D: megoldás bemutatása A lányok a jobbak.

d) Szabálykövetés 10. osztály feladatlap A B C D átlag 16,7* 5,8* 4,1* 2,0* 4,7* szórás 5,1 1,5 2,4 1,2 megoldottság % 46,3 73,1 36,9 40,2 39,4 A: szabályosság felismerése B: szabály követés C: szabály választás D: szabályalkotás A-B fiúk jobbak F-C-D lányok jobbak

d) Szabálykövetés 9. osztály feladatlap A B C D átlag 16,0* 5,4* 4,1* 2,1* 4,3* szórás 4,8 1,7 2,1 1,2 2,4 megoldottság % 43,2 67,8 34,3 42,6 36,1 A: szabályosság felismerése B: szabály követés C: szabály választás D: szabályalkotás F-A-B-C fiúk jobbak D lányok jobbak

e) Szociáliskompetencia 10. osztály 9. osztály felelősségvállalás kezdeményezőképesség szociális extenzivitás szenzibilitás racionalitás realitás problémaérzékenység önvezérlés önmenedzselés legitimitás önbecsülés

f) Kommunikáció 10. osztály feladatlap A feladatlap B átlag 20,9* 21,2* szórás 6,7 6,3 Megoldottság % 49,8 51,8 Összesen 21 részkompetencia. Mindegyikben a lányok szignifikánsan jobban teljesítettek, mint a fiúk.

f) Kommunikáció 9. osztály feladatlap A B C D E átlag 21,8* 1,7* 5,5* 8,0 4,8* 1,9* szórás 7,1 1,2 2,5 2,2 1,3 megoldottság % 45,5 42,2 53,2 48,0 37,3 A: szövegalkotás A lányok a jobbak. B: szöveg megjelenítés C: szövegértés D: szövegkezelés E: szöveg alkotás

Munkacsoportok 10. osztályos mérőeszköz Szociális kompetencia Kakusziné Körtvélyesi Anikó Bartha Júlia Budainé Gulyás Gabriella dr. Fülöpné Strohner Irén Kovács Béla Kommunikáció Gálosné Szűcs Emília dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gyuricza Zsolt Szaszák Csaba Problémamegoldás Szabálykövetés Ruzsinszkiné Lukácsy Margit Vadasi Béláné dr. Horváth Gyuláné Kovács Jenőné dr. Végh Józsefné Vadasi Béláné Ruzsinszkiné Lukácsy Margit

Munkacsoportok 9. osztályos mérőeszköz Szociális kompetencia Budainé Gulyás Gabriella Tóthné Biró Zsuzsanna Hizsnyik Orsolya Kakusziné Körtvélyesi Anikó Nagy Attila Kommunikáció Dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gálosné Szűcs Emília Benedek Anna Klein Péter Takács Dávid Verasztó Sándor Problémamegoldás Kiss Róbert Kakusziné Körtvélyesi Anikó Gyuricza Zsolt Kovács Béla Marczona Tamás Szabálykövetés Kovács Béla Gyuricza Zsolt Kiss Róbert

Problémamegoldás struktúra és szintezés megoldás folyamata Problémák összetettsége 1. szint (egyszerű) 2. Szint (összetett) 3. Szint (többszörösen összetett) 4. Szint (szokatlan) gyenge kezdő haladó mester A) Probléma megértése B) Probléma jellemzése C) Megoldási stratégia D) Kommunikáció

Kommunikáció struktúra Írott szöveg mechanikus feldolgozása Írott szöveg értelmező szövegfeldolgozása Verbális elemekre épülő szövegalkotás írásban Szóbeli információk kezelése A nyelvhez kapcsolódó nem szóépítő elemek értelmezése Az emberi testhez köthető kommunikációs manipulációs eszközök értelmezése Dolgok, formák szimbolikus kommunikációs üzenetének értelmezése Egyéb (fény, szín, kép, zenei és nem zeni hang) nem nyelvi kommunikációs eszközök értelmezése Információkezelés a formális nyelvek segítségével

Köszönöm a figyelmet! kortvelyesi.aniko@gmail.com