ÜZLETI TERV Magnólia virágüzlet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Advertisements

Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Az üzleti terv.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 9.
Nagy zsolt istván – szakterületi tanácsadó
Üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
EREDMÉNYKIMUTATÁS.
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
A piac Szakiskola.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árképzés a vendéglátásban
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
A külső környezet elemzése
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Kérdések a ZH-hoz.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
GOLDEN GLOBE Kft. Bearanyozzuk az életét! Szeptemberében vettük át a már jól bejáratott és megfelel ő vev ő körrel rendelkez ő céget a Golden Globe.
E-beszerzés Bravo csoport.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
Kontrolling Ferrero vs. Budakalász Különböző vagy hasonló? Csapattagok: Bertha Gábor Fekete Sándor Harcsa Veronika.
A marketing piac tartalma
Mérleg, eredménykimutatás, cash flow
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Költségvetés tervezése
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Dr.Béza Dániel1 A kisvállalkozások alapításának és indításának finanszírozási sajátosságai, és lehetőségei Magyarországon. Szakszeminárium
8. Az eladásösztönzés.
Művelődésgazdaságtan 2. előadás Szomor Tamás A m űvelő désgazdaságtan tárgya  A művelődést, kultúrát gazdasági szemszögből jellemzi - makro megközelítés.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
AquaTerr Kft. Készítette: Tóth Péter. Profil: Az AquaTerr Kft. elsődleges célja olyan terráriumok és akváriumok készítése, amely mind működésbélileg,
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
2. Előadás Tervezés, Tényezőkre bontás
Az árképzés szempontjai
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó március 19. Budapest.
Vállalkozásmenedzsment I.
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). Üzleti terv Üzleti koncepció„Pénzügyi” terv Befektető tájékoztatása, pótlólagos pénzügyi forrás szerzése Folyamatos.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
 A munka, az egyik alapvető szükségletünk.  Munkájuk alapján becsülik meg az embereket. A munka biztosítja a megélhetést.  A családi munkamegosztásban.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Vállalkozásmenedzsment
Kalandorbolt – évi értékesítési terv
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
Fülemüle étterem és koktélbár
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Üzleti terv.
Üzleti terv bemutatása
A marketinginformációs rendszer
Cégnév Üzleti terv.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

ÜZLETI TERV Magnólia virágüzlet Készítette: Jasztrebinác Rita 3.9 Lukács Leontina 3.6 Közgazdasági-Kereskedelmi Iskola, Óbecse Mentor: Galgó Ferenci Andrea

Általános adatok A vállalkozás neve, címe: Magnólia virágüzlet , Törökbecse 23272, Petőfi Sándor utca 28. Cégforma: korlátolt felelősségű társaság (KFT)

I. A tevékenység összefoglalása Alapítás: KFT, két alapító Kínálatunk: Különböző vágott virágok, csokrok, alkalmi ajándékok Cserepes virágok Koszorúk készítése Rendezvénydekoráció Konyhai fűszernövények termesztése cserépben Előadások, műhelymunkák szervezése Nefelejcs program: ékszerek és szárított préselt virágképek

II. Piacelemzés : A vásárlók igénye változó A környéken több virágüzlet is található Flexibilis ügyvitel Alkalmazkodunk a vásárlói igényekhez

SWOT ANALIZIS Erősségek Dinamikus és flexibilis szolgáltatásnyújtás Jó lokáció-kedvező elhelyezkedés Megfelelő árak Jó személyes kapcsolatok Kialakult vevőkör Referenciák Gyengeségek A beszállítóktól kapott áruminőség változása Jelenleg nincs minőségbiztosítási rendszer bevezetve Lehetőségek A vállalkozás feljesztése és bővítése Felsőoktatásban tanuló kertészhallgatók bevonása Új szolgáltatás bevezetése Új termék létrehozás Veszélyek Versenytársak megjelenése Csökkenő forgalom a fizetőképes kereslet csökkenése miatt

III. Az üzleti elképzelés leírása: A Magnólia virágüzlet szolgáltatásai: Különböző vágott virágok, csokrok, alkalmi ajándékok, koszorúk készítése és cserepes virágok kínálata Rendezvénydekoráció Konyhai fűszernövények termesztése cserépben Előadások, műhelymunkák szervezése Nefelejcs program: ékszerek és szárított, préselt virágképek A Nefelejcs programban állandóan bővülő innovatív termék- és szolgáltatást kínálatunk. Célcsoport: helyi vásárlók Piacrés: Környékünk piacán nagyon ritka az olyan virágüzlet, amely elválallja az ünnepi dekorációk készítését terepen.

