Bemeneti kompetencia mérés Kakusziné Körtvélyesi Anikó
Bemeneti Kompetenciamérés Az előadás vázlata 2008/2009 év mérés eredményei 2. 2009/2010 év mérőeszközei
Mérőeszközök Jellemzők: 4 fontos kompetencia terület Személyre szóló szöveges értékelés és javaslat a fejlesztésre Fejlesztés követése tanulónként, osztályonként Iskolai feldolgozás
Kompetenciák Szociális kompetencia Probléma megoldás Szabálykövetés Kommunikáció Szociális kompetencia Probléma megoldás Szabálykövetés
Munkacsoportok Szociális kompetencia Kakusziné Körtvélyesi Anikó Bartha Júlia Budainé Gulyás Gabriella dr. Fülöpné Strohner Irén Kovács Béla Kommunikáció Gálosné Szűcs Emília dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gyuricza Zsolt Kárpáti Ildikó Bátki Edit Problémamegoldás Szabálykövetés Vadasi Béláné Ruzsinszkiné Lukácsy Margit Banai Valéria Kiss Róbert
Létszámok osztály Tanulók száma (fő) Osztályok száma (db) 9. 5960 227 10. 4528 194
Létszámok Kompetenciák 9. osztály 10. osztály Kommunikáció 4681 3394 3635 Szabálykövetés 4591 3669 Problémamegoldás 3170 2967 Szociális kompetencia 7018 11054
Eredmények 2008 megbízhatóság tesztek Cronbach alpha 9. o. kommunikáció ,806 ,8 ,791 szabálykövetés ,713 ,741 problémamegoldás ,73 szociális kompetencia ,909 ,90
b) átlag, szórás, megoldottság 9. osztály teszt átlag % szórás % megoldottság % kommunikáció 21,8 7,1 45,5 szabálykövetés 16,0 4,8 43,2 problémamegoldás 16,4 5,2 32,1
b) átlag, szórás, megoldottság 10. osztály teszt átlag % szórás % megoldottság % kommunikáció A 20,9 6,7 49,8 kommunikáció B 21,2 6,3 51,8 problémamegoldás 15,6 5,5 32,5 szabálykövetés 16,1 5,1 46,3
c) Problémamegoldás 10. osztály feladatlap A B C D átlag 15,6* 7,4* 5,8* 3,2* szórás 5,5 2,7 2,6 3,1 1,6 megoldottság % 32,5 33,8 27,6 27,3 50,0 A: probléma megértése B: probléma jellemzés, reprezentálás C: probléma megoldása D: megoldás bemutatása A lányok a jobbak.
c) Problémamegoldás 9. osztály feladatlap A B C D átlag 16,4* 6,6* 5,1* 4,7* 4,0 szórás 5,2 2,7 2,4 2,0 1,6 megoldottság % 32,1 28,7 25,5 25,9 44,8 A: probléma megértése B: probléma jellemzés, reprezentálás C: probléma megoldása D: megoldás bemutatása A lányok a jobbak.
d) Szabálykövetés 10. osztály feladatlap A B C D átlag 16,7* 5,8* 4,1* 2,0* 4,7* szórás 5,1 1,5 2,4 1,2 megoldottság % 46,3 73,1 36,9 40,2 39,4 A: szabályosság felismerése B: szabály követés C: szabály választás D: szabályalkotás A-B fiúk jobbak F-C-D lányok jobbak
d) Szabálykövetés 9. osztály feladatlap A B C D átlag 16,0* 5,4* 4,1* 2,1* 4,3* szórás 4,8 1,7 2,1 1,2 2,4 megoldottság % 43,2 67,8 34,3 42,6 36,1 A: szabályosság felismerése B: szabály követés C: szabály választás D: szabályalkotás F-A-B-C fiúk jobbak D lányok jobbak
e) Szociáliskompetencia 10. osztály 9. osztály felelősségvállalás kezdeményezőképesség szociális extenzivitás szenzibilitás racionalitás realitás problémaérzékenység önvezérlés önmenedzselés legitimitás önbecsülés
f) Kommunikáció 10. osztály feladatlap A feladatlap B átlag 20,9* 21,2* szórás 6,7 6,3 Megoldottság % 49,8 51,8 Összesen 21 részkompetencia. Mindegyikben a lányok szignifikánsan jobban teljesítettek, mint a fiúk.
f) Kommunikáció 9. osztály feladatlap A B C D E átlag 21,8* 1,7* 5,5* 8,0 4,8* 1,9* szórás 7,1 1,2 2,5 2,2 1,3 megoldottság % 45,5 42,2 53,2 48,0 37,3 A: szövegalkotás A lányok a jobbak. B: szöveg megjelenítés C: szövegértés D: szövegkezelés E: szöveg alkotás
Munkacsoportok 10. osztályos mérőeszköz Szociális kompetencia Kakusziné Körtvélyesi Anikó Bartha Júlia Budainé Gulyás Gabriella dr. Fülöpné Strohner Irén Kovács Béla Kommunikáció Gálosné Szűcs Emília dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gyuricza Zsolt Szaszák Csaba Problémamegoldás Szabálykövetés Ruzsinszkiné Lukácsy Margit Vadasi Béláné dr. Horváth Gyuláné Kovács Jenőné dr. Végh Józsefné Vadasi Béláné Ruzsinszkiné Lukácsy Margit
Munkacsoportok 9. osztályos mérőeszköz Szociális kompetencia Budainé Gulyás Gabriella Tóthné Biró Zsuzsanna Hizsnyik Orsolya Kakusziné Körtvélyesi Anikó Nagy Attila Kommunikáció Dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gálosné Szűcs Emília Benedek Anna Klein Péter Takács Dávid Verasztó Sándor Problémamegoldás Kiss Róbert Kakusziné Körtvélyesi Anikó Gyuricza Zsolt Kovács Béla Marczona Tamás Szabálykövetés Kovács Béla Gyuricza Zsolt Kiss Róbert
Problémamegoldás struktúra és szintezés megoldás folyamata Problémák összetettsége 1. szint (egyszerű) 2. Szint (összetett) 3. Szint (többszörösen összetett) 4. Szint (szokatlan) gyenge kezdő haladó mester A) Probléma megértése B) Probléma jellemzése C) Megoldási stratégia D) Kommunikáció
Kommunikáció struktúra Írott szöveg mechanikus feldolgozása Írott szöveg értelmező szövegfeldolgozása Verbális elemekre épülő szövegalkotás írásban Szóbeli információk kezelése A nyelvhez kapcsolódó nem szóépítő elemek értelmezése Az emberi testhez köthető kommunikációs manipulációs eszközök értelmezése Dolgok, formák szimbolikus kommunikációs üzenetének értelmezése Egyéb (fény, szín, kép, zenei és nem zeni hang) nem nyelvi kommunikációs eszközök értelmezése Információkezelés a formális nyelvek segítségével
Köszönöm a figyelmet! kortvelyesi.aniko@gmail.com