ÜZLETI TERV Magnólia virágüzlet Készítette: Jasztrebinác Rita 3.9 Lukács Leontina 3.6 Közgazdasági-Kereskedelmi Iskola, Óbecse Mentor: Galgó Ferenci Andrea
Általános adatok A vállalkozás neve, címe: Magnólia virágüzlet , Törökbecse 23272, Petőfi Sándor utca 28. Cégforma: korlátolt felelősségű társaság (KFT)
I. A tevékenység összefoglalása Alapítás: KFT, két alapító Kínálatunk: Különböző vágott virágok, csokrok, alkalmi ajándékok Cserepes virágok Koszorúk készítése Rendezvénydekoráció Konyhai fűszernövények termesztése cserépben Előadások, műhelymunkák szervezése Nefelejcs program: ékszerek és szárított préselt virágképek
II. Piacelemzés : A vásárlók igénye változó A környéken több virágüzlet is található Flexibilis ügyvitel Alkalmazkodunk a vásárlói igényekhez
SWOT ANALIZIS Erősségek Dinamikus és flexibilis szolgáltatásnyújtás Jó lokáció-kedvező elhelyezkedés Megfelelő árak Jó személyes kapcsolatok Kialakult vevőkör Referenciák Gyengeségek A beszállítóktól kapott áruminőség változása Jelenleg nincs minőségbiztosítási rendszer bevezetve Lehetőségek A vállalkozás feljesztése és bővítése Felsőoktatásban tanuló kertészhallgatók bevonása Új szolgáltatás bevezetése Új termék létrehozás Veszélyek Versenytársak megjelenése Csökkenő forgalom a fizetőképes kereslet csökkenése miatt
III. Az üzleti elképzelés leírása: A Magnólia virágüzlet szolgáltatásai: Különböző vágott virágok, csokrok, alkalmi ajándékok, koszorúk készítése és cserepes virágok kínálata Rendezvénydekoráció Konyhai fűszernövények termesztése cserépben Előadások, műhelymunkák szervezése Nefelejcs program: ékszerek és szárított, préselt virágképek A Nefelejcs programban állandóan bővülő innovatív termék- és szolgáltatást kínálatunk. Célcsoport: helyi vásárlók Piacrés: Környékünk piacán nagyon ritka az olyan virágüzlet, amely elválallja az ünnepi dekorációk készítését terepen.
Szükséges alkalmazotak és berendezések: Foglalkoztatottak Feladatkör 1 Tulajdonos,formatervező és beszerző 2 Bolti eladó és virágkötő Pénzügyi ügyintéző és kisegítő Összesen: 4
Szükséges berendezések : pénztárgép gépkocsi hűtő a virágoknak asztalok polcok vázák ollók cserepek fonott kosarak díszítő papírok, díszítéshez szükséges szalagok egyéb díszítéshez való kellékek létrák
Üzleti célok : Rövidtavú célok: állandó vevőket szerezzünk, valamint a nyáron megkezdjük a vadvirág nap című rendezvényünk szervezését, amiből helyi jellegű, hagyományos rendezvényt kívánunk teremteni. (Szent Iván-napi koszorúfonás – szerb szokás) Hosszútávú célok új üzletet szeretnénk létrehozni a szomszéd városok egyikében. Tervünk még a jövőre nézve iskolások elfogadása szakmai gyakorlatra – hosszabbtávú együttműködés a kertészokatást folytató intézményekkel. Hosszabb távon szükséges az internetes virágküldési lehetőség működtetése is.
Marketing terv Piackutatás: A vállalkozás megindítása előtt felmértük a piacot és a konkurens cégeket, majd arra a megállapodásra jutottunk, hogy a konkurencia nem rendelkezik akkora választékkal mint mi. Marketingstratégia és reklám: 7p: szolgáltatás, ár, eladási csatorna, promóció, és a plusz három elem: emberi tényező, tárgyi elemek és folyamat.
