ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
A FOGLALKOZTATÁS ÉS A CSALÁDOK ÉRDEKÉBEN ÁTALAKULT SZAK- ÉS FELNŐTTKÉPZÉS Kormányzati stratégia intézkedések Modláné Görgényi Ildikó szakképzési és felnőttképzési.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A víziközmű szektor helyzete a Világbank, „Danube Water Program”-jának helyzetértékelő jelentése alapján WB DWP - State of the Water Sector Report Ungvári.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Főnix Országos Szociális Szövetkezeti Hálózat Bocskay József Tudásalapú szociális társadalom Szociális gazdaság fejlesztése Modern menedzsment eszközökkel.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Regionalitás, regionális fejlesztéspolitika Bordás István ESZCSM 2003.április 23.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
A TISZA MENTŐCSOPORT MŰKÖDÉSE
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Összeállította: Horváth Józsefné
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
SZÁMVITEL.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
I N N O V Á C I Ó KUTATÁS-FEJLESZTÉSI HAJLANDÓSÁG A RÉGIÓBAN
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
SZÁMVITEL.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
1993-as közoktatási törvény
„Út a munkához”program
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Folyamatosan emelkedik a lakosság
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
Köszöntjük kedves vendégeinket!
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Baranya Megyei Önkormányzat
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József OKTATÁSI IGAZGATÓ Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara ORSZÁGOS FOGLALKOZTATÁSI KONFERENCIA Miskolc, 2007. augusztus 30-31.

AZ ALAPHELYZET NÉHÁNY JELLEMZŐJE A szakképzés mint oktatásszolgáltatás a Megyei Önkormányzatok kötelező feladata Az intézményhálózat széttagolt Az iskolák jelentős hányada piacképtelen szakmákat oktat Sok a duplikált képzés Az intézményfenntartás igen költséges A képzések kevéssé befolyásoltak a gazdaság által Túlképzés és hiányszakmák

MIT NYÚJTSON A SZAKKÉPZÉS? Biztosítsa a folyamatos munkavállalói utánpótlást Feleljen meg a gazdaság követelményeinek Adjon szakmailag stabil, önálló munkavégzést biztosító gyakorlati alapokat Legyen képes teljesíteni a mennyiségi és minőségi indikátorokat Nyújtson kompetencia –alapú „hadbavethető” tudást

Működjön költséghatékonyan Változzon a kötelező feladatellátás szintje ALAPVETŐ PROBLÉMA Az önkormányzati törvény (1990. évi LXV törvény)

A SANSZ 2007. JÚNIUS 25. - TÖRVÉNYMÓDOSÍTÁS (2007. évi CII. törvény) - KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNY - SZAKKÉPZÉSI TÖRVÉNY - FELNŐTTKÉPZÉSI TV. - FELNŐTTOKTATÁSI TV. A szakképzés regionális szintjének kialakítása A szakképzési feladatok regionális ellátása

REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI EGY LEHETSÉGES MEGOLDÁS REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI MODELL Regionális szinten szervezett, intézményirányító testület által finanszírozott és működtetett önálló intézmények hálózata

REGIONÁLIS INTÉZMÉNYRENDSZER Példa: Észak- Magyarországi Statisztikai Régió Borsod-Abaúj-Zemplén Megye Heves Megye Nógrád Megye INTÉZMÉNYFENNTARTÓI TANÁCS Borsod-Abaúj-Zemplén Megye, Heves Megye, Nógrád Megye intézményfenntartóinak delegáltjai Gazdasági Kamara delegáltjai Gazdasági érdekképviseletek delegáltjai Jogosítványok Intézményfenntartás Finanszírozás Munkáltatás (igazgató)

A MEGVALÓSÍTÁS ELMÉLETI FOLYAMATA Induló adatbázis létrehozása Elemzések elkészítése Koncepció és modelljavaslat elkészítése Egyeztetések a fenntartókkal Végleges modell kidolgozása DÖNTÉSEK

pl.: regionális „fejkvóta” A Regionális Szakképzési Modell gyakorlati létrehozásának lépései az Észak- Mo.-i régióban A modelljavaslat kidolgozása és publikálása Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara - 2005 Induló adatbázis kialakítása Egyeztetések az intézményfenntartókkal Elemzések elkészítése Modell kidolgozása Döntési szándék Törvényi, jogszabályi feltételek ! FINANSZÍROZÁS ? pl.: regionális „fejkvóta” ÖSZTÖNZŐK

Figyelmüket Köszönöm!