Szükséges alkalmazotak és berendezések: Foglalkoztatottak Feladatkör 1 Tulajdonos,formatervező és beszerző 2 Bolti eladó és virágkötő Pénzügyi ügyintéző és kisegítő Összesen: 4

Szükséges berendezések : pénztárgép gépkocsi hűtő a virágoknak asztalok polcok vázák ollók cserepek fonott kosarak díszítő papírok, díszítéshez szükséges szalagok egyéb díszítéshez való kellékek létrák

Üzleti célok : Rövidtavú célok: állandó vevőket szerezzünk, valamint a nyáron megkezdjük a vadvirág nap című rendezvényünk szervezését, amiből helyi jellegű, hagyományos rendezvényt kívánunk teremteni. (Szent Iván-napi koszorúfonás – szerb szokás) Hosszútávú célok új üzletet szeretnénk létrehozni a szomszéd városok egyikében. Tervünk még a jövőre nézve iskolások elfogadása szakmai gyakorlatra – hosszabbtávú együttműködés a kertészokatást folytató intézményekkel. Hosszabb távon szükséges az internetes virágküldési lehetőség működtetése is.

Marketing terv Piackutatás: A vállalkozás megindítása előtt felmértük a piacot és a konkurens cégeket, majd arra a megállapodásra jutottunk, hogy a konkurencia nem rendelkezik akkora választékkal mint mi. Marketingstratégia és reklám: 7p: szolgáltatás, ár, eladási csatorna, promóció, és a plusz három elem: emberi tényező, tárgyi elemek és folyamat.

Marketingeszközök

Szervezési terv Tulajdonos, formatervező és beszerző Bolti eladó és virágkötő Pénzügyi ügyintéző és kisegítő

Működési terv Teendők Felelős Megjegyzés Munkaidő: Hetköznapokon: 08:00-18:00 Hétvégén: 09:00-17:00 Munkavezető Vasárnap csak délelőtt dolgozunk 12 óráig Beszerzés A tulajdonos vagy tulajdonos által kijelölt személy A készlet nyilvántartása számítógépen történik Nyitvatartás alatt mindeki végzi a saját munkáját. Bolti eladó és virágkötő Hétköznapokon: 08:00-18:00 Zárás után munkahelyiség takarítása, megtermelt mennyiség összegzése. Rendezvények szervezése,dekoráció szolgáltatások Tulajdonos,formatervező és beszerző Pénzügyi intéző A műhelymunkákra és előadásokra bevonjuk a főiskolai hallgatókat és a virágkertész tanulókat

Személyzeti terv Foglalkoztatottak Feladatkör Végzettség 1 Tulajdonos,forma-tervező és beszerző Közepfokú 2 Bolti eladó és virágkötő Pénzügyi ügyintéző és kisegítő Összesen : 4

Kockázatelemzés A versenytársak várható reakciói A helybeli hasonló vállalkozásoktól kismértékben várható válaszlépés. Az ilyen estekre előre kidolgozott stratégiával lépünk fel folyamatos újítással. (műhelymunka) Külső tényezők Ha véletlen elmarad, vagy nem érkezik időben az áru, az gondot okozhat. A nem megfelelő minőségű áru átvétele, beszerzése rontja a cég hírnevét. Belső tényezők Kockázatot jelent, ha egy alkalmazott megbetegszik vagy megsérül. Ilyenkor biztosítani kell a zavartalan további munkát és az új munkaerőforrást. Abban az esetben ha valaki felmond, új munkaerőre van szükség – elsősorban a nálunk gyakorlaton részt vevő volt diákok és főiskolások munkájára számítunk az elkövetkezőkben

PÉNZÜGYI TERV 1.Pénzügyi terv 1.1 Beruházások A beruházás nagysága összeg (RSD) Felszerelések: pénztárgép,gépkocsi,hűtő a virágoknak,asztalok,polcok,vázák,ollók,cserepek,fonott kosarak,díszítő papírok,díszítéshez szükséges szalagok,egyéb dísztítéshez való kellékek létrák 1.000.000,00 Nyersanyag és alapanyag beszerzése 700.000,00 Összesen : 1.700.000,00

Pénzforrások és a tervezett bevétel 1.3 Az évi bevétel tervezése Sorszám Szolgáltatások megnevezése Össz bevétel 1. Szolgáltatásokból és termékek eladásából (díszítés,dekoráció) eredő bevétel 5.100.000 2. Rendezvényszervezésből eredő bevétel 500.000 Összesen 5.600.000 1.2 Pénzforrások Pénzforrás Összeg (RSD) Saját forrás 1.700.000 Bankhitel - Összesen:

Tervezett költségek 2. Költségek Sorszám A költségek megnevezése Össz kiadás 1. Anyagi Költségek Elektromos energia 100.000,00 Víz 10.000,00 Üzemanyag és segédanyag 70.000,00 Nyersanyag 720.000,00 Eladott áru beszerzési értéke 400.000,00 2. Nem anyagi jellegű költségek Promóció 50.000,00 Reprezentáció - 3. Foglalkoztatottak bére 3.000.000,00 Összesen : 4.350.000,00

Tervezett pénzügyi eredmény Az egy év alatt megtermelt nyereség tervezése Elemek Számítás Burttó nyereség=össz bevétel-össz kiadás 5.600.000,00-4.350.000,00= 1.250.000,00 Nettó nyereség= Bruttó nyereség-jövedelemadó 1.250.000,00-125.000,00=1.125.000,00

Köszönjük a figyelmet!