Marketingeszközök
Szervezési terv Tulajdonos, formatervező és beszerző Bolti eladó és virágkötő Pénzügyi ügyintéző és kisegítő
Működési terv Teendők Felelős Megjegyzés Munkaidő: Hetköznapokon: 08:00-18:00 Hétvégén: 09:00-17:00 Munkavezető Vasárnap csak délelőtt dolgozunk 12 óráig Beszerzés A tulajdonos vagy tulajdonos által kijelölt személy A készlet nyilvántartása számítógépen történik Nyitvatartás alatt mindeki végzi a saját munkáját. Bolti eladó és virágkötő Hétköznapokon: 08:00-18:00 Zárás után munkahelyiség takarítása, megtermelt mennyiség összegzése. Rendezvények szervezése,dekoráció szolgáltatások Tulajdonos,formatervező és beszerző Pénzügyi intéző A műhelymunkákra és előadásokra bevonjuk a főiskolai hallgatókat és a virágkertész tanulókat
Személyzeti terv Foglalkoztatottak Feladatkör Végzettség 1 Tulajdonos,forma-tervező és beszerző Közepfokú 2 Bolti eladó és virágkötő Pénzügyi ügyintéző és kisegítő Összesen : 4
Kockázatelemzés A versenytársak várható reakciói A helybeli hasonló vállalkozásoktól kismértékben várható válaszlépés. Az ilyen estekre előre kidolgozott stratégiával lépünk fel folyamatos újítással. (műhelymunka) Külső tényezők Ha véletlen elmarad, vagy nem érkezik időben az áru, az gondot okozhat. A nem megfelelő minőségű áru átvétele, beszerzése rontja a cég hírnevét. Belső tényezők Kockázatot jelent, ha egy alkalmazott megbetegszik vagy megsérül. Ilyenkor biztosítani kell a zavartalan további munkát és az új munkaerőforrást. Abban az esetben ha valaki felmond, új munkaerőre van szükség – elsősorban a nálunk gyakorlaton részt vevő volt diákok és főiskolások munkájára számítunk az elkövetkezőkben
PÉNZÜGYI TERV 1.Pénzügyi terv 1.1 Beruházások A beruházás nagysága összeg (RSD) Felszerelések: pénztárgép,gépkocsi,hűtő a virágoknak,asztalok,polcok,vázák,ollók,cserepek,fonott kosarak,díszítő papírok,díszítéshez szükséges szalagok,egyéb dísztítéshez való kellékek létrák 1.000.000,00 Nyersanyag és alapanyag beszerzése 700.000,00 Összesen : 1.700.000,00
Pénzforrások és a tervezett bevétel 1.3 Az évi bevétel tervezése Sorszám Szolgáltatások megnevezése Össz bevétel 1. Szolgáltatásokból és termékek eladásából (díszítés,dekoráció) eredő bevétel 5.100.000 2. Rendezvényszervezésből eredő bevétel 500.000 Összesen 5.600.000 1.2 Pénzforrások Pénzforrás Összeg (RSD) Saját forrás 1.700.000 Bankhitel - Összesen:
Tervezett költségek 2. Költségek Sorszám A költségek megnevezése Össz kiadás 1. Anyagi Költségek Elektromos energia 100.000,00 Víz 10.000,00 Üzemanyag és segédanyag 70.000,00 Nyersanyag 720.000,00 Eladott áru beszerzési értéke 400.000,00 2. Nem anyagi jellegű költségek Promóció 50.000,00 Reprezentáció - 3. Foglalkoztatottak bére 3.000.000,00 Összesen : 4.350.000,00
Tervezett pénzügyi eredmény Az egy év alatt megtermelt nyereség tervezése Elemek Számítás Burttó nyereség=össz bevétel-össz kiadás 5.600.000,00-4.350.000,00= 1.250.000,00 Nettó nyereség= Bruttó nyereség-jövedelemadó 1.250.000,00-125.000,00=1.125.000,00
Köszönjük a figyelmet!